Yamaha r1 vs GSXR-1000

R1 2003 eller GSXR-1000 2003?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
HELT fel att jämföra R1 -03 med GIXXER -03 då Yamaha kom ut med RETTAN -98 och satte en ny standard, prestanda och viktmässigt för enlitersmaskiner och ett par år senare utvecklade Suzuki en ännu bättre maskin prestandamässigt.

Den rätta jämförelsen är GIXXER -03 mot R1 -04 då dom låg på samma utvecklingsplan på den tiden.
Det går alldeles utmärkt att jämföra en -03 mot en -03. båda kom med en modelluppdatering det året.

Då ska en -98 R1 jämföras med en -92 CBR900 istället för en -98 CBR900 bara för att de var de första i modellserien med ditt resonemang.

Det går alldeles utmärkt att jämföra en -03 mot en -03. båda kom med en modelluppdatering det året.

Är inte R1 samma -02 och -03...:va

Sen så är ju en R1 -04 en nyare modell än gixxer -04 då gixxern blev uppdaterad -03...

Last edited:
Jag resonerar lite som så att, när man kör gata så kan man lika gärna ta en hoj med mycket/mest hästar, för det är roligast när det går rakt fram. Vilket det ofta gör när man åker gata.
Försäkringsmässigt så kostar ju en ny 600 lika mycket at försäkra som en 1000, i princip.

Innan du köper R1-04 så tycker jag du ska prova en zx10a, vridet är betydligt bättre i ninjan. Det är det man är ute efter när man kör 1000cc.

HELT fel att jämföra R1 -03 med GIXXER -03 då Yamaha kom ut med RETTAN -98 och satte en ny standard, prestanda och viktmässigt för enlitersmaskiner och ett par år senare utvecklade Suzuki en ännu bättre maskin prestandamässigt.

Den rätta jämförelsen är GIXXER -03 mot R1 -04 då dom låg på samma utvecklingsplan på den tiden.

o jag som bara jämför vad jag får för pengarna, tänk att jag har haft fel alla dessa år.

Som sagt, det verkar bli gixxer som vinner i kampen mellan r1 och gsxr, men kom igen nu folket. zx10r mot gsxr? Eller varför inte zx10r vs gsxr vs r1 -04 dessutom...??

I slutändan köper man såklart den hoj man själv gillar bäst, och det kan ju ingen annan tala om för en vilken det är, men det är ändå kul och lärorikt att höra vad ni tycker och dessutom jämföra med sina egna funderingar.

//morphine

skumt att inga rettor och annat inte hänger på mig då..:D :rolleyes:

ja jag e ju bäst..:yoparty
Och du har en -03? nej precis....

Jag har ägtå både R1-01 och 04 och hjärtat ligger fortfarande hos R1 men Det är en sjuk skillnad i framför allt vrid. Där hänger inte de andra hojarna med.
Har kört och kört mot dock ingen med helsystem och powercommand och filter osv. men en med power och slipon har jag kört mot och ligger lika med tills min ligger på varvstopp på 6an.

Last edited:
Och du har en -03? nej precis....

Har kört och kört mot dock ingen med helsystem och powercommand och filter osv. men en med power och slipon har jag kört mot och ligger lika med tills min ligger på varvstopp på 6an.

Då har du fått en hoj som bara går på 3 burkar eller en förklädd 750 eller nåt.

Jag bytte min CBR1000 -04 rakt av mot en GSXR1000 -02 och blade var som en 600 i jämnförelse. Min R1-04 varvade ur med från 270 till 299 gick det inte direkt fort medans Surgixxern från 02 accade lite bra ända till varvstopp på 6:an.

Då har du fått en hoj som bara går på 3 burkar eller en förklädd 750 eller nåt.

Jag bytte min CBR1000 -04 rakt av mot en GSXR1000 -02 och blade var som en 600 i jämnförelse. Min R1-04 varvade ur med från 270 till 299 gick det inte direkt fort medans Surgixxern från 02 accade lite bra ända till varvstopp på 6:an.
Har provat mot 3 så, men ta hit din surgixxer så kan vi ju köra...

...allvarligt, du kommer nog inte bli besviken på någon - det finns säkert inte fler än 10 personer på detta forum som skulle kunna göra skillnad på de 2 hojjoarnas prestanda på en bana (även om naturligtvis alla här inne kör om Rossi när vi dragit 2 bira o skryter för tjejen).

Köp den av dem som du;

Sitter bäst på
Tycker ser bäst ut
Får vettigast försäkring på

Du kommer inte att kunna utnyttja ett par hästar extra till din fördel i alla fall!

morphine;

Vilka hojar har du kört innan?
Du måste ta i beaktande att en litermaskin oavsett märke och modell kan få dej att skita i brallan, innan du dissar någon modell så provkör innan,

jag har en R1 03 och den visade mej ganska tydligt i somras att den inte gillar oaktsamhet vid gaspådrag: ):):)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard