Teddy
"...I been here for years"
Menar du Ducatis WSBK-hoj helt och hållet saknar anpassningar gjorda för att serieproduceras och användas på gatan? Skulle inte tro det va? Klart att hojen är byggd för att serieproduceras och användas på gatan. En WSBK-hoj är ju, per definition, en modifierad standardhoj. Om racingavdelningen på Ducati fick fria händer skulle de väl byggt den 1000cc som de redan tävlt med i MotoGP. Right?Då förstår jag inte NTs beskrivning om crossar då.
"En racer är en mc byggd för tävling, inte en modifierad standardmaskin"
En WSB-hoj är en mc byggd enbart för tävling i mina ögon, inte en modifierad standardmaskin. Det enda som är standard är att siluetten ska vara den samma som för en gathoj. Delarna på en Ducati F07 har aldrig varit avsedda för en gathoj eller standardmaskin, och den är inte monterad i standard produktionslina.
Låt vara att produktionen av Ducatis (och andra tillverkares) WSBK-hojar sker under prototypliknande former, men ursprungsmaterialet, hojens genetiska arvsmassa, är standard. På en ren racer finns inga anpassningar alls gjorda för serieproduktion eller gatkörning, allt är redan från ritbordet designat och sedan byggt för ett enda syfte: bästa möjliga prestanda. Å andra sidan kan jag först ditt och andras resonemang, för visst är en WSBK-fabrikare mer prototyp än gathoj som faktiskt har väldigt lite gemensamt med sina släktingar på gatan, men någon äkta produktionsracer är det inte.