Yamaha FZ-tråden

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Gud vilken bra tråd! har fått problem med min FZ6-N 2006a
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Z6-2006-Br%E4nslepump-eller-annat-fel-Hj%E4lp
Innan ni går in på tråden vill jag bara ge en kort beskrivning av mitt problem och vad jag har kollat på.

*ca 900mil
*Gick bra i Torsdags
*Gick inte alls på Fredagen
*svår att starta, efter ca 10 försök når den kanske 1k rpm på tomgång, 10 till och man kan gasa Försiktigt upp till ca 2-3k
*När man gasar kan man max använda några få % gas, annars så tvekar den o självdör, den typ "bööar"
*Soppa pumpen går alltid igång, har tömt tanken och kollade så den pumpade bränsle undertiden, bensin strålen ökade rätt bra i styrka när jag slår på tändningen samt när jag försöker starta (såklart startade den inte då bensin slangen var urkopplad, men den satte tryck på soppan i alla fall.
*Har kollat säkrings boxen på högersida under tailen, alla är hela
*Är kluven vad mitt problem är, kan någon hjälpa mig med ideer?

Mvh
Jesper
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Den lokala firman här skulle ha, och jag citerar: "Mjaaeee, vi ska vara lite snälla, så runt 5000:-", när jag frågade vad en 2000-mila kostade. :rackarns
 

DanielZ

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6-N
Du kan ta med egen olja så går kostnaden ner lite.

4400 har jag fått bud på nu.. Visserligen inkl. byte av bromsvätska/kylarvätska.

Funderar på att göra det själv istället, vad behöver verkstaden göra för att kunna "stämpla"?
Känns bara löjligt att spotta ut pengar på fjuttiga vätskebyten som till och med jag med all sannorlikhet klarar med lite svordomar. :crash
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
Funderar på att göra det själv istället, vad behöver verkstaden göra för att kunna "stämpla"?

Tror att det är stämpeln från en auktoriserad Yamaha-verkstad man betalar för.

Om fabriksgarantin har gått ut och serviceboken har spelat ut sin roll för andrahandsvärdet så bör det finnas pengar att spara genom att göra det mesta själv.

Brukar tyvärr vara något moment som man inte har rätt verktyg/kunskaper för. Då kan man ju lämna in på billigaste verkstad för enbart "ventiljustering" eller vad det nu kan vara?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Gud vilken bra tråd! har fått problem med min FZ6-N 2006a
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Z6-2006-Br%E4nslepump-eller-annat-fel-Hj%E4lp
Innan ni går in på tråden vill jag bara ge en kort beskrivning av mitt problem och vad jag har kollat på.

*ca 900mil
*Gick bra i Torsdags
*Gick inte alls på Fredagen
*svår att starta, efter ca 10 försök når den kanske 1k rpm på tomgång, 10 till och man kan gasa Försiktigt upp till ca 2-3k
*När man gasar kan man max använda några få % gas, annars så tvekar den o självdör, den typ "bööar"
*Soppa pumpen går alltid igång, har tömt tanken och kollade så den pumpade bränsle undertiden, bensin strålen ökade rätt bra i styrka när jag slår på tändningen samt när jag försöker starta (såklart startade den inte då bensin slangen var urkopplad, men den satte tryck på soppan i alla fall.
*Har kollat säkrings boxen på högersida under tailen, alla är hela
*Är kluven vad mitt problem är, kan någon hjälpa mig med ideer?

Mvh
Jesper


Kolla ventilerna. Är slangen hel till MAP-sensorn? Sitter insuget i insugsgummina ordentligt?
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
Krashpuckar och annat som kan minska skadorna om oturen är framme... Någon som kan rekommendera några särskilda för FZ1-S?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jo... tänkte på lite mer prisvärda eftermarknadsprylar, kanske eBay.

RDmotos prylar brukar vara bra. R&G har säkerligen men vetefasen om de är så mycket billigare.
Se upp lite med de allra billigaste, har sett puckar gå av när de går i backen istället för att slipas ner, och därav blir verkan av krashpucken noll.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Någon som är sugen på ett slipon (yoshi r77d), ett par hårda packväskor inklusive rack eller ett par sidokåpor varav den ena behöver en del omvårdnad? Till högst humana priser.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top