40+ tråden

  • Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date
Våren 1990 kliver man in i hojbutiken och kollar in vad som är nytt, genast fastnar blicken på en röd/svart GSX1100R, det blir affär och känslan när man första gången gav stålet ur en kurva ger fortfarande gåshud.

Hojen har jag fortfarande kvar, den har rullat 15.500 mil nu men är fortfarande pigg, ibland så får man hjärnsläpp och tar ut loket på bankörning till alla snorisars förtjusning.
 

Bifogat

  • normal_IMG_1918.jpg
    normal_IMG_1918.jpg
    37.8 KB · Visningar: 87
Japp,nästan förträngt vår käre Hartmut..:D

Jo, han var ju ganska ekonomisk å så. Det var en upplevelse att se hans min när jag fick ut en sprillans ny Z1R som hade gått 2.8 km. (måste ha varit -78). Efter 2 varv på Knutstorp la jag den i hårnålen när jag tog ett tajtare spår där det inte riktigt hade torkat upp efter ett tidigare regnväder ... När jag kom in i depån med lite trasiga handtag, pajat styre, lite repor, osv, så trodde jag han skulle få hjärtstopp :tungan
Fast, Z1R:en var så bänglig att köra att jag för det mesta körde 650:n.
Som meckar hade jag Lelle och en lång kille ... hmmm ... kommer inte på namnet just nu. De jobbade båda hos Flöter
 
ÅH här känner man sig hemma även om man är 50+!

Tog hojkort 1972 och åkte 70-talet ut. Sedan vart det några uppehåll under 80-talet då jag bland annat bodde i Åre och skidor samt windsurfing var huvudintresset. Kom igång igen -88, och började då grotta lite bakåt bland de hojar jag ville ha när jag var fjunis.

Jag är ju en sån sjuk människa som gillar det mesta vad gäller hojar (se nedan)

Ett betänkligt gubbsyndrom är att jag idagarna just beställt min första BMW. Dock förvarar sig den åldrande rebellen med att det är en mattsvart/grå K1200 R. Som hämtad direkt ur Mad Max!

Det här är vad jag åkt under åren sedan hojkortet togs 1972:
Suzuki T 125-70
Suzuki 250 -73
Yamaha 350 -73
Kawasaki Mach III -70
Honda CB 750 -72

Sedan återkomsten:

Honda XL 250 -78
Yamaha TX 750-73
H-D Electra Glide -76
Triumph Bonneville -63
Kawasaki Z 500 Rat Bike -84(?)
Norton Commando 850 -74
Triumph T-Bird Café Racer -96
Triumph Speed Triple -01
Ducati Multistrada -03
Yamaha MT-01 -05:a
Suzuki GT250 -80
 
åker kawa-2 takt idag är man gubbe då ?
 

Bifogat

  • kawa1.jpg
    kawa1.jpg
    128.7 KB · Visningar: 74
  • kawa2.jpg
    kawa2.jpg
    104 KB · Visningar: 83
Finns ett sånt original tillverkat av brevatetti i garaget som e till salu för rätt pris haha

BTW 51 är jag..

Om jag inte är felinformerad:
Brevatetti = Patenterat.
RD350 LC YPVS = 36mm gaffelben.
Fråga mig något om en hoj tillverkad efter 95, och jag svarar med en frågande blick.
Efterbliven?
 
Härligt med en riktig "Gubbtråd"!
Själv har jag nu åkt hoj i 30 år,shit va´tiden går!!
Började med en Yamaha RS125:a,den var riktigt trött,egentligen vill man ju ha
en Zündapp 125:a men men den var för dyr för en vagndragare på Åhléns.:D
Sen fortsatte det med en Suzuki "Vattenbuffel",en vattenkyld 3 pipig tvåtaktare med Dunstall kit sååå grym...
Därefter införskaffades det en Honda CBX1000 med 6-1 system,gött
ljud i den får jag säga lite reaplan över den.
Nästa hoj i garaget vart en Suzuki Katana 1100 82:a,tog ett litet uppehåll för att sen börja på och bygga Harry Parkinson choppers både till mig själv och andra.
Hade två st en långgaffel och en 56:a Panna med bobber stuk som jag var över och hämtade i Staterna.
Sen kom man till sans och köpte sig en Gixxer 1100-90 tätt följd av Hayabusa,GSXR1000
och nu åker man Ducce999,känns som man har hittat rätt till slut!!:tummenupp
 
Ja ni grabbar:tummenupp
Det gäller att va dagen före hela tiden:tuttar
Då gör det inte så ont i kroppen:yoparty På våren så får man träna ordentligt, Mjuka upp lederna:D
För varje år så blir bågarna högre och högre:confused:
När man ska kasta över benet på hojjen så märker man att lederna fins:rolleyes: MEN när man har slagit i gång motorn så är man 18 år igen.:banana
Så länge jag kommer upp i sadeln så kommer jag att gasa vidare:tummenupp I MÅNGA ÅR TILL.

:D :D :D :D
 
Här kommer en till som passar in här :tummenupp Kul tråd det verkar som det finns några 40+ på forumet.
 
Bilden på din Rickman Honda i ditt garage väcker många härliga minnen!!
Man smet in så fort man kunde o drägglade hos Rickman agenten på alla härliga Rickman hojar,men det vart en Katana ist!

Ja ni grabbar:tummenupp
Det gäller att va dagen före hela tiden:tuttar
Då gör det inte så ont i kroppen:yoparty På våren så får man träna ordentligt, Mjuka upp lederna:D
För varje år så blir bågarna högre och högre:confused:
När man ska kasta över benet på hojjen så märker man att lederna fins:rolleyes: MEN när man har slagit i gång motorn så är man 18 år igen.:banana
Så länge jag kommer upp i sadeln så kommer jag att gasa vidare:tummenupp I MÅNGA ÅR TILL.

:D :D :D :D
 
Last edited:
Hmmmm. Hör väl hit jag med (-56:a), även om riktiga premiären inte blev förrän för 7 år sedan. Minns att jag vid 5-6 års ålder fick åka på tanken till farsans Apollo med HVA 118-motor. Nå'n som sett en sådan? Det var en slags crossmodell. Tjatade hål i huvvet på föräldrarna men fick inte ta lappen vid 16. -För farligt. Så där fick man åka på moppen medans kompisarna fräste runt på sina AS3:or och Zundapp:s. Nåja. Numera bestämmer man själv och åker FJ1200 efter att mjukstartat med en Suzuki 400.
 
Får man vara med i "gubbtråden" fast man tant?

Tog hojkortet -82 och började med en Yamma XJ 500, sedan har jag avverkat
GpZ 1100, Honda CB 750, Kawasaki Z1000,Ducati SS, Bandit 600, ZX6 och nu har jag en SV650. har säkert glömt någon hoj, men man börjar ju bli lite gammal.....:va

Det är fortfarande lika kul att köra hoj men nu måste solen skina om jag ska ta mig ut!!
 
Oho kroppen känns väl som 40+ ibland. Hjärnan är dock inte riktigt så mogen. Men man skall ha skoj så länge man lever, för sen är det försent.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top