Seriösa tråden ang ny hoj 1000cc 2008....?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
varför har du med en hoj som du inte har råd med i alternativet :confused:

man har väl råd beroende på hur man prioriterar, tolkningsfråga..alla köper inte så mkt hoj man har råd med.

skulle vi lägga lika mkt på hoj som en medelsvennson lägger på bil, så skulle de flesta här ha en ducati 1098r....
 
jag blir sugen på att provköra en 1098....
har hör mycke bra saker om den..
 
Räknar ni med 1098an så bör ni helt klart räkna med MVn. Den kostar som en 1098S och jag hade tagit MV. Testade den både på gata och bana i somras och den är utan tvivel i klass med det bästa från Japan.

EDIT: Annars tycker jag ZX10an ser seriös ut! :tummenupp
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 174
  • 11-800.jpg
    11-800.jpg
    56.9 KB · Visningar: 171
Last edited:
En k6 eller en K7 intruder med en massa lull på blir hur fet som helst..
Massor med fransar, vindruta mm... den blir riktigt fet.
 
Eftersom jag är lat och inte orkar söka nått själv så går jag lite OT och frågar vad som skiljer sig mellan en vanlig och en S och hur stor prisskillnaden är?

1098 S´n har (jämfört med vanliga 1098)
*lättare fälgar
*Öhlins fjädring överallt
*lite kolfiber godis som framskärmen
*Ducati´s egna loggningsystem som medföljer (DDA)
Pris 215.000

Vanliga 1098
Pris 175.000
 
Eftersom jag är lat och inte orkar söka nått själv så går jag lite OT och frågar vad som skiljer sig mellan en vanlig och en S och hur stor prisskillnaden är?

Öhlins dämpare, Termignoni slutrör samt andra lite lättare fälgar typ, spar 2kg totalt:va
Pris påslag + 40 000kr, kändes inte speciellt nödvändigt!!

1098 - 174:900kr (173kg)

1098S - 214:900kr (171kg)

1098R - 349:900kr (165kg) + 20hkr visserligen:D
 
Köp Ducatin. Det är ju den du vill ha. Känns som den ligger dig närmast.
Snyggast? Ja faktiskt. :tummenupp
 
Kostar 1098R 349.000?? :va Helt vansinnigt dyrt juh!
 
Behövs ingen motivering..

Nej, utseendet talar för sig själv. Den är verkligen bedrövligt ful. Trodde den kanske skulle ta sig när den fick racekåpor på sig men det blev om möjligt ännu värre. Hemska saker...

EDIT: -08an alltså. Tidigare ser schyssta ut.
 
Behövs ingen motivering..

Men den ser ju ut som en bajshög! Att få ligga när du har en sådan kan du glömma.

Nej, utseendet talar för sig själv. Den är verkligen bedrövligt ful. Trodde den kanske skulle ta sig när den fick racekåpor på sig men det blev om möjligt ännu värre. Hemska saker...

EDIT: -08an alltså. Tidigare ser schyssta ut.

Ord! bladen har alltid varit fin men nu har de hyrt in en komposthög som designer!
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top