Varför så många tjocka?

Eftersom jag använder ordet "typ" trodde jag att det va underförståt att jag är lik honom på många punkter men skiljer på minst en kritisk punkt. Eller?

Kom från personen som är så extremt talför och får fram precis vad han mennar i tex palme tråden.

Så vad du ville ha sagt, var? ..

3225011 Ja, jag håller fan med. I varandra tråd Prulle medverkar kommer Valmers med idiotförklarande inlägg. Borde väl bli en ban eller varning på sista inlägget om att han var "genuint dum i huvet"?
Nejdå förra veckan uppmana han mig att ta livet av mig men det redigerades bara bort.

3225014 Så vad du ville ha sagt, var? ..
Sorry glömde sista menningen ser jag. Ändrar första och skriver det här med

Det är upp till var och än om man accepterar att man blir tjock eller inte, man kan inte bara skylla ifrån sig och ge upp.

Last edited:
Appropå fettma, Walid är för fet för att avvisas:
http://www.ekuriren.se/ekuriren/sta...vdelning_1=102&avd elning_2=109&t=1407390150

utvisas_428196w.jpg

Enkelt.
Trots att människor sitter still mer nu än förr, så krävs fett för att kroppen och (framför allt) hjärnan skall fungera.
Så funtad är människan att han blir sugen på det som behövs!
Ett stressigt jobb vid en dator är döden för formen.
Emedan hjärnan kräver fett för att klara stress, blir man sugen på fetthaltiga saker utan att egentligen vara hungrig.
Vad är lösningen?
Snabbmat eller godis!
Tränar man lite mer regelbundet, så hjälper detta.
Inte bara genom att förbränna överskottet och sätta fart på ämnesomsättningen.
Fysisk aktivitet hjälper till att bryta ner stresshormonerna!

Tror ni att ni går säkra för att ni är träningsnarkomaner?
Glöm det!
Själv har jag tidigare haft tunga kroppsarbeten (Snickare, murare, betongarbetare, asfaltsläggare, you name it!) parat med aktiv fritid (boxning, dykning, jakt och enduro).
Åt naturligtvis som en kebabmissbrukande häst utan att gå upp ett hekto överflödigt fett.
Sedan började kroppen säga upp sig.
Inte lätt att bryta sina matvanor när ens inre bild av sig själv är en mager slitvarg!
Nu lyckades jag bromsa rätt ordentligt och anser mig inte överviktig (82 kg på 178cm), men det var inte lätt!
Vikt och längdförhållandet var det samma tidigare, men tyngdpunkten har sjunkt...
Betänk att man inte behöver vara i dålig form bara för att man är överviktig.
Känner många med kulmage och extremt god kondition!
Själv är jag tvärt om och skäms lite för det.

Hällre överviktig än skitviktig.........

Enkelt.
Trots att människor sitter still mer nu än förr, så krävs fett för att kroppen och (framför allt) hjärnan skall fungera.
Så funtad är människan att han blir sugen på det som behövs!
Ett stressigt jobb vid en dator är döden för formen.
Emedan hjärnan kräver fett för att klara stress, blir man sugen på fetthaltiga saker utan att egentligen vara hungrig.
Vad är lösningen?
Snabbmat eller godis!
Tränar man lite mer regelbundet, så hjälper detta.
Inte bara genom att förbränna överskottet och sätta fart på ämnesomsättningen.
Fysisk aktivitet hjälper till att bryta ner stresshormonerna!

Tror ni att ni går säkra för att ni är träningsnarkomaner?
Glöm det!
Själv har jag tidigare haft tunga kroppsarbeten (Snickare, murare, betongarbetare, asfaltsläggare, you name it!) parat med aktiv fritid (boxning, dykning, jakt och enduro).
Åt naturligtvis som en kebabmissbrukande häst utan att gå upp ett hekto överflödigt fett.
Sedan började kroppen säga upp sig.
Inte lätt att bryta sina matvanor när ens inre bild av sig själv är en mager slitvarg!
Nu lyckades jag bromsa rätt ordentligt och anser mig inte överviktig (82 kg på 178cm), men det var inte lätt!
Vikt och längdförhållandet var det samma tidigare, men tyngdpunkten har sjunkt...
Betänk att man inte behöver vara i dålig form bara för att man är överviktig.
Känner många med kulmage och extremt god kondition!
Själv är jag tvärt om och skäms lite för det.

Precis, ämnesomsättningen ändras väl med tiden.
Hade samma längd/viktförhållande som du innan jag blev sambo, sen gick det utför.......
Passa er för tJEjJer :gnissla

Precis, ämnesomsättningen ändras väl med tiden.
Hade samma längd/viktförhållande som du innan jag blev sambo, sen gick det utför.......
Passa er för tJEjJer :gnissla
Gift sedan -96.
Skyll inte ifrån dig!
Men visst är det lätt att gå upp när man har det bra.

Det myntas gång på gång av överviktiga. "Jag försöker" eller "jag har försökt."

Man försöker inte, man gör!

/FreddaGädda, fd överviktig.

Är aningen lättare när man är 21 än när man är 37 och har familj kan jag ju säga!
Hade inte dom problemen när jag var 21 heller.

Jag har varit uppe i 107 och nere på 78 och ligger nu på 80-83 pannor. Vänta tills ni blir kring 30 och jobbar som satan, flyttar, slutar med fotboll och annan lagidrott, orkar inte gå till gymet pga att man kommer hem kl 21 efter en lång dag, hamnar i en totalt nedåtgående spiral osv.

Skulle jag haft tjej och barn hade det gått ännu längre tror jag. De som är över 30 kanske har mer pejl men är man 18 år och har hur mycket fritid som helst över till träning så kan man inte förstå. Jag har blivit lite fördömande mot tjocka själv nu men förbannar mig själv när jag kommer på det.

Kom igen när du är runt 30. Allt var jävligt enkelt i tanken när man var runt 20. Jag har sex syskonbarn som är 17-23 och de tycker också att många saker är superenkla. De tror som jag gjorde också att deras generation har helt unika insikter i hur saker ligger till.

Kom igen när du är runt 30. Allt var jävligt enkelt i tanken när man var runt 20. Jag har sex syskonbarn som är 17-23 och de tycker också att många saker är superenkla. De tror som jag gjorde också att deras generation har helt unika insikter i hur saker ligger till.

Det brukar som tur är växa bort :D

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back