GSX 1400-tråden

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jovisst... men varför betala för något sådant?
Jag fick med en då jag köpte hojen... Suzuki originalskiva. Iofs till en K2 men det mesta är ju likadant.
Jag fick ingen skiva med till min .Men jag ladda ner den från sida på nätet tror det kosta runt 140 kr
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
halloj.. ser riktigt coolt ut me svart. var fick du tag i delarna eller lackade du orginal grejerna? hmmm matt svart på allt kan det va en bra ide? :yoparty

Om du tittar noga så ser du att det inte bara är svart... den har tribal flames i flip-flop lack också!:)
Har alla originalprylar kvar. Köpte komplett uppsättning att leka med ifrån sverige/storbritannien. I övrigt är det lite tyska leverantörer med i spelet också.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Om du tittar noga så ser du att det inte bara är svart... den har tribal flames i flip-flop lack också!:)
Har alla originalprylar kvar. Köpte komplett uppsättning att leka med ifrån sverige/storbritannien. I övrigt är det lite tyska leverantörer med i spelet också.

ok vad kosta alla delarna då? :gnissla
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
drog över me crossen på 6 ans växel på asfalt i dag.:tummenupp va nog lite för mycket bira i går kväll.. insåg att skydds utrustning är grejer..:rolleyes: men en inbyggd dun kudde i röven på cross byxerna hade inte suttit fel:tungan
rygg skena är fanimej inte fel!:)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Woho, nu har jag beställt ett mellanrör. Nu återstår bara en lång och hård väntan på att det ska komma. :hoppa
 

SACS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSX 1400 K3
Nytt styre

Okej... jag har nu fått lite delleveranser.
Garmin Zumo 550 Navigator... kul/bekvämt med GPS på hojen!
En Shoei X-Spirit Eddie Lawson med spegelvisir står här bredvid.
Tank och kåpor skall monteras.
Ett vitt LED bakljus är på ingående.
Detsamma gällande ett nytt titaneloxerat LSL styre. Blir inte så snyggt med ett blått Renthal och svart hoj (så det kommer att bli ett blått Renthal "över").

Hmmm...

Jo... en liten ruta skall testas också... den kommer också snart... 15€ på Louis.de!

Lite headset, pack/seglarsäckar och en UVEX hjälm till frugan är också på G.

Skall bli kul att montera allt!:)

Hej Maggy

Tänkte också byta styre. Vilka mått har Du på Ditt LSL-styre?
Har Du monterat? Går det bra att göra fullt styrutslag utan att komma alltför nära tanken? Räcker kablar och slangar?

/SACS
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej Maggy

Tänkte också byta styre. Vilka mått har Du på Ditt LSL-styre?
Har Du monterat? Går det bra att göra fullt styrutslag utan att komma alltför nära tanken? Räcker kablar och slangar?

/SACS

tja... vad är alltför nära?
Det går att styra fullt utan att det tar i men det är ganska tjat till reglagen.
Slangar och vajrar räcker ledigt.
Jag har kapat mitt styre så det blev smalare. Tog 30mm per sida men 25 hade nog varit lämpligare.
 

SACS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSX 1400 K3
tja... vad är alltför nära?
Det går att styra fullt utan att det tar i men det är ganska tjat till reglagen.
Slangar och vajrar räcker ledigt.
Jag har kapat mitt styre så det blev smalare. Tog 30mm per sida men 25 hade nog varit lämpligare.

Hej igen

Har Du ett LSL Streetbar 810 mm eller kanske Superbike 760 mm?
Det finns ju några olika att välja på hos t ex Louis

SACS
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej igen

Har Du ett LSL Streetbar 810 mm eller kanske Superbike 760 mm?
Det finns ju några olika att välja på hos t ex Louis

SACS

Jag har ett LSL Streetbar.
Det var lägre och rakare men kanske aningens för lågt.
Ett Superbike hade kanske passat bättre på en GSX.
Jag kapade ju mitt 60mm dessutom! Bara pga det så vekar ju ett Superbike vettigare.
Körde med Renthal av okänd bockning tidigare och det var för mycket vinklat bakåt för min smak.

Jag hadlade också på Louis... 15€ i frakt är ju billigt!
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Besiktning + 6 mil körning i soligt väder

Idag besiktade jag hojen. Helt utan anmärkningar. Besiktningsmannen brydde sig inte ens om att mäta ljudnivån från Akrapovic-systemet. Sedan blev det en liten runda. +12 grader och sol...
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Lite avundsjuk blir man... inte på besiktningen då men väl på 6 mila turen.
Här uppe har vi för mycket snö ännu för att kunna köra.
Plippade in avställning upphör på www.vv.se den 1/4 på min.
Mmmm... längtar.
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Alltså en skröna till.
GSX1400 har en helt egen motor på 1402cc som inte har något gemensamt med en Bandit spis. Denna motor har alltid suttit i den hojen.
Effekten är och har alltid varit 106hk 126Nm alltså betydligt trevligare än en Bandit.
Fullt justerbar fjädring både fram och bak, 6-kolvs bromsok (Samma som Hayabusa/tdigare GSXR1000).
Fetare hjul... snyggare... manligare.

En Bandit är mer lättkörd...

Och effekten kan ju som sagt justeras. Begagnade trimprylar finns. TTS i Storbrtannien slipar om dina originalkammar till en roligare profil för £200 tex!

Tjena go vänner, är inne på att köpa en 1400 , provkörde en -02 i helgen = blev helt såld. Så jag håller på att leta men jag hoppas du har rätt att det är en skröna men tanke på detta:confused: Lägre effekt/kubik på -02,-03or.
http://www.mcpoolen.se/mc/2005/suzuki/gsx1400/index.shtml
 
Last edited:

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Första turen

Jaha då har man klarat av första 10 milen på hojen detta år. Å det kommer bli många fler kan jag säga.
Hann ju inte provköra hojen innan vintern men jag kan säga att jag inte blev besviken. Pinnar på ganska bra om man säger så.
Bara att vänta på att vädret blir lite stabilare så man kan ta ut den på riktigt snart.
Måste säga att jag ångrar inte en sekund att jag bytte från TLR till GSX
1400. Det enda som man möjligtvis kan sakna är väl ljudet, annars är det mesta bättre. Riktigt skön hoj med ett ruggigt acc...bättre än Tillern, men det har man väl trimmet att tacka för.
Ha en riktigt skön säsong med massa sol!!!
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Jaha då har man klarat av första 10 milen på hojen detta år. Å det kommer bli många fler kan jag säga.
Hann ju inte provköra hojen innan vintern men jag kan säga att jag inte blev besviken. Pinnar på ganska bra om man säger så.
Bara att vänta på att vädret blir lite stabilare så man kan ta ut den på riktigt snart.
Måste säga att jag ångrar inte en sekund att jag bytte från TLR till GSX
1400. Det enda som man möjligtvis kan sakna är väl ljudet, annars är det mesta bättre. Riktigt skön hoj med ett ruggigt acc...bättre än Tillern, men det har man väl trimmet att tacka för.
Ha en riktigt skön säsong med massa sol!!!

Kul att du blev nöjd med hojen:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top