njelger
Guest
Alla dessa gissningar fick mig att gå ut och mäta med skjutmåttet i högsta hugg. 1983 var gaffelbenen på en RD 350 LC 35 mm (knappt) Dock så blir ju benen smalare mellan kronorna och där var det bara (drygt) 33 mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RD350 LC YPVS = 36mm gaffelben.
YPVS= Yamaha Power Valve System (dvs rörlig avgasport)![]()
Yes.
Skrev ut hela för att förtydliga.
Tyckte inte att det var nödvändigt att skriva Reed Valve 350cc Licuid cooled Yamaha Power Valve System.
Var ganska säker på att det skulle vara 36mm gaffelben.
Spelar ingen roll egentligen.
Det roliga är (tycker jag) att det inte var någon särskilt avancerad hoj ens när den var ny.
Fjädringen ansågs halvkass redan då.
Ändå, så är det fortfarande en snabb hoj på rätt väg/bana.
Enda revolutionerande med den var egentligen att det var en tvåtaktare som funkade både till vardags och på bana!
Yes.
Skrev ut hela för att förtydliga.
Tyckte inte att det var nödvändigt att skriva Reed Valve 350cc Licuid cooled Yamaha Power Valve System.
Var ganska säker på att det skulle vara 36mm gaffelben.
Spelar ingen roll egentligen.
Det roliga är (tycker jag) att det inte var någon särskilt avancerad hoj ens när den var ny.
Fjädringen ansågs halvkass redan då.
Ändå, så är det fortfarande en snabb hoj på rätt väg/bana.
Enda revolutionerande med den var egentligen att det var en tvåtaktare som funkade både till vardags och på bana!
Så sant!Då en racer- nu känns den som en moppe att köra- en snabb sådan dock
![]()
Å fan,jag har jobbat på Flöter![]()
Morsan min jobbade på flöter när jag var litenKommer inte ihåg under vilka år iofs... Elsie heter hon. Ringer nån klocka?
Å fan,jag har jobbat på Flöter![]()
hittar ej tele nr till flöter eller har dom nån Hemsida .....![]()
Finns inte längre.
Där ligger Stockholms Mc-varuhus numera.
Rd lc . Det var för modernt. As3 och Suzuki Gt. Zundapp åxå. Kompisen hadde en Honda å den var något slöare än moppen.
King!
Samma här, bara luftkylda hojar. Jag har faktiskt ännu inte ägt en vattenkokarjonne.
Vatten är ett farligt gift...
/J
Polarn å jag började på varsin Honda CB125...tror den hade 14 hkr och vi hade det mycket tufft att köra om länsbussen.
Jag hade också en Honda CB125. Japanerna uppgav 15 hästar. Problemet var bara att polarn med sin Puch 125 på 12 hästar åkte i åttor kring mig. En riktigt trött maskin.
FJ1200; Man börjar bli gammal.[/QUOTE skrev:Nähädu,VUXEN heter det..![]()
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |