Tips på saker att göra vid sjukdom i litet utrymme..

Fast än så länge får nog bara den där "bushido" ett brev adresserat hem till mamma när han inte infinner sig på träslöjdslektionen, så han vet nog inte bättre. Men visst, du har rätt. Absolut.

Så... sant. Men det vore ju bra om dendär "bushido" när han nu slutar upp med träslöjdslektionera vet hur man uppför sig på jobbet.

Edit: Inte "på jobbet", "på ett jobb" menade jag. Man ska inte ha för stora förhoppningar.

Edit igen: När jag var sjuk (tempade 40) växlade jag tupplurar och kallduschar med Tarantino-rullar. Fick fyrkantiga ögon och tillfällig vampyrrädsla.

Last edited:
Tanka ner Civilization IV
Tanka ner alla säsonger av Lost, 24 och Prisonbreak
Lär dig laga nån god mat
Lär dig sticka eller virka
Städa
Möblera om
Rulla skinn med andra handen..........

AHHA testar den just nu o d e fan d roligaste jag gjort idag! xD

Vad skrev dem?

Sist jag testade blev jag kontaktad av alla möjliga som direkt frågade om jag brukade ta på mig själv när jag var kåt, erbjöd sexuella tjänster, gav förslag om cybersex, och så fick jag ta del av att de ville "runka sönder sin kewk".
Och då ska det vara sagt att jag aldrig skrev en endaste bokstav, inte ens för att kontakta nån.
Jag minns fortfarande nicket "KåtGympalärare47" :gnissla

Last edited:
cash? rutten attityd??:va förklara nu snällt vad du mumlar om istället för att kasta ur dig glåpord till höger och vänster:) om han nu är sjuk men inte så sjuk att han måste ligga nerbäddad utan ber oss om tips på saker att fördriva tiden med kan han väl lika gärna dra ut och köra en sväng (om det nu varit praktiskt möjligt, lite svårt utan hoj)? ser inget fel i det...:va

Jag tror Anja menade att om man orkar masa sig i skinnstället och fara ut och svänga båge så kan man fan göra nytta i samhället också.

Mycket saker kan man göra hemma, sitter i samma sits, tentade igår trots dålig hals och lite feber, inte fan blev det bättre idag. Jag har dock andra sidor jag surfar på än ovan nämnda :gnissla :yoparty Sporthoj.com är bra och filmer är bra.

Se till att fixa hem en film, tar iaf två timmar av ditt liv. Sedan är det 8-9h sömn, gärna bort mot 12 när man är dålig. Så nu har du bara ca 10h kvar att förgylla! Laga mat? Går det? Baka! Allt blir roligt när man sysselsätter sig. Orkar du inte det så återgå till film och dator och säng och... ja fan vet!

Vad finns mer? Böcker? Då tar snabbt 10h slut.

Eller så klär du av dig naken, tar en VARM dusch och går direkt utomhus en timme, då får du halsfluss, lunginflamation och bihålepaj direkt. Sådant kan de bota med piller och du är tillbaka till livet på en vecka!:huvet

Säkert mycket poppis hos den som betalar ut sjuklönen och de som ska få verksamheten att fungera utan full bemanning. Sjukskrivning är ingen extra ledighet, och arbetsgivaren har rätt att kräva sjukintyg från första sjukdagen. Värt att ha i åtanke.

Eftersom han inte jobbar i Sverige så kan du lugna dig lite grann:tummenupp
Norge ist Norge!

Eftersom han inte jobbar i Sverige så kan du lugna dig lite grann:tummenupp
Norge ist Norge!

hold your horses lite nu.

för det första hoppas jag verkligen att anja inte har missuppfattat MIG och tror att jag ligger och är sjuk bara för att samla in pengar. ROliga saker kan jag tänka mig.

Hennes inlägg är förhoppningsvis enbart riktade mot snorvalpen bushido.:tummenupp

Och bara för att förtydliga..

JAG ÄR SJUK........eller vänta nu lena misstolka inte det där..eller det vet jag att du gör ändå

jag har varit sjuk och det var jag på riktigt. .bara så ingen undrar...

Men det finns säkert fler som har behov av bra sjukdomstips..
ett bra sådant innefattar dock inte tips i stil med..."öhhh man kan va låtsassjuk och ut och åka hoj hah":huvet

Så nu går jag till jobbet.. och så får vi se om nån har någon bättre ide än att tro att jag låtsassjukar.. :tummenupp

puss

ja inte fan är man sjuk för att det är roligt. som anja säger.. det är ingen betalt ledighet...

skulle inte få för mig att vara sjuk om jag inte behöver det..men det är ingen som tackar mig för att jag mår dåligt på jobb..

men nu kanske vi kan släppa detta och fortsätta brainstorma istället :tummenupp

spagatövningar lätt som en bra ide...

tips till markus.. inte pröva powerspagat direkt.. jag tror jag sträckte pungen

nej, självklart inte! det var inte ens i närheten av vad jag menade! det jag menade var snarare att är man inte så sjuuk att man ligger i feberkoma kan man lika gärna göra det bästa av situationen och ägna sig åt något som man mår bra av för att pigga upp sig i sin sjuklighet. i mitt eget fall är hojåka ett bra alternativ, men det bror ju som sagt på hur sjuk man är. det är dock inte alltför ansträngande om man bara tar det lugnt så. fast nu är det väl säkert nån som kommer gnälla på att det är lika farligt att köra berusad som det är att köra sjuk eller vad fan som helst...:rolleyes: och snorvalp kan du vara själv:sissy :tungan

Så... sant. Men det vore ju bra om dendär "bushido" när han nu slutar upp med träslöjdslektionera vet hur man uppför sig på jobbet.

Edit: Inte "på jobbet", "på ett jobb" menade jag. Man ska inte ha för stora förhoppningar.

Edit igen: När jag var sjuk (tempade 40) växlade jag tupplurar och kallduschar med Tarantino-rullar. Fick fyrkantiga ögon och tillfällig vampyrrädsla.

men kan du sluta gnälla, "den där bushido" vet mycket väl vad som gäller, har ett jobb (är dock sin egen chef...) och har uppfattat att sjukledighet inte är en betald semester. kan du sluta tolka allt jag säger på ditt eget sätt bara för att få klanka ner på oss yngre? jag har aldrig påstått att sjukledighet=betald semester, jag bara talade om vad jag bland annat hade kunnat göra för att roa mig om jag haft tråkigt när jag väl varit sjukledig. beroende på hur sjuk jag varit givetvis.

Last edited:
men kan du sluta gnälla, "den där bushido" vet mycket väl vad som gäller, har ett jobb (är dock sin egen chef...) och har uppfattat att sjukledighet inte är en betald semester. kan du sluta tolka allt jag säger på ditt eget sätt bara för att få klanka ner på oss yngre? jag har aldrig påstått att sjukledighet=betald semester, jag bara talade om vad jag bland annat hade kunnat göra för att roa mig om jag haft tråkigt när jag väl varit sjukledig. beroende på hur sjuk jag varit givetvis.
Faktum kvarstår dock, är så frisk att du kan ge dig ut o finåka kan du fan jobba istället. Uppenbarligen kan du ju inte vara så illa däran i så fall? Jag förstår faktiskt inte ditt resonemang över huvud taget, utveckla gärna.

Till trådstartaren, inte en aning. Jag sträckglor på Discovery + alla serier jag inte hinner se annars.

Faktum kvarstår dock, är så frisk att du kan ge dig ut o finåka kan du fan jobba istället. Uppenbarligen kan du ju inte vara så illa däran i så fall? Jag förstår faktiskt inte ditt resonemang över huvud taget, utveckla gärna.

Till trådstartaren, inte en aning. Jag sträckglor på Discovery + alla serier jag inte hinner se annars.

det beror väl helt på vad man jobbar med? jag har ingen aning om vad trådskaparen är sjukskriven från eller varför, menar bara att om man har nån grads feber, är allmänt snuvig och kanske har en lite släng flunsa eller något i den stilen så är man väl inte nödvändigtvis så sjuk att man, om man verkligen känner för det, inte kan köra motorcykel? han frågade vad han skulle göra för att fördriva tiden, är man riktigt råsjuk brukar inte det vara ens största problem. jag går inte till skolan om jag har 38-39 grader och kanske fått ett vinterkräksjukeanfall under natten men om jag under dagen känner mig hyffsad och inte segnar ner och dör så fort jag reser mig så försöker jag väl göra något för att fördriva tiden. själv tycker jag att en mc-tur när man inte är på topp skulle pigga upp, vad är det för fel med det? jag har inte sagt att man ska sjukskriva sig för att kunna lata/roa sig på arbetsgivarens bekostnad, jag menar bara att när han nu är för sjuk för att jobba så kan han väl försöka göra något för att må så bra som möjligt och göra det bästa av situationen? hojen piggar alltid upp, vad är det för fel med att utnyttja den om man kan? jobbar man när man är sjuk kan man smitta andra eller själv bli ännu sjukare då ens imunförsvar är kraftigt nedsatt, självklart ska man då stanna hemma. men om man nu inte är så sjuk att man är helt rörelsehindrad utan stannar hemma för att inte smitta andra, inte bli sjukare själv eller för att man helt enkelt känner sig för trött och hänging för att jobba och ägnar sig åt en enmansaktivitet som hojen i väntan på att tillfriskna är det väl inget fel i det? enligt min mening är det inte lika ansträngande att åka hoj som att studera eller jobba, tvärtom. en fin, lugn och stillsam mc-tur kan vara riktigt avslappnande och behaglig. varför tycker alla att jag har en rutten attityd med det resonemanget?

Last edited:
Vad skrev dem?

Sist jag testade blev jag kontaktad av alla möjliga som direkt frågade om jag brukade ta på mig själv när jag var kåt, erbjöd sexuella tjänster, gav förslag om cybersex, och så fick jag ta del av att de ville "runka sönder sin kewk".
Och då ska det vara sagt att jag aldrig skrev en endaste bokstav, inte ens för att kontakta nån.
Jag minns fortfarande nicket "KåtGympalärare47" :gnissla

det var ungefär samma, otäckt egentligen, fick känslan av att många där skulle kliva ut senare för o "våldta-runt" lite :gnissla

du har dansat o sniffat för mycket olja o bensin i garaget tror ja..där har du orsaken :hihi"

ni vet när en man är riktigt sjuk" , stackarn va i princip döende :rolleyes:

om han var i princip döende så borde han inte dra ut och köra, därom råder inga tvivel. det jag sa baserade sig inte på några som helst kunskaper om trådskaparens sjukdomstillstånd eller arbetsförhållanden och om folk tog illa vid sig av mitt uttalande så ber jag om ursäkt. fred?:)

om han var i princip döende så borde han inte dra ut och köra, därom råder inga tvivel. det jag sa baserade sig inte på några som helst kunskaper om trådskaparens sjukdomstillstånd eller arbetsförhållanden och om folk tog illa vid sig av mitt uttalande så ber jag om ursäkt. fred?:)

:va va då fred..jag har ju inte ens börjat "bråka" me dig :D

kan vi inte sluta fred nu och bara förstå att bushido inte har lärt sig .. att är man sjukskriven så är man hemma..man får hitta på saker i hemmets lugna vrå. men man åker inte ut.. för då hade man lika gärna kunnat jobba färdig för dagen och sedan åka ut och åka.

bushido kommer lära sig en dag..

men nu lägger vi ner

:va va då fred..jag har ju inte ens börjat "bråka" me dig :D

kanske inte just du, men tillexempel "den där anja" (:rolleyes: ) och dylika:tungan

kan vi inte sluta fred nu och bara förstå att bushido inte har lärt sig .. att är man sjukskriven så är man hemma..man får hitta på saker i hemmets lugna vrå. men man åker inte ut.. för då hade man lika gärna kunnat jobba färdig för dagen och sedan åka ut och åka.

bushido kommer lära sig en dag..

men nu lägger vi ner

fred är inte att säga "nu slutar vi bråka, även om det var bushido som var dum i huvet" utan att komma fram till en kompromiss:huvet varför inte åka ut om man mår bra av det? eventuellt blir man frick just för att det gör en gott och då kan man börja jobba snabbare istället för att snylta på arbetsgivaren...:rolleyes: det är, enligt min mening, inte lika jobbigt att köra mc som det är att jobba.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...