Vad fick dig att le idag?

"Uteblivet resultat".
Det gäller väl bara muskelbyggnaden, eller?
Inte behöver man väl vila för att bränna fett eller öka konditionen?
...

Tja... om man intervalltränat i pulsområdet nära maxpuls så bör man nog lägga in en ledig dag följt av lite mer lågintensiv träning.

Vila behöver man för att få ned nivåerna av stresshormon (kortisol) som är katabolt (nedbrytande). Tror inte det spelar någon roll vad det är för fysisk stress du utsätter dig för, eftersom det är intensiteten på stressen som avgör storleken på hormoninsöndringen. Ju hårdare träningspass dessto längre vila.

Det kan du absolut. Tränar man konsekvent under 4-5 veckors tid bör man ta ett uppehåll den 6e veckan för att låta kroppen återhämta sig. Om din kropp inte får vila får du motsatt effekt med högre skaderisk som följd.

Träna sön-tors, vila under fre-lör.. Variera konditionsträning med styrketräning och ta en paus från styrketräningen var sjätte vecka då du kanske bara går ut och går en timme per dag istället.

Jag tränar två gånger i veckan på gymmet, ibland kanske tre. Därimellan kör jag något core pass, kanske ett friskispass och någon promenad.
Ibland så kör jag ingen träning en vecka, mest för att jag inte hinner.

Dock så är jag alldeles för matglad för att hålla diet så det är väl där problemet ligger egentligen. Att det inte blir snabba resultat.

Nu blev vi offtopic.

Jag tränar två gånger i veckan på gymmet, ibland kanske tre. Därimellan kör jag något core pass, kanske ett friskispass och någon promenad.
Ibland så kör jag ingen träning en vecka, mest för att jag inte hinner.

Dock så är jag alldeles för matglad för att hålla diet så det är väl där problemet ligger egentligen. Att det inte blir snabba resultat.

Nu blev vi offtopic.
Kapa kolhydratintaget lite så blir det säker bättre om du vill ha snabba resultat.

Fi faan, grattis dregglet! Han ska heta Teo va?

Det vore ju en ära att få döpa slyngeln efter en så högt uppsatt industrialman som du själv. Med dig som förbild så får han ju dessutom en korrekt politisk och social inställning redan från början. :D
Teo...ja, inte så pjåkit kanske..

Och det allra första ordet han kommer ha lärt sig säga är "Ligga?" :D

Grattis Dreggel! Då har vi fått påfyllning i det stora MC-kollektivet, även om det är ett par år tills dess? :)

Jag funderar på att köra lobbyverksamhet för att grabben ska få sig en K6:a redan nu, med mig som förmyndare givetvis :hihi

"Ligga" har han redan lärt sig :tuttar (det ser ni väl på bilden hehe)

Last edited:
Duktig du är!!
Själv så borde jag skriva i förbannad tråden då jag tycker att jag tränar väldigt ofta och det händer absolut ingenting.

Förutom att jag har grym träningsvärk i magen efter en timmas corepass igår kväll.
Händer inget på vilket sätt?
Går inte ner i vikt? Blir inte starkare? Får inte bättre kondition?

-edit-
Såg nu att det var viktnedgång du syftade på.
För en del personer måste det till en justering av kosten för att gå ner i vikt. Oftast möter man bara det ökade energiuttaget med ett ökat intag, alltså händer det inget med vikten oavsett hur mycket man tränar. Man blir bara hungrigare och äter mer. Låt säga att jag springer 15km och förbränner ca 1200 kcal, 200 gram choklad senare så är jag på +0 igen.

Last edited:
Jag fick mail där det stog att företaget ville träffa mig igen och diskutera jobb :)

Grattis! :tummenupp Vilka är ämnena och vilket är det hett eftertraktade jobbet? Säger man A så måste man räkna upp resten av alfabetet också. :)

Tack! så jäkla skönt när allt slit ger resultat. Har pluggat marknadsföring, säljteknik, organisation/ledarskap mm.

Vill jobba med både sälj & marknadsföring inom arbets & profilkläder. Känns som om jag har jobbet inom räckhåll & hoppas givet att det blir som jag tänkt :)

Tack! så jäkla skönt när allt slit ger resultat. Har pluggat marknadsföring, säljteknik, organisation/ledarskap mm.

Vill jobba med både sälj & marknadsföring inom arbets & profilkläder. Känns som om jag har jobbet inom räckhåll & hoppas givet att det blir som jag tänkt :)

Skulle själv bli en urusel säljare, även om jag pluggat marknadsföring och säljteknik i hundra år, men det är intressant!

Man ser kanske på reklam på ett annat sätt efter marknadsföringskursen? Man blir lite "yrkesskadad"? :D Och säljteknik kanske kan vara bra, så man vet hur man ska snoppa av telefonförsäljarna på ett snyggt sätt? :näsblod

Organisations- och ledarskapsteori är riktigt intressant! Beror kanske för min del på att psykologi är skoj, som är en liten del i det hela?

Lycka till i alla fall, så du ror ditt drömjobb i hamn! Kommer du nog fixa fint! :yoparty

Jag ler för jag har en sån go pojkvän...förlåt om det blir sliskigt :P men han fixade plats i bussen till MCmässan åt mig med honom och hans klubbpolare..spontant! Det är tjärlek fifan :)

Last edited by a moderator:
Jag ler för att det bara ramlar in beställningar på smycken och hantverk.

ler även för att jag idag fick kallelse till ortopeden för min axel, behövde inte vänta så länge.. ska dit 17/12. :)

Jag har plockat högsta betyg i alla mina ämnen, och med lite tur är tjänsten som jag vill ha min :)

:tummenupp :) Grattis (inte för att jag blir förvånad då du har pluggat så hårt som du har :))

Håller en tumme så du får tjänsten :)

-edit-
För en del personer måste det till en justering av kosten för att gå ner i vikt. Oftast möter man bara det ökade energiuttaget med ett ökat intag, alltså händer det inget med vikten oavsett hur mycket man tränar. Man blir bara hungrigare och äter mer. Låt säga att jag springer 15km och förbränner ca 1200 kcal, 200 gram choklad senare så är jag på +0 igen.

Vad är viktigast?
Vikt eller omfång?
Hur vältränad man är, går väl knappast att mäta i vikt!

BTW, jag sprang en gång -87.
Nu har jag snart vilat klart.

Jag ler för att det bara ramlar in beställningar på smycken och hantverk.

ler även för att jag idag fick kallelse till ortopeden för min axel, behövde inte vänta så länge.. ska dit 17/12. :)

På min födelsedag & förhoppningsvis första arbetsdag på det nya stället. Jag håller tummarna för att vi får "bra besked", båda två :)

:tummenupp :) Grattis (inte för att jag blir förvånad då du har pluggat så hårt som du har :))

Håller en tumme så du får tjänsten :)

Tack Cookie :)

edit: primadonner som för omväxlinghets skull får "jobba" lite, det får mej att le...stort :)

Last edited:

-edit-

Jag ska inte säga att det inte händer något. Jag blir starkare och orkar mer men det är ju bara ett plus. Jag vill att det ska synas, man ska bli fastare och smalare överlag. Har jag kanske blivit också men inte nog eftersom jag fortfarande inte kommer i mina för små jeans än :mad:

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back