Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag vill vara djurpolis!

Får man pepparspray och skjutvapen med hålspetsammo?
Licence to kill!? :yoparty :yoparty :yoparty

Jag tror faktiskt att jag skulle kunna göra ett riktigt bra jobb!

Du får tjocka handskar och en catchpole... Klarar du dig inte med det är du inkompetent och får sparken.

Ok... en uppsättning burar kan du också få. :yoparty

Än har ingen "kamphunds" motståndare vågat svara på min bildfråga.
Hur kommer det sej?

Jodå, jag tycker båda hundarna ser ut som kamphundar. Men som jag sa tidigare är det knappast upp till gemene man att varken skriva lagen eller göra bedömningen om vad som är vad så vilken nytta gör dina bilder egentligen?

Räknade till ca 19 skott osm sköts mot hunden. Jisses, det är väl ett helt magasin?
Tycker inte att polisens insats var helt korrekt då de istället kanske ha fångat in hunden med rep. Att de sedan sköt den när den sprang fattar jag inte heller. Jag ger ingen bedömning om det var rätt eller fel med att skjuta djuret.

2820683 Än har ingen "kamphunds" motståndare vågat svara på min bildfråga.
Hur kommer det sej?
Därför att det inte är min sak att som förespråkare av en hundlag applicera lagen i verkligheten. De som är satta att se till att den efterlevs ska ta sådana beslut. Inte jag.

Jag kan inte skilja dom åt. Kamphund som kamphund. Så länge de är farliga skall de förbjudas och/eller avlivas.

KAMPhund är en hund som används för KAMP!! Detta är FÖRKASTLIGT!
Säg isf "farlig hund som farlig hund" och sluta dra hela raserna med en kam!!!!!..förbud ÄR INGEN LÖSNING, för alla dessa hundar är inte KAMPHUNDAR *blå i ansiktet*

Last edited by a moderator:
Jag kan inte skilja dom åt. Kamphund som kamphund. Så länge de är farliga skall de förbjudas och/eller avlivas.

Taxar, jackrussel, foxterrier (som jag har tex) de tre raserna är minst lika mycket kamphund som en staffe. Alla tre är framavlade för att inte ge upp och vara stenhårda och envisa som jag vet inte vad. Men det klagas inte mycket på dom.

Ska taxar också förbjudas?i

Den stora skillnaden är att "Stoffe" i bredäng inte tycker att taxar inte är så jäkla balla..

Man borde införa någonting som förhindrar "Stoffe" från att köpa en hund bara för att vara ball, man kanske måste ha ägt minst 1 hund tidigare eller något liknande.. Men ett förbud är inte rätt

Man skall inte köpa en hund i syftet att använda den som vapen eller bättra på sin image. Det är inte bara stoffe i Akalla som gör det utan MÅNGA andra. (Ni vet vilka ni är)

Ingen behöver en kamphund i Sverige.
Det finns andra mer lämpliga sällskapshundar. Tror jag sagt det förut vid något tillfälle, men jag är inte säker.

Edit: Glömde en sak. Jag blir gråtfärdig av alla nötter. Är jag allergisk?

Taxar, jackrussel, foxterrier (som jag har tex) de tre raserna är minst lika mycket kamphund som en staffe. Alla tre är framavlade för att inte ge upp och vara stenhårda och envisa som jag vet inte vad. Men det klagas inte mycket på dom.

Ska taxar också förbjudas?i

Den stora skillnaden är att "Stoffe" i bredäng inte tycker att taxar inte är så jäkla balla..

Man borde införa någonting som förhindrar "Stoffe" från att köpa en hund bara för att vara ball, man kanske måste ha ägt minst 1 hund tidigare eller något liknande.. Men ett förbud är inte rätt

1 Man skall inte köpa en hund i syftet att använda den som vapen eller bättra på sin image. Det är inte bara stoffe i Akalla som gör det utan MÅNGA andra. (Ni vet vilka ni är)

2 Ingen behöver en kamphund i Sverige.
Det finns andra mer lämpliga sällskapshundar. Tror jag sagt det förut vid något tillfälle, men jag är inte säker.

1) Håller med helt och hållet. Det var det jag försökte få fram! :)

2) Frågar du mig är en "kamphund" (nu pratar jag om min foxterrier) minst 10 gånger roligare än mina vänners olika retrivers, labradorer mfl. Enligt mig är en golden retriver en levande död, äter och sover det är allt den gör ( i alla fall de 4st jag träffat ). Min hund är påhittig och är alltid på allerten. Jag får alltså ut mer glädje av min "kamphund" än vad jag någonsin skulle få av en levande död. Jag behöver min "kamphund"!

Nu hade du nog otur när du tänkte :pannkyss , men resten var bra!! :tummenupp

/Carin

eeeh, de ska vara så :gnissla :rolleyes: Det är jobbigt när hjärnan är snabbare än fingrarna, eller va det tvärt om? :va

Last edited:
Man skall inte köpa en hund i syftet att använda den som vapen eller bättra på sin image. Det är inte bara stoffe i Akalla som gör det utan MÅNGA andra. (Ni vet vilka ni är)

Ingen behöver en kamphund i Sverige.

Finns mycket saker vi "inte behöver" i Sverige.

Jag menar bara att det blåvita sortimentet täcker ju upp alla behov, så då behöver vi inte ha några andra märken och tillverkare av saker och ting.

I mina ögon så har man enbart IQ fiskmås om man ens hasplar ur sig dylika påståenden och menar dem.

Fruktansvärt vidriga kommunisttänk som vissa kör med här :kräkaspå

Jag menar bara att det blåvita sortimentet täcker ju upp alla behov, så då behöver vi inte ha några andra märken och tillverkare av saker och ting.

I mina ögon så har man enbart IQ fiskmås om man ens hasplar ur sig dylika påståenden och menar dem.

Jag tror ingen på detta forum tror att "Starstriker" har högre IQ än de...:va
Han är ett patetiskt exemplar av en människa.

Ojdå. Nu har jag både IQ fikmås och är kommunist på en gång. :D :D :D
Det blåvita sortimentet har inte labilt psyke och attackerar folk till höger och vänster, fast det kanske inte hör hit?

Ojdå. Nu har jag både IQ fikmås och är kommunist på en gång. :D :D :D
Det blåvita sortimentet har inte labilt psyke och attackerar folk till höger och vänster, fast det kanske inte hör hit?

Ja, du är väl det om du menar det du säger/skriver.

Jag gav ett exempel på något som vi "inte behöver". "Varför skall vi ha mångfald när det inte är livsnödvändigt liksom"?

Om en hund attackerar mig och skadar mig men överlever, är det ju mer än vad den hunden gör efteråt iaf. Oavsett ras på jycken. Jag har sämst erfarenheter av labradorer (blivit biten av en sån), men jag avskyr dem inte för det. Dem flesta är väldigt trevliga och mysiga. Precis som dem flesta hundar oavsett ras.

Samma med människor tycker jag. Om dem är "labila i psyket och attackerar folk till höger och vänster" så bör dem ju elimineras för allas trevnad.

Jag tror ingen på detta forum tror att "Starstriker" har högre IQ än de...:va
Han är ett patetiskt exemplar av en människa.

Sånt här är ytterst beklämmande att läsa i en tråd av och för vuxna människor. Att det dessutom kommer från en kamphundsförespråkare förvånar mig dock inte. Jag har generaliserat ganska hårt i mina tidigare antaganden. Inlägg som det här behäftar nog mina teorier med en viss trovärdighet ändå :arsele

Tycker även att du skall slå upp ordet "patetisk" och lära dig dess rätta innebörd.

PS. Ibland är det bättre att tiga och framstå som en idiot än att tala och undranröja varje tvivel. Fundera ett tag på det där om du inte förstår vad jag menar.DS

Inlägget nedan är fan skrattretande.
Vi borde införa någon sorts intagningsprov till det här forumet.

Ja, du är väl det om du menar det du säger/skriver.

Jag gav ett exempel på något som vi "inte behöver". "Varför skall vi ha mångfald när det inte är livsnödvändigt liksom"?

Om en hund attackerar mig och skadar mig men överlever, är det ju mer än vad den hunden gör efteråt iaf. Oavsett ras på jycken. Jag har sämst erfarenheter av labradorer (blivit biten av en sån), men jag avskyr dem inte för det. Dem flesta är väldigt trevliga och mysiga. Precis som dem flesta hundar oavsett ras.

Samma med människor tycker jag. Om dem är "labila i psyket och attackerar folk till höger och vänster" så bör dem ju elimineras för allas trevnad.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back