Seriösa tråden ang ny hoj 1000cc 2008....?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
K7, cbr, kawa, R1 eller 1098s/r?

Numer tycker jag man gott & väl kan räkna in ducati till de främsta cyklarna som favoriseras på gatan (iofs många gånger i övrigt förespråkat av rakt-fram-förespråkare) men iaf.

Köpa ny K7 eller K6 med godis för 30-40 kt mindre?

Varför köpa R1 framför K7 & vise versa? .... finns det någon anl att snegla åt kawa zx10r? -när de flesta anser att 05an var råast hittills.

Och vad motiverar en 1098 (snikmodellen) för 50 lax mer än ny R1?

Hur resonerar ni?

Är cbr fortfarande en hoj som hamnar i mitten, som inte sticker ut någonstans -men är lite bra på allt, istället för bäst på något?

Jag vet vad jag skulle åka fortast på när vi snackar gatåkning, men det är ju en ekonomisk fråga också....

:va :va :va

Jag är sugen på ngt nytt, men som marknaden ser ut så kan man nästan lika gärna dra lott? Torskar man ngt, vinner man annat.
 
skulle inte du sluta snurra på gatan ??:D :va

Jag skulle lätt köpa en K6 med godis.

El varför inte nya zx10r ?
Bara byta ut backspeglarna el ta bort dom helt..
 
Alla har tillräckligt med effekt(mycket vill ha mer), men att gå efter utseende och körställning är väl inte fel när det handalr om såpass nya cyklar?

Det blev K7 för mig. Varför?
- Gamla 929'an var slö och jag tröttnade för fort på den, ville inte att de skulle hända igen. Självklart val i det fallet.
- Lätt att plocka bort några 10.5kg övervikt & ersätta med annat. Häftigt. :gnissla
- Jag är kort, inte ens 1.70. Gixxern är smal, liten, låg sitthöjd.
- Snygg.

Det enda jag kan gnälla på är egentligen bromsarna, fifan. Stålomspunnet och ritkigt luftade.
 
Är skitnöjd med min såkallade "snikmodell" av 1098:an:D
I mitt fall var frågan, vad motiverar köp av "S" modellen:va
 
Hej på er:) Vad ska man köpa:confused:
Man ska tycka om att se på den, köra den till det man ska använda den till. Man tittar på värstingar med mycket efekt, som då kostar mycket att äga:yoparty
Köpa en 1098 Ja tack:D men den kostar:confused:
Köpa en japan ja tack:D men det är en dussin hojj:confused:
Jag har kört många olika hojjar och alla har varit bra.
Jag har kört Aprilia de senaste åren och är Väldigt nöjd.
En fin och snäll brud som funkar på alla typer av vägar, och jag låvar hon är grym när det svänger. köpa ny så får man för 150.000:- massor med godis som standard OCH det är en tvin med vrid & Italien karaktär.

Så Vad Tycker Jag att man ska köpa:tuttar
:D :D :D :D
 
jag kör en cbr1000 tycker att bromsarna är riktigt bra på den och med helsystem pc och ombyggd luft burk så är den riktigt snabb me :D
men samtidigt så skall man tänka på försäkringen hon är ändå billigast att äga
jag betalar 1900 i månaden för hel försäkring men man får inte ställa av den för att de är en hel års försäkring tyvär....
 
Last edited:
jag betalar 1900 i månaden för hel försäkring men man får inte ställa av den för att de är en hel års försäkring tyvär....

Har samma på min hoj men under vintersäsongen kan man ha halvförsäkring.
Iaf om man har Folksam som försäkringsbolag.:tummenupp
 
Är skitnöjd med min såkallade "snikmodell" av 1098:an:D
I mitt fall var frågan, vad motiverar köp av "S" modellen:va

Eftersom jag är lat och inte orkar söka nått själv så går jag lite OT och frågar vad som skiljer sig mellan en vanlig och en S och hur stor prisskillnaden är?
 
Jag hade tänkt sälja R1:an & lägga till pengar för en Mv Agusta F4 1000 inför säsongen 2008. Detta är enbart grundat på utseendet & inte effekt

Men jag hoppar på den dealen, då jag dels la hojen efter en olycka med ett rådjur = kostnad för lagning + värdeminskning

så nu blir det att behålla R1:an (som e fixad) + bygga något att busa/leka med.

Mv'n får vänta till 2010 :D


Om du vill ha en hoj som sticker ut, så e ju Mv'n ett val.
 
Last edited:
Jag hade tänkt sälja R1:an & lägga till pengar för en Mv Agusta F4 1000 inför säsongen 2008. Detta är enbart grundat på utseendet & inte effekt

Men jag hoppar på den dealen, då jag dels la hojen efter en olycka med ett rådjur = kostnad för lagning + värdeminskning

så nu blir det att behålla R1:an (som e fixad) + bygga något att busa/leka med.

Mv'n får vänta till 2010 :D


Om du vill ha en hoj som sticker ut, så e ju Mv'n ett val.
En MV i Rookie1000 skulle vara riktigt hårigt. :)
(För visst är det dit Iron-Micke är på väg?)
 
Det är väl rätt likvärdig prestanda på alla dom där hojarna, så då skulle jag välja R1 eftersom den är snygg och dom andra är det inte, iaf om vi snackar årets modeller. Nu var iofs färgsättningen på R1 -08 ganska ful, men man kan ju alltid ta en 07:a istället.
 
Det är väl rätt likvärdig prestanda på alla dom där hojarna, så då skulle jag välja R1 eftersom den är snygg och dom andra är det inte, iaf om vi snackar årets modeller. Nu var iofs färgsättningen på R1 -08 ganska ful, men man kan ju alltid ta en 07:a istället.

för gatkörning hade jag valt en k6 extra allt, baserat på fullt tillräcklig effekt samt utseendet. skall det köras mycket bana hade jag valt en 600, och lagt mellanskillnaden på mjuka däck.
 
För mig blir det en suka nästa år jag har kört R1 04 och 06 nu har jag en FZ1 men den är lite för tam när man har kört det som är på topp:yoparty .
En svart 08 får det bli med öppet system.
Jag önskar att det blir sommar och sol snart:tuttar
 
R1:a för den är överlägset snyggast...Sukkan e grym, men framlyktan är :zpy
 
Last edited:
Åh, nu blev jag nyfiken. Vilken hoj skulle du köra fortast på och varför?

jag har kört div... testat det mesta. men första gången jag körde 1098s så åkte jag fortare än vad jag någonsin gjort med någon annan hoj i samma kurva. På första försöket.

typ...

om man bortser från hk på papper, eller annat..så är den i mina ögon komplett / ytterst välballanserad. allting har korrekt proportion i förhållande till övriga detaljer.

:)
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top