Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Den finns för i modellprigrammet. Yamaha Sverige har bestämt sig för att inte ta in den mer eftersom den säljer dåligt
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
Gå in via Yamaha Motor EU och titta på UK-sidorna... (skriver på mobilen, orkar inte länka)
Och här är länkarna...
FZ1-S Fazer: http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/sport-touring/fz1-fazer.aspx
FZ1-N: http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/roadster/fz1.aspx

High-performance all-rounder

When you open the throttle on the FZ1 Fazer, you’ll feel the surge of the 998cc Supersport-based in-line 4-cylinder engine.

Inside the aluminium chassis, this muscular engine delivers brutal performance in the mid-range, and excellent day-to-day versatility.

With its radical bodywork and compact dimensions, this stylish motorcycle has more street presence than anything in its class. It’s got the bodywork to defy the weather, storage for a weekend away, and the agility to cope with both town and country. It’s all you could ever need.

Details
1000cc Supersport-based 4-cylinder 998cc engine
Aluminium frame for great handling and balance
Extra-long swingarm for excellent suspension
Forward riding position for handling and comfort
Dual 320 mm front disc brakes for extra control
Fully-adjustable independent damping front fork
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
"Storage for a weekend away". :fniss
 

Sisi

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1-S 2012
Jag bytte för en månad sen från en FZ6-S till en splitterny FZ1-S. Jag provkörde en FZ8-S (2011) och den var så lik sexan att det var ingen idé att byta till den...
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
Någon som har bytt baklykta och har det färskt i minnet? Har en eBay LED/klarglas som jag tänkte skruva på, men vid första anblick ser det ut att behöva demonteras en hel del. Tar emot...

(Har en FZ1-S)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Någon som har bytt baklykta och har det färskt i minnet? Har en eBay LED/klarglas som jag tänkte skruva på, men vid första anblick ser det ut att behöva demonteras en hel del. Tar emot...

(Har en FZ1-S)
Jag bytte på min nakna i vintras. Det var inte så invecklat eller jobbigt som det såg ut. Lossa några skruvar och ett gäng plasclips, sen är man framme. All plast på bakramen måste bort, vill jag minnas. Jag personligen tycker att det helt klart är värt det, för det blir bra mycket snyggare med klarglas. :)
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
Jag personligen tycker att det helt klart är värt det, för det blir bra mycket snyggare med klarglas. :)
Min tanke också. Gillar inte onödig bling-bling (typ Kawa Z800 bakljus) men hojen behöver en uppdaterad look. Att LED-ljusen dessutom syns betydligt bättre i dagsljus gör ju inte saken sämre.
 

Malt

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ8 -11, Yamaha TR1 -81 (bygge)
Om du vill byta upp dig till något annat än FZ1 så titta på mt-07 och mt09

MT-09 har jag testkört. Fruktansvärt rolig motor. Hjullyft på 1:an, 2:an och 3:an utan att anstränga sig speciellt mycket. Dock känns hela hojen väldigt mycket som en trimmad moppe. Skulle aldrig byta min FZ8-N mot den. Däremot skulle jag gärna sätta motorn i min :)

Provkör både en och fem gånger innan köp är min rekommendation.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top