Yamaha r1 vs GSXR-1000

R1 2003 eller GSXR-1000 2003?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Då har du fått en hoj som bara går på 3 burkar eller en förklädd 750 eller nåt.

Jag bytte min CBR1000 -04 rakt av mot en GSXR1000 -02 och blade var som en 600 i jämnförelse.

Körde min blade -05 mot gixxer 1000 -04 och tycker "gixxervridet" är en smula överdrivet... iaf i roll on test från ca 100km/h på 6an...

Men visst kan det ju vart nåt fel på just den gixxern... Dom verkar ju inte hålla samma kvalitet som hondorna...:D

Sen att gixxern känns vassare när man kör den må vara hänt...:va

zx10:orna ligger ju bra i pris vad det verkar... Men då är man ju utan garanti medans en retta -04 har nåt års garanti kvar om den har servicebok...

Last edited:
Och du har en -03? nej precis....

Har kört och kört mot dock ingen med helsystem och powercommand och filter osv. men en med power och slipon har jag kört mot och ligger lika med tills min ligger på varvstopp på 6an.

Jag har ingen powerCommander din idiot! :huvet
Jag har slipon och luftfilter! :mattias :fakta

Du har inte heller haft 3st men invandraren har haft 2 och dem är slöare än din, kan dock bero på något annat!!!

Jaha, du måste väl förstå att jag tror du menar kungen direCKt liXoM!(mig)

Ja min går bättre än en annan som har helsystem med PC3 o filter.
/mvh jonas

Körde min blade -05 mot gixxer 1000 -04 och tycker "gixxervridet" är en smula överdrivet... iaf i roll on test från ca 100km/h på 6an...

Men visst kan det ju vart nåt fel på just den gixxern... Dom verkar ju inte hålla samma kvalitet som hondorna...:D

Sen att gixxern känns vassare när man kör den må vara hänt...:va

zx10:orna ligger ju bra i pris vad det verkar... Men då är man ju utan garanti medans en retta -04 har nåt års garanti kvar om den har servicebok...

Just hondan är ju lätt den slöaste av "de 4" så där borde du märkt lite skillnad. Guxermotorn sviker aldrig. Den känns ju kvallen lite sådär kawa-aktig men det är ju en annan sak:D
Det är ju inte för intet gixxerns motorer fått sitt rykte.

Varför inte bara sticka till en mc handlare och prova de anda hojarna zx10r och gsx1000r.

Jag resonerar lite som så att, när man kör gata så kan man lika gärna ta en hoj med mycket/mest hästar, för det är roligast när det går rakt fram. Vilket det ofta gör när man åker gata.
Nej nej nej!!! Det är roligast när det svänger!!! :mattias Mina däck tar slut på sidan först :)

R1 är en dussinhoj. Köp Kawa eller Gixxer :pannkyss

Man måste nog helt separera årsmodellerna och inte vara så märkestokig. Jag köpte R1-07:an eftersom den var de bästa av "de 4" under detta år. Hade jag köpt en 06:a vore det en Gixxer som vore det bästa valet. Nästa år kanske Hondan äntligen fått till alla parametar, fattar bara inte varför de inte höjer trimningsgraden på 1000 cc motorerna. Det spelar ingen roll hur bra chassie och bromsar de har om de hivar in en "moppemotor".

/D.

peter R1: Jag har som jag skrev tidigare i tråden kört r6 -03 och r1 -04. Kan väl inte direkt påstå att jag sket ner mig när jag körde någon av hojarna, men det är helt klart ett annat typ av ös i r1:an. Speciellt har r1:an ett helt annat mellanregister, men det gäller självfallet om man jämför vilken 600cc mot en 1000cc som helst.
Om det är av intresse så har jag kört husaberg fs650e -04 samt transalp -94!! Transalpen är :yoparty HAHAHA!

BTB: Det stämmer nog. Har släppt yamaha lite nu även fast jag egentligen är yama-tokig!! :)

För övrigt vill jag inte att min tråd ska förvandlas till ett forum för att slänga skit på varandra, så jag skulle uppskatta om ni tar era inbördes krig nån annan stans. Det är lite slitsamt att behöva läsa att GsxrAbuser tror att han kör ifrån Teo till exempel. Ta den uppörelsen på gatan eller banan iställt.

//morphine

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard