Varför så många tjocka?

Helt sjukt! En vuxen man ska ha 2400 kalorier, ett mål av ovan skräp är alltså över 60% av dagsbehovet. Själv brukar det bli runt 3-4 mål per år av ovan skräp. Ska försöka dra ner på det till 0 mål per år.

Jag antar att du menar att en vuxen man ska äta 2400 kalorier om dagen?
Om jag äter 2400 kalorier om dagen går jag ner nästan ett kg i veckan!

men jag är ju iofs bara 24år:)

Visst är det otroligt! Tror dock att samma "meny" är mindre onyttig i Sverige. Minns att jag läste någon artikel om hur mängden fett i samma mat hos donken skiljer från land till land (Om du är i NY eller PA så är det inget transfat i pommesen, pga annan frityrolja). anledningen sades vara att det i vissa länder är tillåtet med en högre andel transfat och att man därför kan använda en mindre nyttig frityrolja som håller längre. Det var därför jag försökte jämföra hemsidorna, men misslyckades. Någon som kan klura ut innehållet i en svensk Big Mac & Co, med plusmeny? :confused:

Japp, gick att kolla genom en menyberäknare: 1185 kcal. Det krävs alltså 2 mål för att fylla dagsbehovet, då var det inte så farligt. :banana

Jag antar att du menar att en vuxen man ska äta 2400 kalorier om dagen?
Om jag äter 2400 kalorier om dagen går jag ner nästan ett kg i veckan!

men jag är ju iofs bara 24år:)

Nej, du är bara ett barn om du är 24 :D . Nej skämt åsido, det är förstås ett snittintag, självklart kräver t.ex. ett grovabete mer energi i förhållande till ett kontorsarbete.

Själv föraktar jag dem som tjänar dåligt. Jag menar har folk inga ambitioner här i livet, eller är de för korkade för att kunna skaffa ett välbetalt jobb?

Personligen är jag vältränad, snygg och tjänar bra med pengar. Alla andra kan äta skit!

Kanske kan det vara så att matmissbrukare är fast i samma "fula" ovana som fartmissbrukare.... man vet att man följer "fel" inriktning, men kör på tills kroppen/fordonet krachar rejält.

Hjärnan kan vara en mäktig fiende när den låter känslorna styra, i stället för att vara rationell. Att kritisera tjockisar för sin livsstil är inte mer rätt än att kritisera kroniska fortkörare.
Överviktiga syns även när de inte äter, men det gör inte de som har andra laster/missbruk.

Detta är ju mina egna teorier baserat på mitt sociala kontaktnät och erfarenhet.

BMI 23 = ej trampad på tårna

Men va fan!!! :mad:
Jag håller ju på och gå ner för fan du måste inte göra en tråd om detta! :sissy
Plus att min kvinna tycker jag är snyggare när jag har lite hull.

På tal om detta så är martin själv en riktig tjockis!!!
Han lagar aldrig mat hemma utan äter jämt ute!
När man påpekar att han är en jävla tjockis så skrattar han och snackar bort detta! :D

Helvete! Mat är djävulens påfynd... Måste ju äta jämt, äter jag nu är jag hungrig och 2 timmar igen! Å så får man gå hungrig i 6 timmar, för hur fan ska man orka laga mat när man är hungrig... Då kan man ju inte röra sig för det gör ont i magen! Till slut börjar överlevnadsinstinkten ta över och tvingar mig att fixa käk! Ond cirkel de där...

Om det kom piller som ersättning för mat hade jag slutat äta för alltid.

"Har suttit och tänkt på detta även diskuterat, hur kommer det sig att man tillåter sig bli så tjock. Blir man fet orkar man inget, flåsar, svettas och blir allmänt oatraktiv.
Ser man inte sig själv som tjock eller vad? Varför inte bara börja sköta om sin kropp när man blir/innan tjock och träna fan. Sen att skylla på jag har anlag att bli tjock, mina föräldrar är ju tjocka alltså är jag tjock, inte konstigt när du fick godis till frukost när du var liten(barnmisshandel)
Kan inte förstå de enda som får vara feta är de som käkar mediciner som har lite biverkningar."

Jag vet ju inte hur gammal du är men ställ frågan till dig själv när du är 35-40 och märker att oj, vägde jag såå mycket.
Själv är jag 37 och väger säkert alldeles för mycket, försöker göra nåt åt det dock.
Tyvärr är det inte så enkelt som en del vill påstå.
Jobbar skift och har ett stillasittande jobb.
Sambon jobbar skumma tider så för det mesta är jag själv hemma med ungarna, 4 & år.
Är antiidrottare, tycker promenader är skittråkigt.
Äter inga väldiga mängder onyttig mat heller.
Problemet är att få tid för sig själv och ta dom där tråkiga promenaderna.

Nyckeln är att hitta en motionsform som man tycker om och som inte tar för mycket tid. Ett par varv på din lokala motardbana tex.

Jag vet ju inte hur gammal du är men ställ frågan till dig själv när du är 35-40 och märker att oj, vägde jag såå mycket.
Själv är jag 37 och väger säkert alldeles för mycket, försöker göra nåt åt det dock.
Tyvärr är det inte så enkelt som en del vill påstå.
Jobbar skift och har ett stillasittande jobb.
Sambon jobbar skumma tider så för det mesta är jag själv hemma med ungarna, 4 & år.

Oj, exakt min situation också.

För ungarnas skull försöker man ju undvika den värsta skräpmaten, men det är lätt att ta till genvägar med halvfabrikat.

Skiftarbete är mord.

Nyckeln är att hitta en motionsform som man tycker om och som inte tar för mycket tid. Ett par varv på din lokala motardbana tex.

Jo det hade hjälpt om man hade haft en hoj dåra :D
Sen är det 8-9mil till en sådan bana, harvade runt på crossbanan när jag hade hoj, men det fanns ju aldrig tid till det heller.
Tanken var att skaffa en reggad enduro/offroad så man kunde köra när jag hade tid, tyvärr så havererade bilfan så alla crosspengar gick till renovering av växellåda/turbin :huvet :mad:

Last edited:
Jag vill bli tjock! Hur gör man? Vart skriver man upp sig? Dom ser ju ut att ha det så roligt!

Last edited:
ja jisses.. fölåt att man finns.. vart dras gränsen?
förmodligen före mig..
jo jag har "kraftig benstomme" då jag har en platt mage strax under 100kg men väger säkert 120 nu.

jag trivs med mig själv så de jag skrev ovanför om fölåt finns inte..
visst jag springer inte 1 mil oavbrutet, om det inte vore för en fazer chokladkaka :rolleyes: men att göra saker får mig inte att tröttna på engång. jag tänker inte på vad jag äter allt för mycket men vräker ändå inte i mig 1 chipspåse om dagen..
skönt o kunna göra fläskfile me pommes ikväll o äta lite helggodis utan o tänka att jag måste på gymmet el ut o springa ett par timmar..

säger inte att man inte ska röra sig.
men visst de bra o röra på sig.. jag får massvis med sånt på jobbet men bara inte tillräckligt.. om jag skulle göra de på fritiden, hur skulle jag hinna bygga mina hojar, ragga med min valle, ta hand om huset o hälsa på lite folk..

man ser vissa som är o tränar 2-3 timmar minst 5 dagar i veckan... för vad? stranden? inte faen kan de va hälsan då även hälsa är fritid mm

tack för mig

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back