Seriösa tråden ang ny hoj 1000cc 2008....?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Öhlins dämpare, Termignoni slutrör samt andra lite lättare fälgar typ, spar 2kg totalt:va
Pris påslag + 40 000kr, kändes inte speciellt nödvändigt!!

Du får inga öppna dämpare med på 1098S, bara med 1098S Tri-colore som kostar 249.000.

Om du räknar på kostnaden att montera in nya Öhlinsgafflar, bakdämpare och styrdämpare på en vanlig 1098 så överstiger inköpskostnaden skillnaden i pris mellan vanliga och S´n. De lättare fälgarna och de små kolfibergrejerna blir allstå gratis..
 
de va ganska billigt jag skall kolla med folksam när de är dags att ställa ¨på mcn....:tummenupp
 
Du får inga öppna dämpare med på 1098S, bara med 1098S Tri-colore som kostar 249.000.

Om du räknar på kostnaden att montera in nya Öhlinsgafflar, bakdämpare och styrdämpare på en vanlig 1098 så överstiger inköpskostnaden skillnaden i pris mellan vanliga och S´n. De lättare fälgarna och de små kolfibergrejerna blir allstå gratis..

det finns ngn värsting för runt 500 lax..sen finns det en till värsting för runt en mille har jag för mig? desmodeci eller vad den nu heter? blandar kanske ihop med någon annat fabrikat, som har avgaspiporna upp ur cutsen?

tänkte söka på youtube, men visste inte vad jag skulle söka på...
 
Personligen gillar jag ZX-10R bäst. Jag tycker det är den roligaste sporthojen jag kört. Chassiet är smidigt och lättsvängt och motorn har explosiv kraft i hela registret. Dessutom tycker jag att den är den snyggaste 1000 kubikarn. 2008 års 10a gillar jag inte alls utseendet på men den kanske är bättre i verkligheten än på bild... Enda anledningen till att jag inte äger en 10a är körställningen, jag kör mycket långa sträckor och då tycker jag att den blir för jobbig, men det gäller tyvärr de flesta litershojar.

Duccen tycker jag är för dyr och har för lite hästar. Jag hade inte vågat pressa en så dyr hoj på bana.
 
w681h511_00000340449D6DDF.jpg

Bort med speglarna and you're good to go, provkör så fort den anländer hos handlare och jämför sedan med 1098.
 
Köp den hojen du gillar bäst o skit i vad vi andra säger. Annars säger jag zx10r.
 
ZX10R lockar mest inför sommaren, gärna med detta system
 

Bifogat

  • Kawasaki-ZX10-2008---bike-p.jpg
    Kawasaki-ZX10-2008---bike-p.jpg
    96.8 KB · Visningar: 163
Såhär ser zx10an ut efter man skruvat bort lite skrot. Det är rätt snyggt!!
 

Bifogat

  • zx10black.jpg
    zx10black.jpg
    86.9 KB · Visningar: 223
Finns ju MV Agusta F4 CC för ca 900-1.000.000 kr ;-) endast 99 st handbyggda ex gjorda och en massa kolfiber. Nr.1 när det gäller stek och posörhoj.

Själv är jag riktigt sugen på Ducati 848. Nya R1:a är även den väldigt fin likaså K7 men försäkringarna är ju som vanligt inte någon hit.

Kommer köra Buellen halva säsongen just nu känns det som, sedan se vad andrahandsvärdet kommer att ligga på 848:an. 848 i vitt är just nu bland det snyggaste man kan ha i mc väg i mitt tycke.
 
Du får inga öppna dämpare med på 1098S, bara med 1098S Tri-colore som kostar 249.000.

Om du räknar på kostnaden att montera in nya Öhlinsgafflar, bakdämpare och styrdämpare på en vanlig 1098 så överstiger inköpskostnaden skillnaden i pris mellan vanliga och S´n. De lättare fälgarna och de små kolfibergrejerna blir allstå gratis..

Vad jag menade var att den såkallade "snikmodellen" av 1098:an räckte gott å väl åt mig.
Alltså, att jag kände att 40 000kr till inte var nödvändigt i mitt fall!!
Körde mest landsväg, inget på bana(ivf inte i år):D
 
Samma här. Känns lite over-kill med Öhlins. Det gör en inte till en bättre chaffis.-Man bara tror det. Bara för att det finns så måste man ju inte ha det. Showa funkar fint.
 
Showa funkar fint.

Precis! Kan man inte va snabbast får man va tuffast! :D

//H - Som blir frånåkt av :tuttar

PS. Är det bara jag som är sugen på en RC8? Då skulle jag hänga på HD-gubbarna iaf.. :gnissla
 

Bifogat

  • RC8.jpg
    RC8.jpg
    38.2 KB · Visningar: 154
om du inte enbart är ute efter sporthoj kolla in hypermotarden! Glädje faktor nr1 på bus och kurviga vägar :tummenupp
 
Såhär ser zx10an ut efter man skruvat bort lite skrot. Det är rätt snyggt!!

Kawan e riktigt snygg tycker jag, skulle det bli en ny r-hoj hade jag valt den:tummenupp Dock ska där inte vara några förbannade fälgstripes på den (som en annan bild hade här i tråden) - o inte nån annan hoj heller för den delen. Visst inte snyggt med skrapade kanter efter däckbyten men men....
 
Köp en hoj för vettiga pengar som redan är ombyggd och brassa sedan på! Typ en R1 eller en K7:a. Segt att inte ha effekten på de långa rakorna.

Fast följ ditt hjärta, Ducatin tippar jag på:tummenupp
 
Precis! Kan man inte va snabbast får man va tuffast! :D

//H - Som blir frånåkt av :tuttar

PS. Är det bara jag som är sugen på en RC8? Då skulle jag hänga på HD-gubbarna iaf.. :gnissla

Drömhoj:kär, snyggare, och sticker ut mer än någon annan hoj, inklusive ducce 1098.
Kommer kosta runt 170k har jag hört talas om. Vet inte om det kommer snik/lyxmodell. Nån som har koll?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top