40+ tråden

  • Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date
Kul tråd där man äntligen känner sig hemma.
Minns mycket tydligt min första hoj en RD125:a- 74.Ute på motorväg la jag mig alltid bakom något större, typ lastbil för att överhuvudtaget kunna hålla motorvägsfart. Skulle man av någon anledning behöva köra om pga mindre backe eller liknande så behövdes väl 1 km eller två innan man kom om.
Har hänt en del sen dess:)

Precix ... En 74:röd var Min andra hoj ,JA hoj förexten den första var en 65cc Benelli minibike..
som ersattes av en 71 MACH III med blåsor och crossportade krukor,,,Aaaaa
 
Jag passar ej in här egentligen - fyller 40 först nu i mars, en hel evighet till alltså!
Så jag passade på att inhandla en 185hk livsfarlig sak nyss - innan jag blir vettig och övermogen :D

Rätt skönt ändå att ha fastnat på ca 27 mentalt, men F-bolag och erfarenhet ger rabatt. Synd att kroppen inte är 27 bara :gnissla

Hörru glinet! Spring å borsta mjölktänderna! :D

Härligt att kunna belöna sig med en liten leksak sådär... :tummenupp
Tur inte f-bolagen använder sig av mental ålder på oss grabbar!!!

:hihi
 
Last edited:
Platsar men om man kört CB750 med 50cm högt styre o fyrkantsving?
836 med två dubbla webrar och absolut tomt yoshi 4-1.
Avon roadrunner där bak med absolut noll grepp...men va faan men va ju
odödlig:yoparty

Sen blev de cafe-räser med äkta muscle machine-kaross...ljus blå å så jävla coool
 
Platsar men om man kört CB750 med 50cm högt styre o fyrkantsving?
836 med två dubbla webrar och absolut tomt yoshi 4-1.
Avon roadrunner där bak med absolut noll grepp...men va faan men va ju
odödlig:yoparty

Sen blev de cafe-räser med äkta muscle machine-kaross...ljus blå å så jävla coool

Avon Roadrunner är ju bara fälgskydd...:D
Sen fanns ju Shin-Shen-Släpp åxå !
 
Avon Roadrunner är ju bara fälgskydd...:D
Sen fanns ju Shin-Shen-Släpp åxå !

Just ja ,.Shin-shen , äkta Backelit gjord av gamla nersmälta telefoner Försökte man börna lät det som man drar blöt friggolit emot en glasruta... Helt otroliga däck ,,, Däck ? Fälgskydd måste de nog betraktas som!

Fy f-n om spolingarna skulle prova dessa på Gotland ring... snacka om plockepinn i första bocken
 
Just ja ,.Shin-shen , äkta Backelit gjord av gamla nersmälta telefoner Försökte man börna lät det som man drar blöt friggolit emot en glasruta... Helt otroliga däck ,,, Däck ? Fälgskydd måste de nog betraktas som!

Fy f-n om spolingarna skulle prova dessa på Gotland ring... snacka om plockepinn i första bocken

Ja fy fan,man for ju som en sladdlampa på boge..:D
 
Även jag startade min mc-karriär med en CB125. En -77a tror jag det var.
Undrar om inte rödmarkeringen började vid 14000rpm?ellervar det ännu högre...
Om man slet som ett djur med både koppling och armar gick det att få framhjulet att lätta 20 cm från marken, på ettans växel, men bara när den var kall !?!

Kommer också ihåg att låset till sadeln var trasigt vilket fick till följd att när jag skulle prova att "burka" ordentligt i en kurva på halvrisig asfalt så fann jag mig plötsligt sittande på högkant av sadeln.........i 2 sekunder. Sen bar det raktut i spenaten mellan två björkar. Faan vet dels hur det hände, dels hur det kunde gå så bra.

Senare blev det en Honda MTX 125 -83 men det är en annan historia.
 
Just ja ,.Shin-shen , äkta Backelit gjord av gamla nersmälta telefoner Försökte man börna lät det som man drar blöt friggolit emot en glasruta... Helt otroliga däck ,,, Däck ? Fälgskydd måste de nog betraktas som!

Fy f-n om spolingarna skulle prova dessa på Gotland ring... snacka om plockepinn i första bocken
Ja jädrar vicken syn 180hk på bakhjulet med gamla telefoner runt fälgen.

Dessutom i den utomordentligt feta dimensionen 3.00 tum...fetare fanns inte!:yoparty
 
Platsar men om man kört CB750 med 50cm högt styre o fyrkantsving?
836 med två dubbla webrar och absolut tomt yoshi 4-1.
Avon roadrunner där bak med absolut noll grepp...men va faan men va ju
odödlig:yoparty

Sen blev de cafe-räser med äkta muscle machine-kaross...ljus blå å så jävla coool

Nu snackar vi slutet 70 tidigt 80-tal!
Bara kultgrajjor ju!
Buffalostyre, 4" förlängt och 16" bak med 130 däck. Fyra raka (ofta avsågade orifinal...snyft) rör, med Roffes-krökar.
Gärna Babyblå ram tank och kåpor och fotpinnar i vriden fyrkantstång. Kromade.
Ett vinnarkoncept!

Musclemachines lär vi få se fler av i sthlm känner jag på mig... ;)

Har ni procat Dunlop K70 var i nyskick nästan fyrkantigt:näsblod
Det och Dunlop TT100 var det som fanns att välja på, tvifan.

Jodå...vem har inte legat och skavt "på hörnet..." :D
Avon SM - de fyrkantigaste av dem alla.
Dessutom gjorda i bakelit :död
 
Last edited:
Ett sånt hade jag på min Z1000. Skitkul om det var lite fuktigt på asfalten. Jag gillade ju att åka grusväg och sladda med Kawan, med det där trädäcket vågade jag sladda på asfalt också.

Men dom höll i minst femtusen mil..:tummenupp
 
Har ni procat Dunlop K70 var i nyskick nästan fyrkantigt:näsblod
Det och Dunlop TT100 var det som fanns att välja på, tvifan.

Nu var det faktiskt så att TT100 var rena drömmen jämfört med de Yokohama originaldäck som satt på CB77:an. Där kunde snacka om bakelit! Den enda highsidern jag fick med dem var när de i en böj inne i stan kasade iväg så jäkligt att fotpinnen högg i en lagning i asfalten och tiltade över hojen igen åt andra hållet :o)
Men som sagt, de höll länge och tur var det för bara ett framdäck kostade 58 spänn med montage ...
 
Vilka planer finns för sommaren hos 40 plussarna?
Själv funderar jag på en tur till Hedemora, det 50 år sedan sista tävlingen
gick där. Ska tydligen bli någon slags uppvisning.
5 Juli är datumet:yoparty

Classic på Sviestad är naturligtvis inbokat som vanligt.

En tur till Gotland blir det också med goda vänner, inte så mycket hojåka.
Flera åker krompråm. Det blir istället mycket vin o mat:fyllisar
 
Jodå Hedemora måste man till,det var trevligt där för 5 år sen.
Camping o öltält.
Sviesta är ju ett måste,för dom som inte har varit där förut
så kan jag varmt rekomendera det.Lukt ,ljud o stämning.
Tävlingen varar i 2 dagar,första helgen i Augusti:tummenupp
 
Här är en till som vill va med innan man går in i nästa generation i höst.
Jag känner mig så pass ung att jag var tvungen att skaffa mig en gammal bancykel för första gången i mitt liv.
Varför gör man det nu tro? Provade banåkning förra året det var så satans kul att det var lika bra att köpa en gammal r6.:)

OBS ivrgt påhejad av frun.:tuttar
 
Här är en till som vill va med innan man går in i nästa generation i höst.
Jag känner mig så pass ung att jag var tvungen att skaffa mig en gammal bancykel för första gången i mitt liv.
Varför gör man det nu tro? Provade banåkning förra året det var så satans kul att det var lika bra att köpa en gammal r6.:)

OBS ivrgt påhejad av frun.:tuttar

Håll i tanten,den sorten är sällsynt...:tummenupp
 
Citat:
Inskickat av benkar
Sent 80-tal, blev medlem -88, och fortfarande med. Hmmm, tiden rusar iväg
/B

Dom brukar ha öppet hus på våren har jag för mig.
Tänkte åka och hälsa på då :)

Rapido/SMC-Sthlm Öppet Hus, Lördag 24 maj i år, om jag inte läst fel.

/B
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top