Liveradio på tävlingarna. Hur går vi vidare...

skicka mej info om hur det funkar och kontaktinfo så skaru se att det blir till nästa SM hos LMS! :)

Mvh Håkan

Har ingen info om hur det funkar, mer än att han kopplade in nån manick i ljudbussen som styrde om ljudet till både högtalare och internet. Firman heter Ekeby Ljud och Bild, ligger utanför helsingborg och finns på hitta.se. Tommy tror jag att han heter som skötte grejorna:tummenupp

Härligt ! Nu börjar vi komma någon vart i diskussionen :tummenupp :tummenupp Ja det borde ju gå att lösa på något sätt. Ekeby Ljud kanske t.o.m kan hyra ut grejerna till Luff och LMS med en asbra instruktion på hur man kopplar och sköter det hela och så sätter LMS och Luff var sin tekniskperson på att vara ansvarig just för denna funktion och dessutom leja in nån grym speaker om inte Humlan & co kan hyras in just den helgen. Kanske det kan fungera :va

Härligt ! Nu börjar vi komma någon vart i diskussionen :tummenupp :tummenupp Ja det borde ju gå att lösa på något sätt. Ekeby Ljud kanske t.o.m kan hyra ut grejerna till Luff och LMS med en asbra instruktion på hur man kopplar och sköter det hela och så sätter LMS och Luff var sin tekniskperson på att vara ansvarig just för denna funktion och dessutom leja in nån grym speaker om inte Humlan & co kan hyras in just den helgen. Kanske det kan fungera :va

yeah, låter som skoj! liveradio är ju betydligt enklare än livevideo :yoparty

yeah, låter som skoj! liveradio är ju betydligt enklare än livevideo :yoparty
Livevideo borde ju vara nästa steg när ljudbiten fungerar med livetiming som tydligen inte skulle vara så svårt att få till, men vi kan väl ha en prioriteringsordning. Först ljud, sedan tid och slutgiltigen video och pricken över i kameror även på hojarna och streema ut tillsammans med videon. Faan va najs... År 2015 kanske :)

kanon
webtv är nästa grej

Det blir speakertjöt från Humlan denna helg också, Budda har fastnat i Portugal och kunde inte komma hem. Jag kommer att lägga upp en IP till webradion på min hemsida så snart jag har hittat IP:n.

japp det funkar 250gp...som ska ut nu
(fast det är fortfarande inte sanerat färdigt....)

Last edited:
Kanon. Det enda som saknas är lite mer aktivt snack. Som det är nu känns det mer som TV kommentering och jag saknar bilden. Prata mer så vi som sitter hemma också får lite känsla.

Kul och höra er svamla när man inte är på plats ;)
Harms kör honda, DonQ!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck