Hmmm du som är smc instruktör borde väl inte veta vilken hoj som är bäst att dra ifrån snuten med om du inte själv gjort det *ler*
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2961025&postcount=1
I rest my case.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm du som är smc instruktör borde väl inte veta vilken hoj som är bäst att dra ifrån snuten med om du inte själv gjort det *ler*
Japp inget slår en fint inställd förgasare...
varför äga en r1a om du inte gillar det? pucko
Suzukin ligger en årsmodell före i utvecklingen. Hade det varit k1-k2 mot Yamaha R1 02-03 så hade det varit skitenkelt. Yamman alla dagar i veckan, men k3-k4 är riktigt bra cyklar, samma gäller för Yamma 04-05, bättre än k3-k4, men sämre än k5-k6...
Men va fan, kör Yamaha R1, riktigt skön hoj, snygg och ruskigt snabb när det svänger, glöm inte Öhlinstyrdämparetjofräsmojängen bara.
lycka till
Tack för så många svar och hur ni svarat stärker mina egna funderingar. Intuitivt kändes det som gixxern borde vara det hetare valet med tanke på nyare teknik, chassie, motor mm, och det verkar ju så om man ska tro på vad ni som svarat säger.
Har bara kört r1 -04 och r6 -03 när det kommer till supersport, och jag kan ju inte säga att jag är besviken på någon av dem. I och för sig så var ju r1:an en -04, och alla här verkar ju överens om att det är en jävligt bra hoj, och 2003 kom ju en helt ny modell av r6 så den är väl antagligen mer modern än r1 2003.
Kort och gott; mina förutfattade meningar bessannades kan man väl säga och det verkar ju onekligen som att det får bli en gixxer. Om inte...........
....... det är så att zx10r -04 är det absolut bästa valet av de tre. Vad säger ni?? Det verkar ju gå att få en sån polle för runt 60k och det är ju ett riktigt bra pris för en -04:a. Frågan är ju bara om det är nåt att ha?? Vad säger ni guys and gals?? Gixxer -03 mot zx10r -04? Vem vinner?
//morphine
Om man säger så här skulle välja r1 98-01 hellre än någon av -03orna. zx-10 -04-05 är den coolaste hojen, antar eftersom du frågar har du inte åkt så mycket och inte mosar skiten ur den på bana. Klippet i gsxr finns bara på papper ingen annanstans.
Går som en slö gammal retta med godis.allt hänger på piloten..
Och klipp finns det gott om i sukisuki..

Suzukin har definitivt mer mos i mellanregistret, skönt vid slangning. Kör själv Retta och tycker man sitter klart skönare på Yamman. Ställningen på Sukan är inte helt olik positionen när man sitter på dass och läser tidningen![]()
Kan du hoppa upp och ta dig på"smaken är som baken"
changco verkar veta mkt![]()
Lättare att köra förgasarhoj där burkarna kommer en och en lite som de vill när man går på gas, eftersom ingen lyckas ställa förgasarna exakt lika. Med en insprutare som klipper till direkt på alla fyra måste man ha lite känsla i högerhanden ut ur kurvorna...Gammalt ryckigt insprut klarar jag mig ifrån, ialf de rettor och gixxrar jag har kört har varit skit.

När gick dom över till insprut på motogp cyklar var inte det väldigt sent? Har ett gammalt minne att de prata om varför de inte hade insprut och de gav förklaringen att de går för ryckigt. Står ändå fast att en fin förgasare slår ett gammalt sketet insprut.Lättare att köra förgasarhoj där burkarna kommer en och en lite som de vill när man går på gas, eftersom ingen lyckas ställa förgasarna exakt lika. Med en insprutare som klipper till direkt på alla fyra måste man ha lite känsla i högerhanden ut ur kurvorna...![]()
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|