Veganer serverades hamburgare

Fan vilken bra tråd! :D Helt rätt, veganer (masspsykos!!!) får de gärna vara men duger inte Mackedonkenkräppet så får de la skita i och äta.

Men nu till viktigare saker. En granne har satt upp en lapp i sitt fönster som säger "Stöd ungdomens hus" eller liknande, så min fråga till bullen är: var köper man slangbella med bra fjong i?

Fan vilken bra tråd! :D Helt rätt, veganer (masspsykos!!!) får de gärna vara men duger inte Mackedonkenkräppet så får de la skita i och äta.

Men nu till viktigare saker. En granne har satt upp en lapp i sitt fönster som säger "Stöd ungdomens hus" eller liknande, så min fråga till bullen är: var köper man slangbella med bra fjong i?

Ta en gatsten istället.

Det var ju det du nyss inte tyckte, om vissa får speciakost så särbehandlas de.
Det här var ett ypperligt tecken på rättvisa, alla fick McDonalds svampiga burgare.
Men, som bekant är sådana där medelklasskommunister omöjliga att tillfredställa.

Jag anser att alla bör behandlas lika. D.v.s. alla bör få mat de kan äta.

Jag anser att alla bör behandlas lika. D.v.s. alla bör få mat de kan äta.

Alla kan äta kött, det är inte så att de är allergiska. De vill inte äta kött, fine. Jag vill inte äta blodpudding men hamnar jag i finkan så bör jag inte göra det till någon annans problem.
Naturligtvis ska ingen tvingas äta något de inte kan äta eller som är farligt för denne att äta.
Tror du Skandiadirektörerna fick en reninnerfilé med färska trattar i häktet? De ville säkert inte äta fängelsemat heller. Tough shit.

http://expressen.se/nyheter/1.577783

Upploppen i Köpenhamn är inne på dag tre.
Totalt har 500 personer gripits. Fem svenskar sitter häktade.

Jag har ingen koll på hur många som totalt har gripits men att fråga alla dessa om dom är veganer, lökalergiker eller allmänt bortskämda för att ta upp matbeställningar hoppas jag alla ser det orimliga i.

Dom flesta som gripits antar jag är ungdommar och polisen har onekligen fixat fram "ungdomlig" mat för att så många som möjligt ska kunna äta
Hur hade rubriken sett ut om det servats rotmos och fläskorv ?

Det jag reagerar mest på är dock att massmedia tar upp detta överhudtaget och vinklar det som att det på något vis skulle vara synd om dom stackars palestinasjalsfuckodemonstranterna.

:mad:

Fantastisk tråd där majoriteten inte har någon verklighetskoppling alls utan kör stenhårt på fördommar. Skulle vilja inflika en del saker i debatten då många bara verkar ha läst löpsedlarna på expressen....

1. Ungdomshuset må ursprungligen vara ockuperat men på 80-talet gavs det till den organisationen som drivit det sedan dess. 2003 (tror jag det var) drogs gåvan dock tillbaka och CPH stad sålde stället till religösa tomtar något som både är märkligt då man inte tar tillbaka en gåva och framförallt är det onödigt provocerande att sälja det till en förening som säger " det är guds vilja att vi skall ha fastigheten". Det var tom så att CPH stad inte utlyste någon budgivning på fastigheten utan den såldes genom någon form av vännskapskorruption, provocerande i sig.

2. Majoriteten av folket som har varit engagerade är inte pundarpatrask och verksamheten må iof vara inriktad på alternativ livstil men skall ses mer som en hardcoreform av ABF än pundartillhåll för anarkister, bla så har man haft omfattande social verksamhet för CPHs hemlösa.

3. Danska polisen är löjligt stridsbenägen och provocerande, var själv över under första kravalldagen och tog bilder samt gav medicinsk assistans till de som sniffat lite mycket tårgas.
Det tog rätt hårt att se 2x dansk kravallpolis slå på 55kg/160cm dansk flicka i 16 års åldern som satt och spydde pga för mycket tårgas. Visst polisen skall inte vara så timid och snäll som den svenska men detta var verkligen löjligt.

Detta kunde ha skötts så mycket bättre från den danska statens sida men allt sedan nuvarande borgmästarens tillträde har man förklarat krig mot allt alternativt i CPH och man använder muskler istället för förhandling något som leder till problem. Sen är det givetvis inte försvarbart att ta till våld och kravaller är tragiskt men att utesluta dessa grupper ur den parlamentariska processen är inte heller vist.

Så Marcus och de andra proffstyckarna välkommna att idiotförklara mig och anklaga mig för att vara pundarpack...

Fantastisk tråd där majoriteten inte har någon verklighetskoppling alls utan kör stenhårt på fördommar. Skulle vilja inflika en del saker i debatten då många bara verkar ha läst löpsedlarna på expressen....

1. Ungdomshuset må ursprungligen vara ockuperat men på 80-talet gavs det till den organisationen som drivit det sedan dess. 2003 (tror jag det var) drogs gåvan dock tillbaka och CPH stad sålde stället till religösa tomtar något som både är märkligt då man inte tar tillbaka en gåva och framförallt är det onödigt provocerande att sälja det till en förening som säger " det är guds vilja att vi skall ha fastigheten". Det var tom så att CPH stad inte utlyste någon budgivning på fastigheten utan den såldes genom någon form av vännskapskorruption, provocerande i sig.

Nu kanske vi ska reda ut begreppen lite grann för juniorveganen Boris. Huset gavs inte bort till någon. De som ockuperat huset fick ANVÄNDANDERÄTT, mot vissa motprestationer. Det har aldrig varit en gåva, och därmed är det ingen gåva som dragits tillbaka. Det som hänt är att ANVÄNDANDERÄTTEN dragits tillbaka i.o.m. försäljningen av huset. Om det varit en gåva hade ju ungdomshusets organisation stått som ägare f.o.m. -82.
De borde aldrig fått någon användanderätt från början om du frågar mig, att ockupera ett hus är en odemokratisk handling (fast terroristvänstern är ju inte direkt känd för att gilla demokrati) men antagligen gavs de användanderätt av huset för att politikerna inte ville ha en konfrontation. Samma flumdaltande med terroristvänstern som vi haft i Sverige i 70 år m.a.o.

Citerat av wikipedia:
År 1981 bildas den så kallade Initiativgruppen som kräver ett hus för ungdomar i Köpenhamn. Året därpå ger kommunen dem rätten att bruka huset i Nörrebro, mot att ungdomarna betalar hyra och följer vissa regler.
(...)
Avtalet med ungdomarna ansågs brutet då de inte hade betalt hyran eller följt de övriga reglerna.

De har alltså inte nått upp till den utlovade motprestationen ens. Vad tror du händer med alla oss andra demokrativärnande människor om vi helt enkelt skiter i att betala hyra för de lokaler som vi brukar?

Tyvärr verkar de bara få 10-12 dagars gallerskakande för det här. Skrämmande är också när man hör vad deras föräldrar säger: "men räcker det inte om jag ger min dotter utegångsförbud i en vecka?". Snacka om att vara verklighetsfrånvarande. Om de ägnat lite tid åt att uppfostra sin snorungar istället för att flumma sig igenom 70- och 80-talet med en haschpipa så kanske vi hade sluppit sådana här incidenter.

Alla kan äta kött, det är inte så att de är allergiska. De vill inte äta kött, fine. Jag vill inte äta blodpudding men hamnar jag i finkan så bör jag inte göra det till någon annans problem.
Naturligtvis ska ingen tvingas äta något de inte kan äta eller som är farligt för denne att äta.
Tror du Skandiadirektörerna fick en reninnerfilé med färska trattar i häktet? De ville säkert inte äta fängelsemat heller. Tough shit.

För min del anser inte jag att det här i första hand handlar om enskilda maträtter.
Enligt min åsikt var det en onödig provokation från polisens sida att servera McD-mat till veganerna eftersom de vet om veganernas inställning till den restaurangen.

Som polis i en demokratisk stat bör man sträva efter att bete sig bättre än folk som kastar sten eller skriker "snutjävel" oavsett om personen i fråga är vegan, fotbolls-huligan eller H-A-medlem.

Last edited:
Som polis i en demokratisk stat bör man sträva efter att bete sig bättre än folk som kastar sten eller skriker "snutjävel" oavsett om personen i fråga är vegan, fotbolls-huligan eller H-A-medlem.

Är huvet dumt får munnen/magen lida :va

En T-bone stek borde dom fan slängt in åt dom :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back