GSX 1400-tråden

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Grattis till hojköpet!
För bara ett slipon måste man inte mappa om den.
Men den går bättre om du gör det... vilket svar då... både ja och nej.:tungan
Slutsats: den går inte farligt magert om man bara slänger på ett slip-on utan att mappa om den. Men den går bättre om man gör det. :tummenupp

Hej alla
Det är dags för mig att köpa nytt bakdäck. Vad har ni för erfarenheter? Vad är bästa däcket för "vår" hoj?
Det enda jag kan säga är: Köp inte ett Avon. Nu baserar jag iofs det uttalandet på det Avon Azaro jag har bak på min (och som man kan läsa tidigare i tråden ,har jag för mig, så är det inget vidare), men jag kommer nog inte att köpa ett Avon någonsin igen, oavsett hur billigt det är.

Eller du kanske kanske vill köpa det av mig? Det har bara gått 575mil och det syns knappt att det är slitet. Ska man bara köra touring och absolut inte köra när det finns minsta lilla regndroppe på asfalten så har det iaf hyfsad slitstyrka. 500kr, bara för dig kompis. :D :tungan
 
Last edited:

lusch

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Motala
Hoj
Suzuki GSX 1400 K5
Däck

Tack för erbjudandet men med tanke på vad du själv tycker om däcket så avstår jag.
Billigt o dåligt är ingen bra affär :)
Har beställt ett Pilot road 2 nu.
Vad använder ni när ni byter hjul, smörjer kedjan. Depåställ eller har ni kvar centralstödet?
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Tack för erbjudandet men med tanke på vad du själv tycker om däcket så avstår jag.
Billigt o dåligt är ingen bra affär :)
Har beställt ett Pilot road 2 nu.
Vad använder ni när ni byter hjul, smörjer kedjan. Depåställ eller har ni kvar centralstödet?

Jag har ett hemmasvetsat depåstöd... både fram och bak.
Mått finns här om du vill göra egna: http://mortling.mine.nu/gsx/stands

Om någon är sugen på en NY 2007 GSX1400 så finns dom för 69900kr nu!

http://www.blocket.se/vi/12778617.htm?ca=1_7_s

Herrejösses vilket klipp!

Fan Emil... nu måste du sänka priset ÄNNU mer! ;)
 
Last edited:

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Herrejösses vilket klipp!

Fan Emil... nu måste du sänka priset ÄNNU mer! ;)[/QUOTE]


Jajaja, koster 179900 i Norge! Verd hver krone!:)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fan Emil... nu måste du sänka priset ÄNNU mer! ;)
Finns inte ens på kartan. Jag är inte stressad av mig även om jag är mycket sugen på något nytt. Kanske framåt nästa höst att priset går att justera ner något lägre. :tungan

Eller så får man kränga den till någon norsk som har stuga här Jämtland. :hihi
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Finns inte ens på kartan. Jag är inte stressad av mig även om jag är mycket sugen på något nytt. Kanske framåt nästa höst att priset går att justera ner något lägre. :tungan

Eller så får man kränga den till någon norsk som har stuga här Jämtland. :hihi

Kanske det... jag tycker och andra sidan att du är bra konstig som vill sälja!
Övernattade förresten en natt i ÖMCK's klubbkåk då vi åkte igenom där förra veckan... regnade som f_n.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kanske det... jag tycker och andra sidan att du är bra konstig som vill sälja!
Övernattade förresten en natt i ÖMCK's klubbkåk då vi åkte igenom där förra veckan... regnade som f_n.
Vem vet, en till vinter utan att köra den och en uppsättning nya däck kanske gör susen för körglädjen...

Japp, det kan ju inte ha varit världens goaste väder för mc-semestrande då.
ÖMCKs klubbkåk ligger bara ett par kilometer från där jag bor i Brunflo (jag skymtar OKQ8 då jag går ut genom ytterdörren) och jag åker förbi den varje dag när jag åker in till stan. Men inte såg jag din hoj stå något där utanför. :tungan
 

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Modifijerad Xjr
Jag har ett LSL Streetbar.
Det var lägre och rakare men kanske aningens för lågt.
Ett Superbike hade kanske passat bättre på en GSX.
Jag kapade ju mitt 60mm dessutom! Bara pga det så vekar ju ett Superbike vettigare.
Körde med Renthal av okänd bockning tidigare och det var för mycket vinklat bakåt för min smak.

Jag hadlade också på Louis... 15€ i frakt är ju billigt!

Ni kan handla här istället, jag köper mitt där.http://www.bikeshop.se/
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Ni kan handla här istället, jag köper mitt där.http://www.bikeshop.se/

Jag köpte mina Kellrmann blinkers där också.
Men så här i efterhand kan man ju filura på om man inte slipper en mellanhand en del väntetid och fraktkostnad på att beställa från http://www.louis.de direkt istället. Grejorna kommer ju iallafall från samma ställe!


Senaste uppgraderingarna på min GSX är iallafall spunna slangar runt om dvs tre frambroms, en kopplingsslang och en bakbromsslang från HEL i Storbrittannien. Blev felbeställt så istället för röda slangar med svarta banjos blev det svart slang med röda banjos. Ser rätt bra ut iallafall... och herrejösses vilken skillnad det blev i känsla i bromseriet! Rekommenderas.

Och så har jag köpt en låsbar GPS hållare till min Zumo 550 från Touratech. Hindrar väl inte mot stöld så där ordentligt men man kan dagtid gå in på en affär eller fika utan att ta lös GPS:en. Om cykeln står undanskymd försvinner nog GPS:en iallafall. Och så slipper man den lilla jävla speciallåsskruven med specialmejsel (som jag tappade på semesterturen).
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Och så någon färsk bild då!
 

Bifogat

  • oskarplitengsx.jpg
    oskarplitengsx.jpg
    140.8 KB · Visningar: 216

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nu har jag bytt den stooora ljuddämparen och satt dit något annat.
helt klart gött ljud mmmmm.:yoparty
Köpte dämparen i onsdags, torsdags kväll var den monterad med egentillverkat
anslutningsrör o avgasklämma.
Satte även dit ränder på fälgarna jag tycker det ser ok ut.
Nästa steg blir att byta till miniblinkers sen får vi se vad som händer.:)
 

Bifogat

  • remus.JPG
    remus.JPG
    35.1 KB · Visningar: 196
  • remus2.JPG
    remus2.JPG
    61 KB · Visningar: 196

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nu har jag bytt den stooora ljuddämparen och satt dit något annat.
helt klart gött ljud mmmmm.:yoparty
Köpte dämparen i onsdags, torsdags kväll var den monterad med egentillverkat
anslutningsrör o avgasklämma.
Satte även dit ränder på fälgarna jag tycker det ser ok ut.
Nästa steg blir att byta till miniblinkers sen får vi se vad som händer.:)

Det såg ju riktigt fint ut! Mycket snyggt anslutningsrör!
Jag gillar själv inte ljudet ifrån Akra systemet... Yoshisystemen låter mycket fetare och så kan man ha kvar centralstödet.
Någon som tycker tvärt om och vill byta?:pannkyss
Kanske måste sno idén med röda fälgstripes... kostar ju "inget" i sammanhanget.:)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Det såg ju riktigt fint ut! Mycket snyggt anslutningsrör!
Jag gillar själv inte ljudet ifrån Akra systemet... Yoshisystemen låter mycket fetare och så kan man ha kvar centralstödet.
Någon som tycker tvärt om och vill byta?:pannkyss
Kanske måste sno idén med röda fälgstripes... kostar ju "inget" i sammanhanget.:)


Du får gärna "sno" iden.:D
randningen av fälgarna kostade 129:- och en massa tålamod finns som tejp hos den lokala mc handlaren (i mitt fall Claessons i Bromölla)men man kan även köpa den som orginal till bandit 1200 (samma fälgkant o diameter) 178:- fälgen kolla på suzukis hemsida.
Men jag testade med tejp och det verkar sitta kanske man lackar dit randen i framtiden får se
 

Beoneo

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX 1400
Klotade min pärla

Klotade min pärla direkt efter service (5000:- nytt bakdäck) se Garage (Suck). Fan vad halt det kan vara med nytt däck. Körde i moppe fart och skulle svänga av till vänster fick ställ och retur och landade på axeln. Verkstan säger dyrt kanske inte värt att laga ( brutet styhuvud bl.a ) Nu sitter man här med brutet nyckelben ( 3 ställen ) + defekt muskelfäste i axel . Tur att säsongen är över . Se upp med nya bakdäck dom är förbannat hala .:huvet :huvet :huvet
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Klotade min pärla direkt efter service (5000:- nytt bakdäck) se Garage (Suck). Fan vad halt det kan vara med nytt däck. Körde i moppe fart och skulle svänga av till vänster fick ställ och retur och landade på axeln. Verkstan säger dyrt kanske inte värt att laga ( brutet styhuvud bl.a ) Nu sitter man här med brutet nyckelben ( 3 ställen ) + defekt muskelfäste i axel . Tur att säsongen är över . Se upp med nya bakdäck dom är förbannat hala .:huvet :huvet :huvet
Mjo, det kan behövas 10-15mil för ett nytt däck att få ordentligt fäste. Utom Avon Azaro, oavsett hur långt det har gått så saknar man grepp på våta vägbanor. :huvet

Tur att det gick hyfsat bra med dig iaf. Även om det var trist med hojen (det lilla jag kunde se, bilderna var för stora för att rymmas på min skärm :) ).
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Klotade min pärla direkt efter service (5000:- nytt bakdäck) se Garage (Suck). Fan vad halt det kan vara med nytt däck. Körde i moppe fart och skulle svänga av till vänster fick ställ och retur och landade på axeln. Verkstan säger dyrt kanske inte värt att laga ( brutet styhuvud bl.a ) Nu sitter man här med brutet nyckelben ( 3 ställen ) + defekt muskelfäste i axel . Tur att säsongen är över . Se upp med nya bakdäck dom är förbannat hala .:huvet :huvet :huvet

Ajsing bajsing vilken smärta... tur att du inte skadade dig mer.
Ang hojen så går de alltid att ersätta. Speciellt ifall de är i närheten av originalskick...


Ang min best så filurar jag på om det skulle se fräckt ut med ett clip-on styre... vad tror ni?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top