Veganer serverades hamburgare

3. Danska polisen är löjligt stridsbenägen och provocerande, var själv över under första kravalldagen och tog bilder samt gav medicinsk assistans till de som sniffat lite mycket tårgas.
Det tog rätt hårt att se 2x dansk kravallpolis slå på 55kg/160cm dansk flicka i 16 års åldern som satt och spydde pga för mycket tårgas. Visst polisen skall inte vara så timid och snäll som den svenska men detta var verkligen löjligt.

[/SIZE]

Om det blir kvavaller som i Göteborg igen tycker jag att vi ringer den danska polisen. :tummenupp

Fantastisk tråd där majoriteten inte har någon verklighetskoppling alls utan kör stenhårt på fördommar. Skulle vilja inflika en del saker i debatten då många bara verkar ha läst löpsedlarna på expressen....

<klipp></klipp>[/SIZE]

TACK Boris JR för ett vettigt inlägg! :tummenupp

Jag blir sällan så trött på detta forum som i dessa totalt onyanserade lynchmobstrådarna som ständigt dyker upp , besöker därför sällan det Allmäna förumet.

Hela historien är en tragisk historia i usel konflikthantering och förlusten av Ungdomshuset är på många sätt lika tråkig. Likformningen av det danska samhället är en process som inte kan sluta annat än illa (värre?).

//Återkommande besökare av Ungdomshuset på Jagtvej 69 under mitten av 90-talet och till råga på allt ex-vegan.

Vad tycker du dom ska göra åt stenkastande fotbollspatrask av olika partitillhörighet?

Enkelt, Riv alla fotbollsarenor då dom bara drar till sig våld, sälj materialet, köp upp alla golfbanor och plöj ner dom och bygg motorbanor istället.
Fredligare sport kan inte finnas.
Har nån, nånsin!, sett rubriken "våldsamheter" eller "upplopp" i samband med nån motorsporthändelse?
Motorsport förbrödrar(försystrar för den delen också) ute på banan är alla "dödsfiender" men i depån är man kompis igen som tar en öl tillsammans.

För min del anser inte jag att det här i första hand handlar om enskilda maträtter.
Enligt min åsikt var det en onödig provokation från polisens sida att servera McD-mat till veganerna eftersom de vet om veganernas inställning till den restaurangen.

Som polis i en demokratisk stat bör man sträva efter att bete sig bättre än folk som kastar sten eller skriker "snutjävel" oavsett om personen i fråga är vegan, fotbolls-huligan eller H-A-medlem.

Det här är ju helt vansinnigt. Jag vet inte om du är målgruppen nu, du får ursäkta om du inte är det, men:
"Ni" i vänstern snackar ju alltid om de oerhörda klyftorna mellan väst och tredje världen. Hur vi lever i ett sådant otroligt överflöd och utrarmar fattiga bönder och yada yada yada. Hur vi, och i synnerhet Den Store Satan, äter sig feta medan miljontals barn svälter. Hur fan kan ni med någon som helst självaktning ur det perspektivet gnälla över att det serveras fel snabbmat i häktena i Danmark?

Och vad kriminella tycker om en speciell restaurang? Så otroligt ointressant. Vad tycker nassar om att få kebab tror du? Vem fan bryr sig?
Ska judar i häkte få koscherslaktad McD-burgare?

Vilket trams. :mad:

Så Markus och de andra proffstyckarna välkommna att idiotförklara mig och anklaga mig för att vara pundarpack...

Tyvärr har jag inte betalt för att tycka (ännu).

Last edited:
Vad tycker du att dom ska göra mot stenkastande högerpatrask då?
Vad tycker du dom ska göra åt stenkastande fotbollspatrask av olika partitillhörighet?

Kan man vara säker på att detta var 100% vänsterpatrask, eller kan det vara så att en del av patrasket var miljöpartister, en del var anarkister, och andra sket i vilket bara dom fick ockupera kåk och röka braj?

Jag kan förtydliga mig.
Alla som kastar sten ska polisen ha rätt att slå med batong utan att råka ut för att bli anklagade för övervåld!

Att bränna bilar och att kasta sten hjälper verkligen at stärka deras politiska idial (stafning?) sammt att vinna en och annan fotbollsmatch mot djurgården...

Det här är ju helt vansinnigt. Jag vet inte om du är målgruppen nu, du får ursäkta om du inte är det, men:
"Ni" i vänstern snackar ju alltid om de oerhörda klyftorna mellan väst och tredje världen. Hur vi lever i ett sådant otroligt överflöd och utrarmar fattiga bönder och yada yada yada. Hur vi, och i synnerhet Den Store Satan, äter sig feta medan miljontals barn svälter. Hur fan kan ni med någon som helst självaktning ur det perspektivet gnälla över att det serveras fel snabbmat i häktena i Danmark?

Och vad kriminella tycker om en speciell restaurang? Så otroligt ointressant. Vad tycker nassar om att få kebab tror du? Vem fan bryr sig?
Ska judar i häkte få koscherslaktad McD-burgare?

Vilket trams. :mad:

Nu är inte mitt perspektiv att det serveras fel snabbmat i häktena, saken handlar om att poliserna gjorde som de gjorde i syfte att provocera, i min mening en onödig provokation, då varken polisen eller samhället i stort i långa loppet inte vinner något alls på att veganerna blir ännu argare.

Förutom att jag anser att en sådan provokation är onödig tycker jag dessutom att det är synd att polisen untyttjar sin maktställning på det viset.

Bönder i tredje världen tycker jag vi kan diskutera i någon annan tråd.

Nu kanske vi ska reda ut begreppen lite grann för juniorveganen Boris.

Givetvis gavs inte huset bort det skulle kosta en förmögenhet i fastighetskatt för initativgruppen. Att kalla det för gåva var kanske inte helt rätt men man hade fått icke tidsbegränsad brukanderätt vilket bara är en ordvrängning från "gåva".
Att skylla på att de inte betalt hyran och därmed förverkat sin rätt till huset är bara en efterhandskonstruktion då hyran var symbolisk och mig veterligen aldrig betald och det fungerade utmärkt i 20 år. .

Sen skulle du kanske ta en tripp till CPH och besöka en demostration i studiesyfte så skulle du se att det inte bara är haschrökande autonoma hippies utan folk från alla bakgrunder och samhällskikt.

// Boris köttätande överklasslyngel

Om det blir kvavaller som i Göteborg igen tycker jag att vi ringer den danska polisen. :tummenupp
Det var rätt roligt att se att svenska polisen lånade ut polisfordon till de danska kollegorna då deras inte räckte till, vid Rådhusplatsen stod 20-talet svenska VW polisbussar omskyltade med danska plåtar.

Ett mellanting vore bra, svenska polisen är väl mesig och man hamnar därmed i farliga lägen då de tvingas ta till tjänstevapnet pga att de hamnat i underläge. Danska polisen pangar på med tårgas vattenkanoner och gummikulor redan från början och det är ruskigt effektivt, dock skulle de behöva en kurs i målval och konflikthantering så att de inte slår på allt som rör sig utan väljer dem som verkligen är ett hot ex så kan de ge fan i att slå på mig när jag står 100m från kravallerna och plåstrar ihop folk.

Jag blev rätt impad att den danska polisen faktiskt tog sig tid och åkte och köpte mat från en snabbmatsrestaurang till häktade personer. Har det hänt i Sverige?

Det var rätt roligt att se att svenska polisen lånade ut polisfordon till de danska kollegorna då deras inte räckte till, vid Rådhusplatsen stod 20-talet svenska VW polisbussar omskyltade med danska plåtar.

Ett mellanting vore bra, svenska polisen är väl mesig och man hamnar därmed i farliga lägen då de tvingas ta till tjänstevapnet pga att de hamnat i underläge. Danska polisen pangar på med tårgas vattenkanoner och gummikulor redan från början och det är ruskigt effektivt, dock skulle de behöva en kurs i målval och konflikthantering så att de inte slår på allt som rör sig utan väljer dem som verkligen är ett hot ex så kan de ge fan i att slå på mig när jag står 100m från kravallerna och plåstrar ihop folk.

Eftersom du är både rationell. samlad. nyanserad och med en uttalad förmåga att försöka förstå andra människor, t.o.m. kanske respektera dina meningsmotståndare är du härmed dubbad till trädkramarkommunist! Skäms på dig!:tummenupp

Dessutom är jag helt enig med ditt resonemang och lite oroad över hur konfliktsugna alla verkar vara på detta forum.

Fantastisk tråd där majoriteten inte har någon verklighetskoppling alls utan kör stenhårt på fördommar. Skulle vilja inflika en del saker i debatten då många bara verkar ha läst löpsedlarna på expressen....

Vad vore vi utan fördomar? Hur kul är det att vara realist HELA tiden, man måste få attackera problemen på ett högre plan också och där snackar vi fördomar.
Jag är inte så korkad som jag utger mig för att vara, tvärtom. Så jag förstår problemet i denna fråga men som sagt, hur jävla skoj är det att inte få hetsa lite veganer?

sEiKo, jag tror du kan läsa mer om bråk inom motorsport än inom golf...

Eftersom du är både rationell. samlad. nyanserad och med en uttalad förmåga att försöka förstå andra människor, t.o.m. kanske respektera dina meningsmotståndare är du härmed dubbad till trädkramarkommunist! Skäms på dig!:tummenupp

Dessutom är jag helt enig med ditt resonemang och lite oroad över hur konfliktsugna alla verkar vara på detta forum.

Jag skäms så jag blir grön i ansiktet och kryper ihop bakom en sten och skall aldrig visa mig igen....

Vad vore vi utan fördomar? Hur kul är det att vara realist HELA tiden, man måste få attackera problemen på ett högre plan också och där snackar vi fördomar.
Jag är inte så korkad som jag utger mig för att vara, tvärtom. Så jag förstår problemet i denna fråga men som sagt, hur jävla skoj är det att inte få hetsa lite veganer?

sEiKo, jag tror du kan läsa mer om bråk inom motorsport än inom golf...

Hetsa veganer är kanske roligt jag har dock aldrig funnit ett nöje i det, lite småkul skall jag dock erkänna att det är att argumentera med gatstens palestinaschalfolket när man inser att en del totalt saknar argument eller tanke bakom sitt handlande utan de gör det bara för att det är "rätt".
Dock är det precis lika kul som att diskutera nationalekonomi med en överklasslyngel som vill sänka skatterna "för det har pappa sagt är bra".....

Har ni hört talas om kravaller bland knypplingssupportrarna skall tydligen gå vilt till där bland firmorna....

Last edited:
Hur vet du ens det?

Eftersom jag inte var där har jag ingen möjlighet att veta det, men , förutsatt att saken har rapporterats korrekt och polisen verkligen utförde handlingen vi diskuterar så skulle polismännen behöva vara riktigt korkade eller oinsatta för att inte inse att det är en provocerande handling att bete sig på det där viset.

Varken provocerande, korkade eller oinsatta poliser gynnar samhället, anser jag.

Jag kan förtydliga mig.
Alla som kastar sten ska polisen ha rätt att slå med batong utan att råka ut för att bli anklagade för övervåld!

Att bränna bilar och att kasta sten hjälper verkligen at stärka deras politiska idial (stafning?) sammt att vinna en och annan fotbollsmatch mot djurgården...

:tummenupp :yoparty

Eftersom jag inte var där har jag ingen möjlighet att veta det, men , förutsatt att saken har rapporterats korrekt och polisen verkligen utförde handlingen vi diskuterar så skulle polismännen behöva vara riktigt korkade eller oinsatta för att inte inse att det är en provocerande handling att bete sig på det där viset.
De kanske helt enkelt bara vart tvugna att fixa fram stora mängder käk snabbt och hade då inte tid att kolla upp vilka matvanor alla hade?

Har nån, nånsin!, sett rubriken "våldsamheter" eller "upplopp" i samband med nån motorsporthändelse?
Motorsport förbrödrar(försystrar för den delen också) ute på banan är alla "dödsfiender" men i depån är man kompis igen som tar en öl tillsammans.

Ja faktiskt...Mantorp park, 1976, raggarslagsmål, lada som brann, brandkårens slangar sönderskurna å lite allmän oordning..:tummenupp annars tror jag det inte har varit något mer.

Å du ska inte uppvigla till upplopp...:sissy

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back