40+ tråden

  • Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date
hahaha såg att det fanns nån i denna tråd som kallar sig för peppureikä:D verkligen ett nick valt med omsorg haha:D
 
Började "karriären" med en splitterny DT125MX -80 via Kawa Z1000 -82 fram till dagens CBR 1000 RR -07 a, det finns många hojar å många minnen däremellan :D Ett under att man överlevde 125a-tiden, man var inte klok på nåt ställe :huvet ... sen var jag utan styrlapp hela sommaren -86 pga en "liten" fortkörning :tummenupp Nå nå man har väl lärt sig ett å annat genom åren, om inte annat så har man haft kul och träffat många roliga/trevliga personer.
 
Första hojen.....

Ja det var lääääänge sedan har ju hunnit med att bli 50+, 1972 som 15åring ställde jag ut mitt första bygge på anrika Hot Rod Show i Marmorhallarna, det var en helkromad Husqvarna Compact med Texas styre och alla dom andra 60-tals atributen, jag vann bästa moped och den finns fortfarande kvar i min ägo. Fick blodad tand (här kommer första hojen) och köpte en 69'a Triumph Bonneville som plockades ner och lackades (av en då ganska okänd Ingemar Becker) svart och fick 15" bakhjul men inget större jobb, vann bästa lack MC på Hot Rod Show 73, nu tog intresset fart, bytte Trajjan mot en 69'a Sportster som blev ordentligt choppad, grön metallfläke, vit Bates sadel & sockerbit, lång gaffel och den vann bästa MC 74 sen dess har jag byggt hojar på den här sidan Atlanten och under 11år i So Cal, har haft allt från RGV 500 Gamma (2-takt), Kwack Z1300, XR750 & 1000, Bobbers, Choppers, sporthojar, jag har inte skyggat för någon typ av MC, allt med 2hjul & motor kan bara bli bättre & kan man ha roligare på vägarna???? Några hojar har man under åren "skrivit av" värsta var nog en Kawasaki 500 Mach 1'a på Bogesundleden på 70-talet och en "Top Gun" Ninja på kajen i Long Beach på 90-talet....

DP says: Idag byggs det på Speedwayhoj, Vespa & Ducati på Mosta Hill, se garage...
 
Last edited:
Ingemar Becker, var inte det en av killarna bakom "Skurk & Flytlack"?

/J
Första hojen.....

Ja det var lääääänge sedan har ju hunnit med att bli 50+, 1972 som 15åring ställde jag ut mitt första bygge på anrika Hot Rod Show i Marmorhallarna, det var en helkromad Husqvarna Compact med Texas styre och alla dom andra 60-tals atributen, jag vann bästa moped och den finns fortfarande kvar i min ägo. Fick blodad tand (här kommer första hojen) och köpte en 69'a Triumph Bonneville som plockades ner och lackades (av en då ganska okänd Ingemar Becker) svart och fick 15" bakhjul men inget större jobb, vann bästa lack MC på Hot Rod Show 73, nu tog intresset fart, bytte Trajjan mot en 69'a Sportster som blev ordentligt choppad, grön metallfläke, vit Bates sadel & sockerbit, lång gaffel och den vann bästa MC 74 sen dess har jag byggt hojar på den här sidan Atlanten och under 11år i So Cal, har haft allt från RGV 500 Gamma (2-takt), Kwack Z1300, XR750 & 1000, Bobbers, Choppers, sporthojar, jag har inte skyggat för någon typ av MC, allt med 2hjul & motor kan bara bli bättre & kan man ha roligare på vägarna???? Några hojar har man under åren "skrivit av" värsta var nog en Kawasaki 500 Mach 1'a på Bogesundleden på 70-talet och en "Top Gun" Ninja på kajen i Long Beach på 90-talet....

DP says: Idag byggs det på Speedwayhoj, Vespa & Ducati på Mosta Hill, se garage...
 
Ingemar Becker, var inte det en av killarna bakom "Skurk & Flytlack"?

/J

"Skurk&Flytlack" är ju en av världshistoriens bästa firmanamn

:D

Första hojen.....

Ja det var lääääänge sedan har ju hunnit med att bli 50+, 1972 som 15åring ställde jag ut mitt första bygge på anrika Hot Rod Show i Marmorhallarna, det var en helkromad Husqvarna Compact med Texas styre och alla dom andra 60-tals atributen, jag vann bästa moped och den finns fortfarande kvar i min ägo. Fick blodad tand (här kommer första hojen) och köpte en 69'a Triumph Bonneville som plockades ner och lackades (av en då ganska okänd Ingemar Becker) svart och fick 15" bakhjul men inget större jobb, vann bästa lack MC på Hot Rod Show 73, nu tog intresset fart, bytte Trajjan mot en 69'a Sportster som blev ordentligt choppad, grön metallfläke, vit Bates sadel & sockerbit, lång gaffel och den vann bästa MC 74 sen dess har jag byggt hojar på den här sidan Atlanten och under 11år i So Cal, har haft allt från RGV 500 Gamma (2-takt), Kwack Z1300, XR750 & 1000, Bobbers, Choppers, sporthojar, jag har inte skyggat för någon typ av MC, allt med 2hjul & motor kan bara bli bättre & kan man ha roligare på vägarna???? Några hojar har man under åren "skrivit av" värsta var nog en Kawasaki 500 Mach 1'a på Bogesundleden på 70-talet och en "Top Gun" Ninja på kajen i Long Beach på 90-talet....

DP says: Idag byggs det på Speedwayhoj, Vespa & Ducati på Mosta Hill, se garage...

Ja se där är du din gamla skojare...:tummenupp
 
Last edited:
jörgen karlsson in da house:
Ingemar Becker, var inte det en av killarna bakom "Skurk & Flytlack"?


Stämmer men det Ingemar gjorde åt mig var för det, idag driver han lackfirma igen och har en otroligt cool 34 sedan i blått & flames....

lofterud in da house:
Ja se där är du din gamla skojare...


Nu rammlade poletten ner eller?!?!?!

DP says: Ålder är bara en siffra på ett papper, har hänt att jag blivit kallad "moppefucko"....
 
Ja jag kommer ihåg deras lacker från alla mina 70-tals Colorod. Alltid en massa banderoller och grejs, lite som grafitti.

ber.jpg


En Skurk & Flytlackad bil från svunna tider... :yoparty





källa:http://race68.com/
 
sunking in da house:
källa:http://race68.com/


Ohhhhhh den siten ger mig alltid seriösa flashbacks!!!!! Spenderade ett par sässonger bakom ratten på den här dock i annan lack & regi, Bröderna Sönner är "legendariska" på sitt vis och i all ära...

Lennart.jpg

Hemi23.jpg


Finns ett par andra "slädar" där som man styrt 402m på Mantorp & Santa Pod....

DP says: Nu förstår ni kanske "nic", nog med bilar tillbaka till hojar....
 
Vet inte om det varit flera liknande händelser, men en av mina gamla kompisar dog när han klev av hojen i depån efter racet.
Han hade en MC-verkstad i Ronneby när det begav sig. (Vet ej om PN-motor finns kvar.) Det var han som lärde mig hur man riktar vevaxlarna på TR2:an och TZ:an vilket gjorde att vi nog blev en hel handfull i Sverige som kunde det :)
Fick även en del användbara tips av honom hur man får lite, lite (istället för inget) bottendrag ända nere från 8200 rpm på en hoj som sedan varvade max 10800 rpm ... :tummenupp

Nu förstår jag inte! Var det Bertils bror som dog?
 
40+. Är inte det en beteckning inom pornografin där kvinnor över 40 exponeras å det mer övertydliga sättet?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top