Jag själv vill gärna köra men är livrädd för att bli stående med en hoj jag inte har råd att använda.. Sen å andra sidan kanske jag har skrämt upp mig själv..
De finns ju i alla prisklasser ner till vad en SP kostar. Tror inte de vanliga delarna är dyrare än till Aprilian heller. Har man kunnat ta hand om en sådan så har man väl ett bra utgångsläge att undvika oväntade utgifter med en GP-hoj.
Om du tror att 250GP är för dyrt har du alltid 125GP, kan väl knappt finnas billigare klass med tanke på att det bara är en av allting och däcken håller otroligt bra. Fråga Torkel vad han tycker om klassbytet.

) vågar jag påstå att markanden är en funtion av utbud och efterfrågan. Wow, liksom! I en väl fungerande marknad lever säljare och köpare i symbios, tillverkarna tillverkar det köparna vill köpa, men det är också så att köparna bara kan köpa det tillverkarna tillverkar. Det finns massor av bra exempel på hur markander bara försvunnit när tillverkare bestämt sig för att upphöra tillverkningen av en produkt, inte minst inom svensk RR. RD350, 250 SP, 750, 400. Det kanske låter konstigt att man som tillverkare upphör producera en produkt som genererar vinst, men ska man ligga i framkant av utveckligen måste man också våga överge sitt eget skepp då och då annars kommer man snart att ligga och sufa på vågen och där är konkurrensen ännu hårdare bland Koreaner, Kinerser, Taiwaneser o s v.