Ett större problem är att många inte vill göra reglementsenliga sifferbottnar, med reglementsenliga siffror vettigt placerade på hojen.
Skulle besiktningen underkänna siffror med text i etc och för små nummerbottnar (det är inte förbjudet att sätta numren på sidan av magen) så skulle tydligheten öka många gånger.
Jag håller med, det hade varit ett steg i rätt riktning om alla hade reglementsenliga siffror OCH bakgrund och det hade säkert varit tillräckligt. Vi borde kräva att besiktningen följer reglementet på den punkten.
Jag håller fullt med om att ett bättre PA system skulle vara fint men kostnad för klubbarna...det suger. Så hur gör man då? Har någon av er varit på och sett på grusmupparna som åker runt runt runt. Olika mössor på hjälmen. Speakern kan förklara innan vem som är vem, sen hör man inte ett skit men man ser vem som leder. om man nu ska överföra det till vår sport. Kvaltider finns uppe och dom borde då delas ut till alla i publiken. Då vet Nisse att nummer 4 har bästa kval tid, han kan senare gå till programmet och se att han var en jävlel i R600. han kan sen gå och hitta no4:s depå tält för det FINNS en skyllt som säger här bor jag. Där kan Nisse prata skit fråga lite om hojen osv. När det sen är dags för räjs vet nisse numret när det brakar förbi 30 hojar hör man inte speakern, men nisse kan se ryggtavlan och då se att där är minsann no4. Vi har inte mycket pengar varken förare eller klubbar så vi måste med små medel göra så gott vi kan.