krokodilen73
Medlem
Dr bike om du fått bilderna på f1 motorn av Erland så ta dig en noggran titt på kolvarna så vitt jag kan se så kör dom med endast 1 kompretionsring ej oljeskrapring!! Jag la ju ut den frågan på dragrace formet men har ej fått något vetande.... Såg även att det förekommer i värre roadracing stall (motoman) Jag kommer att testa detta nu på xrn, kan ju inte bli värre än att den tokdrar olja och jag får sätta tillbaka ringen..tror faktist att det gör en hel del, På mopeder är det ju stor skillnad ivf.. Höga kolvdomar för att höja komretionen ska vist inte heller vara bra lyckades jag läsa mig till nyligen, ska vist hämma flödet i toppen, När man tänker efter så tappar man ev också på att kolven är plogformad så explotionskraften blir tvingsd ut i cylinderväggarna en hel del istället för rakt ner! Så nu lägger jag 12-1 Je kolven på hyllan och kör hellre med mer planad topp och wiseco kolven som endast har en svag förhöjning i mitten med platt tak 11-1 tokplanar istället 2mm
Bara att ta sig en titt igen på F1 motorn...Endast svag förhöjning som följer toppens förbränningrum!! Ovärdeliga bilder man ser ju in i framtiden
![]()
Vad är det för prylar på bilden Boost? Dina?
Mvh Christer
Bara att ta sig en titt igen på F1 motorn...Endast svag förhöjning som följer toppens förbränningrum!! Ovärdeliga bilder man ser ju in i framtiden
, så illa att blocket sprack och tändningen blev mos, så det behövs lite pyssel-och-papp...
.. Ja den där composites staken står på min lista med!!