Yamaha r1 vs GSXR-1000

R1 2003 eller GSXR-1000 2003?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Alright...vill köpa ny hoj och lurar på skillnader mellan Skramlaha r1 årsm. 2003 och Sukiwaki gixxer 1000 årsm. 2003.

Är det någon som har erfarenhet av de båda och kan uttala sig om huruvida de skiljer sig? Fördelar/nackdelar dem emellan? Vilken känns nyast i teknik, motor mm? Vilken känns mest modern helt enkelt?

R1:an väger ju 174kg och är 152hk stark, medan GSXR:en väger 168 kg och är 163hk stark. Hur stor skillnad gör detta egentligen? Gixxern har dessutom 8Nm högre vridmoment.

Slänger in en Poll också...

//morphine

Jag går även själv i de tankarna, men tänkte sedan "R1 04 är bra mkt snyggare än 03orna".
Så jag hoppas på en 04 till våren :)

Gammalt ryckigt insprut klarar jag mig ifrån, ialf de rettor och gixxrar jag har kört har varit skit.

R1 2003 eller GSXR-1000 2003?

Varför inte en ZX10 -04, kostar ungefär lika men är ju brutalare (tycker jag)?
:yoparty

jag har ägt båda modellerna och tycker båda är bra hojar.. köp den som känns rätt..

kan du lägga mer stålar så finns det ännu grymmare för bara några lax till...
typ en zx10r 04, som förutom prestandan knäcker i utseende :tummenupp

lycka till!

Gammalt ryckigt insprut klarar jag mig ifrån, ialf de rettor och gixxrar jag har kört har varit skit.

Skit bakom styret, du snackar skit. Jag hade personligen kört på suzukin vid val av dessa hojar. Lite skönare chassi och lite mer tryck i motorn, en högst subjektiv uppfattning. Men visst slanta upp lite till å köp R1-04 så blir det ännu bättre.

Skit bakom styret, du snackar skit. Jag hade personligen kört på suzukin vid val av dessa hojar. Lite skönare chassi och lite mer tryck i motorn, en högst subjektiv uppfattning. Men visst slanta upp lite till å köp R1-04 så blir det ännu bättre.

av dom två hade jag valt cbr 954 -03 :tungan
klart bäst bromsar, litet o smidigt chassi, och framförallt bra kvalitet. dreva ner en kugg fram så blir den riktigt pigg oxå.
fast prioriterar du att dra ifrån snuten i 250+ så är nog suzukin bäst.

Suzukin ligger en årsmodell före i utvecklingen. Hade det varit k1-k2 mot Yamaha R1 02-03 så hade det varit skitenkelt. Yamman alla dagar i veckan, men k3-k4 är riktigt bra cyklar, samma gäller för Yamma 04-05, bättre än k3-k4, men sämre än k5-k6...

Men va fan, kör Yamaha R1, riktigt skön hoj, snygg och ruskigt snabb när det svänger, glöm inte Öhlinstyrdämparetjofräsmojängen bara.

:tummenupp lycka till

Jag har haft både R1or och gixxrar från 99-05 och jag kan bara säga att jag aldrig mer kommer köra R1:a om det inte är på bana då R1ans oljepump sitter fel placerad om man vill busa lite.
har krökt vevaxeln pga oljepumpen gått torr men visst bägge är fina hojjar men jag skulle tagit gixxer pga den har en grymt mycket roligare motorkaraktär.
vill du åke 1000kubik med 600 karraktär kör R1 99-06 vill du ha en brutal hoj med grymt mellan register och ett jävla klipp köp en gixxer 1000 03-06 vill du åka gummisnodd åker du kawa då både kawan och R1an har en grym dipp i effektkurvan vilket gixxern inte har.
Detta är min personliga åsikt sen om folk tycker det är rätt eller fel är en annan sak.

av dom två hade jag valt cbr 954 -03 :tungan
klart bäst bromsar, litet o smidigt chassi, och framförallt bra kvalitet. dreva ner en kugg fram så blir den riktigt pigg oxå.
fast prioriterar du att dra ifrån snuten i 250+ så är nog suzukin bäst.

Hmmm du som är smc instruktör borde väl inte veta vilken hoj som är bäst att dra ifrån snuten med om du inte själv gjort det *ler*

Last edited:
Suzukin ligger en årsmodell före i utvecklingen. Hade det varit k1-k2 mot Yamaha R1 02-03 så hade det varit skitenkelt. Yamman alla dagar i veckan, men k3-k4 är riktigt bra cyklar, samma gäller för Yamma 04-05, bättre än k3-k4, men sämre än k5-k6...

Men va fan, kör Yamaha R1, riktigt skön hoj, snygg och ruskigt snabb när det svänger, glöm inte Öhlinstyrdämparetjofräsmojängen bara.

:tummenupp lycka till

precis..styrdämpare e krav på R1...:D
styrfladderskaparen..:D

Jag har haft både R1or och gixxrar från 99-05 och jag kan bara säga att jag aldrig mer kommer köra R1:a om det inte är på bana då R1ans oljepump sitter fel placerad om man vill busa lite.
har krökt vevaxeln pga oljepumpen gått torr men visst bägge är fina hojjar men jag skulle tagit gixxer pga den har en grymt mycket roligare motorkaraktär.
vill du åke 1000kubik med 600 karraktär kör R1 99-06 vill du ha en brutal hoj med grymt mellan register och ett jävla klipp köp en gixxer 1000 03-06 vill du åka gummisnodd åker du kawa då både kawan och R1an har en grym dipp i effektkurvan vilket gixxern inte har.
Detta är min personliga åsikt sen om folk tycker det är rätt eller fel är en annan sak.

QUOTE]

Precis..:tummenupp

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard