Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
KAMPhund är en hund som används för KAMP!! Detta är FÖRKASTLIGT!
Säg isf "farlig hund som farlig hund" och sluta dra hela raserna med en kam!!!!!..förbud ÄR INGEN LÖSNING, för alla dessa hundar är inte KAMPHUNDAR *blå i ansiktet*

Jodå, det är de.
Definitionsmässigt.

Sen - om de används som kamphundar, deeet är en anna historia. Men det diskuterar vi inte här.

:corn

Är ni igång nu igen?

Nu gör vi så här:
Alla ni med kamphundar låter dom äta upp varann eller nåt.
Sen går ni ut och köper var sin söt liten kissemiss istället så ska ni se att allt blir bra!

derwen2.jpg

:corn

Är ni igång nu igen?

Nu gör vi så här:
Alla ni med kamphundar låter dom äta upp varann eller nåt.
Sen går ni ut och köper var sin söt liten kissemiss istället så ska ni se att allt blir bra!

derwen2.jpg

Ap ap ap! Kampkatt!!

En sån känner man igen!
Bostongurka - det var ett lumpet trick att lura ner folk i kampkattsträsket!
;)

:rofl bra och skönt inlägg Bostongurka, f.ö...

(Har inte läst hela tråden)

På 70-talet var det istället schäfrar som slöddret gled omkring med. Jag blev svårt biten som 1-åring och har fått leva med sviter och otaliga operationer sedan dess. Att låta trash-människor glida runt med stora hundar är som att låta dem glida runt med skarpladdade vapen. Nästa gång kan det vara din 1-åriga lintott som får leva resten av livet med ett halvt ansikte... eller kanske inte alls...

På 70-talet var det istället schäfrar som slöddret gled omkring med. Jag blev svårt biten som 1-åring och har fått leva med sviter och otaliga operationer sedan dess. Att låta trash-människor glida runt med stora hundar är som att låta dem glida runt med skarpladdade vapen. Nästa gång kan det vara din 1-åriga lintott som får leva resten av livet med ett halvt ansikte... eller kanske inte alls...
Hemskt. :(
Dock ett bra exempel på att allt går i "trender" och på vad som skulle hända om det blev ett förbud mot de såkallade kamphundarna, det skulle komma nya kamphundar..

Det behövs göras något, men ett förbud håller inte!

Väl talat, fast problemet var alls inte lika stort när pundarna hade varsin strykrädd shäfer.
Det var ytterst sällan dom hundarna bet sig fast i någon utan att släppa.

Dom bet oftast en gång (för dom var lika slut i huvudet och felavlade som en stor del av "kamphundarna" idag är) och sprang sedan undan.
I dag är shäfrarna oftast bra mentalt, men forfarande är det en ras som lider av ett sjukt avlande på felaktiga anlag.

BTW, mina bekantas shäfer avled för ett tag sedan, vid en ålder av 15 år, lika pigg och busig som när hon var valp, men kroppen var gammal.
Hoppas hon hittar molnet där uppe där dom andra har gömt sina tuggben.

Hemskt. :(
Dock ett bra exempel på att allt går i "trender" och på vad som skulle hända om det blev ett förbud mot de såkallade kamphundarna, det skulle komma nya kamphundar..

Det behövs göras något, men ett förbud håller inte!

"Nya" kamphundsraser uppstår knappast snabbare än att man hinner vidta åtgärder.........

Jag kan inte skilja dom åt. Kamphund som kamphund. Så länge de är farliga skall de förbjudas och/eller avlivas.

Är du dum på riktigt?

Bägge hundarna på Gsxrabsuers bilder är inte en sk "kamphund" meningen med bilden var ju att ni så grymt översmarta gnällande jävla kärringar skulle få bevisa att ni kunde se skillnad.

Men nu är de ju bevisat att han lika gärna kunde ha lagt upp en bild på en chiwaua+Pitbull och du skulle ändå sagt att bägge var kamphundar.

//Någon som precis sänkte sig till motståndarnas låga nivå

Hela tråden är ju ett stort skämt.
Starstriker AKA hobby "hitler" tror att han ska införa något förbud som han vore sänd av gud han själv.
Plus att hans "små" sädebud sitter och letar ord i artiklar och gammla "poster" och tror att dom tillför något.
Har ni tittat på debatten?
Vad har ni att säga om den?
Tror ni det blir nått förbud?

Det är bara att inse, tom gubben från norge tyckte amstaff var jättefina hundar, i rätta händer!
Och då miste han ändå sin käraste hund till käftarna av en amstaff.
NEJ! men alla har fel, även folket på tv har fel!
Ni har rätt!! skitbra!

Allt det här kan man nästan jämföra med krokodiljägaren, Steve erwine?
Som tragiskt dog i en olycka där en Rocka spetsade hans hjärta.
Dagen efter börja några "hillbilly's" jaga rockor, och även en jävla massa annat folk, varpå steve's egna familj gick ut i TV och bad folk att sluta mörda rockor.
Än idag så finns det idioter som jagar dom för att dom tycker att rockorna är "mördare".
Skumt va?
I mina ögon så måste det vara att folk är jävligt rädda och små inuti som måste försöka utrota en art.

Men seriöst några av er har ju verkligen svårt att inse att 99% av gångerna en hund hugger så är det människans fel.
Tror ni Tex killen i den här tråden bara var ute och gick med sin hund och helt från ingenstans så högg den?
Inte en chans, det måste ha varit något som gjort att den högg.

Det här är väll inget rasproblem eller det kanske är de det är:rolleyes:

folk som tror att amstaffs/pbs är människoaggresiva hundar är ju rätt mycket ute och cyklar.

Starstriker jag hoppas att du är 14år gammal? annars är du fan helt jävla slut.

Last edited:
... Det blåvita sortimentet har inte labilt psyke och attackerar folk till höger och vänster, fast det kanske inte hör hit?

"Labilt psyke" är inget som karaktäriserar kamphundar generellt, men det hör väl inte heller hit?

Hur gör vi med alla de andra raserna som "attackerar till höger och vänster" då?

Totalt 2006:
Angrepp av kamphund: 136
Angrepp av annan hundras: 1287

Last edited:
Självklart bits en del andra hundar, kan de inte fly så ...
Finns det ingen statistik på hur stor skadan var när angreppet skedde?
En skrämd och osäker hund biter väl först av alla så det kan ske med vilken hund som helst men det är vi ju alla överens om.

"Labilt psyke" är inget som karaktäriserar kamphundar generellt, men det hör väl inte heller hit?

Hur gör vi med alla de andra raserna som "attackerar till höger och vänster" då?

Totalt 2006:

Totalt 2006:

Om det nu finns 1 000 000 " annan hundras" och 1000 "kamphund"i Sverige är det ju en skrämmande statistik.

Totalt 2006:

Eh...haha, Ukizawa hann före... men: Är du en sån som inte tycker att bensinprishöjningar påverkar dig eftersom du ju bara tankar för en 100-lapp i sedelautomaten iaf... ;)
(man får fundera lite innan man hajar den :D)

Och som sagt: ANTALET säger ju inget förrän man fått proportionerna...

1287 bett av "normala" hundar (de flesta just förmodligen bara BETT - inte sönderslitande hajangrepp som från en kamphund) är säkert en miljondel av de normala hundarnas population.

De 136 kamphundsbetten säkert nån hel % av kamphundarna.

Viss skillnad skulle jag vilja påstå.

Sen tror jag väldigt många fler bett av kamphundar döljer sig i statistiken för "övriga" p.g.a kamphundsägares bångstyrighet med att tillerkänna just sin korsning såsom en viss ras...
De hamnar alltså utanför sitt eget segment och försvinner in i den grå massan.

Finge man gissa så står bastarderna för 1286 av de 1287 betten som "övriga hundar" har genomfört....
(skoja bara) Men du hajar vart jag vill komma:

Det finns Lögn, Förbannad lögn, och så Statistik....

Last edited:
"Nya" kamphundsraser uppstår knappast snabbare än att man hinner vidta åtgärder.........

Det tror inte jag.

Ett förbud kommer hindra vanliga människor från att köpa, men det kommer alltid finnas någon i nån förort som föder upp de så kallade kamphundarna själv och säljer till idioter. Ett förbud löser inte problemet! De som nu har kamphundar och använder dem till kamp kommer bara tycka att det är jävligt mycket ballare när de inte ens får ha hunden.

Finge man gissa så står bastarderna för 1286 av de betten som "övriga hundar" har genomfört....
(skoja bara) Men du hajar vart jag vill komma....

Bastarderna skall dock inte förväxlas med korrekt avlade hundar som uppfostrats normalt :tjata!!!!!!!!!

Sedan vet ju alla var vi står nu..vad UPPNÅR man med dessa trådar? Kan ni inte bara samlas på ett torg någonstans o klappa varandra på ryggen o spänna tummarna i era hängslen och skriva era petitioner om detta.

Jag vet att jag har möjligheten att INTE läsa..men jag tycker bara att vi har ju gaggat ALLT som GÅR att gagga om detta och det är ändå inte upp till någon av oss ännu att bestämma.

Gah..önskar jag kunde säga att jag skall inte läsa denna tråden mer men jag vet att jag kommer göra det ändå :huvet

Det här är väll inget rasproblem eller det kanske är de det är:rolleyes:

folk som tror att amstaffs/pbs är människoaggresiva hundar är ju rätt mycket ute och cyklar.

Starstriker jag hoppas att du är 14år gammal? annars är du fan helt jävla slut.

Han är över 30, visst är det tragiskt. :näsblod

Det tror inte jag.

Ett förbud kommer hindra vanliga människor från att köpa, men det kommer alltid finnas någon i nån förort som föder upp de så kallade kamphundarna själv och säljer till idioter. Ett förbud löser inte problemet! De som nu har kamphundar och använder dem till kamp kommer bara tycka att det är jävligt mycket ballare när de inte ens får ha hunden.

Ja och nej.

Självfallet kommer trash-männniskorna fortsätta sin våldsdyrkande subkultur, där kamphundar är ETT inslag.
MEn.
Ett förbud, dkulle på ett tydligt sätt markera och visa att dessa hundar dels verkligen ÄR förbjudna = alla SEr och VET att detta är något förbjudet.
Vilket gör det hela obekvämare för dem. Polisen kunde oxå slå till dieCKt när de ser dessa eller får tips av allmänheten, vilket ytterligare skulle lägga krokben för verksamheten.

Idag pågår ju den om inte illegala? så iaf helt oregistrerade aveln för fullt, och som lekman kan jag ju inte veta om det är en hHund med stamtavla, uppfödd på ett bra sätt osv (se tidigare inlägg) som står framför mig, eller om det är en snabbavlad ghettohund från nån som avlar på löpande band och säljer till såna som inte borde vara hundägare. (den bedömningen får jag göra på annat sätt isf) Därför skyddas idag alla dessa drägghundar under de kenneluppfödda hundarnas paraply.
Vilket ju kan tyckas orättvist mot dem som verkligen lägger ner mycket tid och kärlek på sin hund, och därför kommer drabbas extra orättvist av förbudet.

Bastarderna skall dock inte förväxlas med korrekt avlade hundar som uppfostrats normalt :tjata!!!!!!!!!

Sedan vet ju alla var vi står nu..vad UPPNÅR man med dessa trådar? Kan ni inte bara samlas på ett torg någonstans o klappa varandra på ryggen o spänna tummarna i era hängslen och skriva era petitioner om detta.

Jag vet att jag har möjligheten att INTE läsa..men jag tycker bara att vi har ju gaggat ALLT som GÅR att gagga om detta och det är ändå inte upp till någon av oss ännu att bestämma.

Gah..önskar jag kunde säga att jag skall inte läsa denna tråden mer men jag vet att jag kommer göra det ändå :huvet

Det har du rätt i! :)

Last edited:
2821860 Är du dum på riktigt?

Bägge hundarna på Gsxrabsuers bilder är inte en sk "kamphund" meningen med bilden var ju att ni så grymt översmarta gnällande jävla kärringar skulle få bevisa att ni kunde se skillnad.

Men nu är de ju bevisat att han lika gärna kunde ha lagt upp en bild på en chiwaua+Pitbull och du skulle ändå sagt att bägge var kamphundar.

//Någon som precis sänkte sig till motståndarnas låga nivå
Återigen så är det inte jag eller Starstriker som ska kunna se skillnad på hundarna vid ett evetuellt förbud. Är du medveten om hur det går till när lagar skrivs och hur man ser till att de efterlevs i det här landet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC