Tips, vilken actionkamera skall man välja?

Raderad medlem 61114

Guest
Men man får ju sjcam från kina också bara man försäkrar sig om att det atår sjcam på bilden på kameran. Samma säljare säljer ju som sagt både och och märker iaf numera ut. Men visst, priset verkar ju vara samma isf från uk och då går det ju snabbare också :)

Men jag är fortfarande jävligt förvirrad över batteristorleken...
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Kommer nog köpa när jag får januari cashen.

Finns säkert äkta sjcams från Kina men om jag betalar 50 kr mer för en i England så får jag den snabbare plus att de står att kameran är original i deras annons, är den inte det så får man ersättning, man ska inte va snabb o ge omdöme innan man försäkrat sig om att varan är äkta.

Rena djungeln som ni redan sagt :)

Edit:
Vilka jag tror säljer de äkta SJCamen:

(Notera antal sålda)
http://www.ebay.com/itm/SC01-SJCAM-...ctronics_Video_Camcorders&hash=item2c85d22383

http://www.ebay.com/itm/SJCAM-SJ400...rofessional_Video_Cameras&hash=item486c678774
 
Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Nu har även jag beställt en SJ4000. :)
SJcam SJ4000 WiFi Car DVR Camera Sport DV Novatek Waterproof
707kr från Kina eller 813 från UK.
Hoppas att det är den äkta SJ4000 bara och att den är ok.

Jag tog den från Kina och med gratis frakt, så det lär dröja ett tag innan jag har den. Men jag har inte så bråttom. Bara jag får grejerna innan Getens år (och det är något att ha) är det ok.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Liten uppdatering.

Jag skrev så här när jag bad att få skicka tillbaka kameran:
"Dear Sir/Madam, When I ordered this camera the listing made it look like it was an SJCAM SJ4000. Now that I have received it the box still makes it look like an SJCAM SJ4000. However, the actual camera does not match the specifications in the ad or on the box. It also has terrible video quality that does not match SJCAM SJ4000 at all. I would like to either receive a real SJCAM SJ4000, after which I will give you a great Review. Or, if that is not possible, I would like to return this camera for a full refund. Sincerely, "

Idag fick jag det här svaret:
"dear friend, SJ4000 is a Chinese brand, is our own factory produced and not the brand of sjcam or Gopro.. In our country, the model of this product is called SJ4000. SJ4000 has a lot of projects, the price of each project is different, the function and the effect is different also, our current plan, is lian yong 96220 scheme. which has the best cost performance, but the effect is not the best, you get what you pay for. I hope you can understand. In fact, there is no unoriginal or original, all the products are with Chinese design. if any other problems, please contact me soon thank you best regards"


Det känns ju inte mindre som en djungel efter det svaret. Jag gillar speciellt meningen "In fact, there is no unoriginal or original, all the products are with Chinese design." Nu har jag svarat att jag vill returnera kameran eftersom videokvaliteten är usel. Vi får väl se...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Haha! Finns inte unoriginal eller original... Du har fått en original-kopia :p Alltså en originalkamera med samma namn som en "kvalitetsprodukt" (den har iaf fått hyffsade reviews på youtube), fast med skitkvalitet.... Hur kan dom hävda att det inte är unoriginal....

aja, det var ju en chansning från början, och du visste hur mkt/lite du gambla med. Nu blev vi alla en erfarenhet rikare, på din bekostnad :7peta :krama

Jag avvaktar recensioner på den riktiga sjcamen nu då ;)
 
Last edited by a moderator:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ja, nu kan det sluta på tre sätt.
1) Jag får skicka tillbaka den och får pengar tillbaka (minus porto).
2) Jag får skicka tillbaka den men portot blir så dyrt att det inte är värt det, då säljer jag den för några hundralappar.
3) Jag får inte skicka tillbaka den, då säljer jag den för några hundralappar.

Jag är glad om ni andra får nytta av min läxa. :tungan
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Ja, nu kan det sluta på tre sätt.
1) Jag får skicka tillbaka den och får pengar tillbaka (minus porto).
2) Jag får skicka tillbaka den men portot blir så dyrt att det inte är värt det, då säljer jag den för några hundralappar.
3) Jag får inte skicka tillbaka den, då säljer jag den för några hundralappar.

Jag är glad om ni andra får nytta av min läxa. :tungan

Eller så kan Du asfaltera hela Kina:smasha Beställ jobbet av engelska asfaltläggare så får de vad de vill ha, unoriginal. :banana En sak som inte nämnts är hur det är med uppdateringar av mjukvaran på Kina-grejorna. Kör de det lite unoriginal också? Kanske risk för virusvarning och/eller buggar?

Som TS med valet klart och utprövat känner jag mig lugn. Det var helt rätt att välja Garmin VIRB Elite. Tror på den i längden. Såg att den ligger strax över 2.000 SEK nu så varför inte?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag röstar på att asfaltera kina :D

Men hörrö :7peta Jag har redan lämnat tillbaka 3st garmin virb! Att köpa en sån nu vore lite som att PeteR1 skulle beställa en inte unoriginal sj4000 igen :tungan :D
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Nu har jag lagt en ny beställning på en oSJ4000 från Kina. 440 pix går den lös på. Som hittat!

Nädå... :dummer

Som ren kamera är jag vansinnigt nöjd med mina GoPro Hero3 Black Edition. Men grejen var ju att jag ville ha en billig kamera på banhojen som inte skulle svida så mycket om den kastades ut i lecahavet.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Jag röstar på att asfaltera kina :D

Men hörrö :7peta Jag har redan lämnat tillbaka 3st garmin virb! Att köpa en sån nu vore lite som att PeteR1 skulle beställa en inte unoriginal sj4000 igen :tungan :D

Jag tror att Du var lite tidigt ute. Var alla av en vita modellen? Den är ju grå/grön nu. Jag har fått in tre mjukvaruuppdateringar sedan mitten augusti och den har funkat bra hela tiden sånär som hastighet vs placering på banan. Den funktionen verkar vara helt OK nu. Något är uppdaterat där eftersom den växlade till från km/h till mph efter en update.

Personligen gillar jag funktionerna med GPS samt att den kan ta emot puls och kadens från andra garminenheter. En sak jag noterade var att Mantorp är mindre fysiskt ansträngande än Kinnekulle där det för mig skiljde ca 20 slag i snittpuls. Eftersom jag kör med pulsmätare när jag kör styrka, springer och cyklar MTB så får jag koll på hur mycket jag behöver äta och dricka för att återhämta mig. Tramsigt kanske men när man kommit in det så är det inte jobbigt, som att hålla koll på klockan ungefär. Som jag nämnt någonstans tidigare så var det bra att trycka ner i halsen på en fjantig granne som menade att det bara var lek att pluttra runt med MC på en bana.:7peta

Jag vågar tro att det är safe att köpa VIRB'en nu.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är just sånt som PeteR1 har råkat ut för som gör att jag inte vågar köpa dåliga grejer på ebay. Jag tycker inte det är värt alla problem som uppstår. Tycker ni verkligen att det är värt att chansa på en riktig skräpkamera istället för att köpa den billigaste GoPro-kameran istället för 1290kr?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Att handla på Ebay är alltid ett lotteri. Man får räkna med nitlotter ibland. Jag har under 2014 köpt 104 artiklar för ca 17 000:- på Ebay och har blivt missnöjd kanske 3-4 gånger. En siffra som jag tycker är acceptabel. Är man ute efter något som kräver kvalite, såsom bild/video, så får man nog köpa orginal.

Bästa klippet jag gjort var nog ett renoveringskit till min Stihl motorsåg. Cylinder, kolv, tändstift, packningar, komplett förgasare för endast 340:- hem i lådan.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag har gjort kanske 10-15 köp på ebay sen jag startade i höstas och har alltid fått vad jag förväntat mig.. kameran visste vi ju var en chansning, dock fick han ju inte.det.han trodde han skull få. Anledningen till att jag vill ha en SJCAM är tillbehören. Extra batterier osv för noll och ingenting.. sjcam ska ju enligt recensioner på nätet vara bra, om man får en äkta :p Men lägger man 700 bör man få det.
 

bjornus

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Tiger 800XCx - 15
För att göra det ännu rörigare har ju Sjcam släppt sj5000 nu med Panasonic sensor men den börjar ju på 120 dollar till 170 men lär väll bli billigare fram igenom.
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Fick nyss Gopron för 1290kr av brorsan i födelsedagspresent. Klockrent!! Bilden är super! Kanske inte den ''krispigaste upplösningen'' men helt klart äkta 1080p full hd, riktigt sanna färger och en stabil jäkla kamera :tummenupp En annan sak jag blev glatt förvånad av var micken. Jäkligt rent ljud! Rekommenderas asmegasuperdunderjättestarkt :banana

För er som vill se videos på youtube, så kan ni söka på ''Gopro hero entry level'' så får ni upp rätt kamera
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
För att göra det ännu rörigare har ju Sjcam släppt sj5000 nu med Panasonic sensor men den börjar ju på 120 dollar till 170 men lär väll bli billigare fram igenom.

Enligt "nätet" har sj5000 ingenting med SJ4000 att göra, det är en billig kinakopia av kinakopian så att säga...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top