Min ultimata singelmat är nog mer tjejmat än killmat..för killarna skulle bröla: var är köttet (men det är för att jag oftast är för lat för att fixa till kött).
Detta gör jag då jag absolut inte vill laga mat och är uttråkad och vill ha något som jag kan slänga i mig snabbt utan bekymmer samt kan ta med i lunchlåda utan kladd o gegg.
Jag kokar en kastrull med ris (halva råris och halva basmati..det är ett måste att koka riset i buljong..faan så mycket godare) sedan har jag sallad till det och en god dressing.
Både riset o salladen håller sig i kylen o det är bara att ta önskad mängd av varje. Jag tycker att det är gott o blanda ihop det varma riset med grönsakerna. Men som sagt..jag tror inte det är många som håller med mig

Slår jag på stort har jag kycklingfile eller annat kött till.
Jordgubbssfil och müsli är asagott och kräver inte så stora förberedelser. heller
Jag brukade vara matmamma och laga alla möjliga saker men jag har tappat lusten då jag är själv. Lite mer avancerat än jordgubbsfil blir det om killen kommer eller om jag har gäster

kunskaperna finns ju men jag är liksom inte inspirerad längre..
Kapar tråden lite.
Kan man tillaga en kocka köttfärs som legat i en plastpåse i kylen i tre-fyra dagar? Den har fått en lite brunaktig nyans överst..
Allt går att tillaga sålänge det luktar okej. Luktar det surt så skippa det.
Kom på ett ultra-latmaja sätt att tillaga köttfärs. Nyp ut bitar och släng på en teflonform in i ugnen på 225 tills dom är genomstekta. Blir som små knytten. Orkar man

så kan man ju tillföra kryddor till dessa innan man nyper ut dom..men som sagt..då blir det ju ambitiöst helt plötsligt

smak kan man ju få av ketchup
Maddafakka..jag glömde det bästa som finns..Heinz Sweet Chilisås

..funkar på allt!!!!