Tips, vilken actionkamera skall man välja?

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM 400 exc -04
Jo, jag har fått hem sj4000, grabben är å kör skoter med den på hjälmen just nu, återkommer när jag fått se filmerna.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Virb Elite kostar 2000.- på MediaMarkt och Lets Deal just nu om nån är intresserad. Halva priset typ.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jo, jag har fått hem sj4000, grabben är å kör skoter med den på hjälmen just nu, återkommer när jag fått se filmerna.

JAMEN Hur gick det då??? :) Kan du slänga upp en film? Är den den via ebay för 500 hundringen med massa tillbehör?

- - - Updated - - -

Virb Elite kostar 2000.- på MediaMarkt och Lets Deal just nu om nån är intresserad. Halva priset typ.

Synd att den inte funkar bara :fakta
 

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM 400 exc -04
Det gick bra, blev bara en kort film då han glömde slå på den, men helt ok bild, nästan som Sony hdr15 som vi också har. Dock pekade den mest ner i marken då han inte vinklade den rätt, så lite svårt att säga.

Klart värt pengarna iallafall
Edit: jo det är den från eBay för en femhunka
 

Raderad medlem 61114

Guest
Kan ni inte slänga upp filmerna på nån sida som inte sabbar bilden? Vad hette den sidan nu...?

Hur var ljudet på skoterfilmen då? I min värld är ljudet lika viktigt som bilden :fakta

vilken säljare på ebay köpte du av?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Idag (igår? 30/12) kom min SJ4000. Jag fick en "äkta" GoPro-kopia och inte en kopia på GoPro-kopian. Allt plock som skall följa med enligt recensioner på YouTube var med. Helt GoPro-kompatibelt.

Jag har inte hunnit testa den, det skall bli intressant att se hur den står sig mot en GoPro. Det skall dock mycket till för att jag skall bli besviken med tanke på att jag fick den för 440 kr...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vad tror su bara tillbehören som kan användas till rn riktig gopro skullr gått på att köpa? Skulle.man.våga använda extrabatterierna i en riktig gopro tror du?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Idag (igår? 30/12) kom min SJ4000. Jag fick en "äkta" GoPro-kopia och inte en kopia på GoPro-kopian. Allt plock som skall följa med enligt recensioner på YouTube var med. Helt GoPro-kompatibelt.

Jag har inte hunnit testa den, det skall bli intressant att se hur den står sig mot en GoPro. Det skall dock mycket till för att jag skall bli besviken med tanke på att jag fick den för 440 kr...

Länk till vart du köpte din?:)
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Vad tror su bara tillbehören som kan användas till rn riktig gopro skullr gått på att köpa? Skulle.man.våga använda extrabatterierna i en riktig gopro tror du?

Är batterierna kompatibla då?

Bara inom GoPro så är det olika batterier till Hero 3 och till Hero 4.
Hero 4 batterierna har lite högre kapacitet än batterierna till Hero 3 / Hero 3+ och jag har för mig att formen var lite annorlunda och kontakterna på olika ställen. (Jag har bara jämfört bilder, jag har ingen Hero 3 eller Hero 3+).

De vattentäta husen skulle också vara olika mellan GoPro och SJ4000. Tror det var lite skillnad i knapparnas placering, om det t.o.m. skillde i antal knappar?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Är batterierna kompatibla då?

Bara inom GoPro så är det olika batterier till Hero 3 och till Hero 4.
Hero 4 batterierna har lite högre kapacitet än batterierna till Hero 3 / Hero 3+ och jag har för mig att formen var lite annorlunda och kontakterna på olika ställen. (Jag har bara jämfört bilder, jag har ingen Hero 3 eller Hero 3+).

De vattentäta husen skulle också vara olika mellan GoPro och SJ4000. Tror det var lite skillnad i knapparnas placering, om det t.o.m. skillde i antal knappar?

Husen är annorlunda iom att SJ4000 har knapparna annorlunda (delvis pga att den har display), men fästen etc passar.
Jag skulle nog inte sätta batterier från annat idag då de ofta har inbyggda små chip som talar om laddning etc för just specifik apparat...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2

Raderad medlem 61114

Guest
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-HD-...Cameras_DigitalCameras_JN&hash=item19f7432902


När det gäller kompatibiliteten så funkar fästen och sånt. Jag skulle inte prova att pressa in andra batterier och husen matchar såklart inte eftersom knapparna sitter annorlunda. Men att kunna använda fästen, bröstsele, handtag och annat är tillräckligt bra.

Jag har inte kommit ut och testat kameran idag... :(

Ahaa! Du köpte inte den tidigare länkade med 2 extrabatterier och separat laddare?? Inte filmat lite raketer igår? :hej
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ahaa! Du köpte inte den tidigare länkade med 2 extrabatterier och separat laddare?? Inte filmat lite raketer igår? :hej

Nej, jag gorde inte det. Tydligen så nollas datum-/tidsinställningen varje gång batteriet tas ur, det kändes lite drygt, så jag satsar på att plugga i laddaren i kabelrullen mellan varje banpass och toppa upp batteriet som sitter i istället.

Inga fyrverkerier filmade. Skall uppgradera firwaren först innan jag testar den. Det är någon bugg i menyn så jag kan inte välja upplösning på stillbilder, den står på 1,3 MP. Jag återkommer med intryck när den är uppgraderad och testad.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Nej, jag gorde inte det. Tydligen så nollas datum-/tidsinställningen varje gång batteriet tas ur, det kändes lite drygt, så jag satsar på att plugga i laddaren i kabelrullen mellan varje banpass och toppa upp batteriet som sitter i istället.

Inga fyrverkerier filmade. Skall uppgradera firwaren först innan jag testar den. Det är någon bugg i menyn så jag kan inte välja upplösning på stillbilder, den står på 1,3 MP. Jag återkommer med intryck när den är uppgraderad och testad.

Det verkar ju konstigt att att den nollar! Men jag undrar om det är den "äkta" SJ4000, det finns ju en lite dyrare SJ4000 och den har texten "SJCAM" nere i hörnet under linsen och kostar runt 900kr.

Edit* Efter lite studerande verkar dey bara vara den nya sj4000 med wifi som har den stämpeln i hörnet.

Och en kul sak var att sj4000 kopian har en felstavning på förpackningen "water resistabt", Men dey borde ju inte vart allt för svårt att rätta till ;) Hur ser din förpacknings framsida ut?
 
Last edited by a moderator:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Kassa bilder, men ni föstår nog.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Den här har väl varit uppe tidigare, men vid 9:10 pratar han om batteriet.

http://youtu.be/xnHDu-oW7_Y

Jag skall prova att uppdatera firmwaren och hoppas att det löser upplösningsgrejen vid stillbildsfoto. HDR och intervallfoto kan jag inte heller välja nu. I och för sig en sak jag aldrig kommer att använda, tanken är ju att ha kameran på banhojen, och jag kan i alla fall välja att filma i 1080/30 och 720/60 nu och det är ju det jag behöver.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Saxat från infot från din länk till säljaren: Please note: this item is not SJCAM or Gopro,it was just made by our factory,the detials pls see our description.pls be attention before you buy.thank you for yoru understand.

Vilken jäkla djungel detta.. Jag har hittat en (sj4000) SJCAM wifi nu iaf med extra batteri för 640kr inkl frakt. Så beställer den så snart jag fått svar på en fråga från säljaren. Kan va rätt skönt att ha en billig slit och släng kamera och utifall den inte duger för mig hittar man säkert någon som köper den för en femhundring :fakta
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top