Tips, vilken actionkamera skall man välja?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Enligt uppgift är det där en betydligt sämre kopia som försöker dra nytta av ryktet från SJ4000. Det finns information om detta på internet om man letar.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tänker att alla tillbehören är värda mer än paketet kostar om man utgår ifrån att dom funkar lika bra so. Gopros original tillbehör. Brooklyn! Är det den billiga kopian du har?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
SJ4000 har jag, förvisso billig men mycket bättre än kopian SJ5000 som inte har något med den tidigare att göra.
 

Raderad medlem 61114

Guest
SJ4000 har jag, förvisso billig men mycket bättre än kopian SJ5000 som inte har något med den tidigare att göra.

Den som länkades till på ebay för femhundringen alltså då? För den hette ju SJ4000. Vart köpte du din? Pris?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skrev jag inte det i ett tidigare inlägg? Foxoffer hette det. Tog nästan tre veckor men sedan kom ett fint paket. :)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Haha! Kanske, jag har inte sett det iaf. Vad betalade du?
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag använder både Hero 2 och Sony AS15. Är mer nöjd med Sony och köpte den nya AS100. Den största fördelen är anti-skaken som är riktigt bra på sony. Det jag inte är nöjd med är ljudet, har dock inte testat det på den nya Sony. Den är billig och bra.

Nu till din fråga. Frågan gäller inte ovanför vattnet, utan det finns en lins som kan användas när man dyker för att få bättre bild. Se bara till att köpa rätt sorts minneskort så att du kan spela in i PRO. Jag använder min till att filma mc, snowboard, multikopter och mycket annat.

Tack för svar!

Köpte en 100V förra veckan.
Anti skaken är klockren men vet du hur mycket bild som försvinner i höjd?
FOV går ju från 170 till 120 i alla fall.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Ja men är det verkligen den från ebay länken nu då? För jävla billig... Men jaja. Jag köper la den med å testar då. Skulle den va skit har man ju iaf en jävla massa fästen å skit till gopro'n jag köper efter isf :)
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tror det är en kopia men hur stor kan skillnaden va? Tänker använda den som extrakamera och när jag vill filma 2 vinklar samtidigt på hojen :hihi
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag beställde en med :tummenupp
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag beställde en med :tummenupp
Efter att ha dödat 30 minuter av mitt liv genom att titta på dash-cam filmer på YT från .RU med folk som slänger sig framför bilar, backar på dig för att utpressa dig etc etc så börjar jag se behovet av en sån...
Tyvärr. :gnissla
"Kasta sig framför bil och bli skadad" har iaf kommit till Sverige enl tidningarna
 

Noart

Yrkeschaffis med attitydproblem
Gick med
15 Jan 2013
Ort
Hudiksvall
Hoj
FZ750 -85
Beställde en sj4000 jag också. Vafan, för det priset jämfört med GoPro Hero (billigaste varianten) så får man fan kameran gratis och en jävla massa montagedelar. :näsblod
 

Etil

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2014
Ort
Stockholm
Hoj
-05 Yamaha R1
Jag har suttit och tittat på lite jämförelsevideos på SJ4000 och GoPro Hero3+. Jag tycker att GoPron är mycket bättre, den må vara dyrare med man slipper dålig ljudkvalité och skakiga videos + dålig bild.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, ingen har väl påstått att Gopro är sämre, men den kostar fem-sex gånger mer och är långt ifrån bättre på ALLT. Varför videon skulle bli skakigare med en annan kamera förstår jag däremot inte alls.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Varför videon skulle bli skakigare med en annan kamera förstår jag däremot inte alls.

Tre saker jag spontant kommer att tänka på:

1) kvalité på fästena (och delvis hur man själv fäster/sätter dit dem)

2) Optiskt stabilisering, alltså att vid små rörelser kan själva linserna kompensera rörelsera vilket minskar skakningarna, speciellt de små vibrationerna och till viss mån mjuka upp stora rörelser

3) Digital stabilisering - sämsta sättet att stabilisera, det är alltid en uppoffring av bildkvalité att göra så, men ibland är det värt att få ett stabilare läge än 4k-material eller vad man nu spelar in :)



OBS: sen om GoPro är bättre på dessa punkter är inget jag vet, men det är tre faktorer som kan spela stor roll vid skakiga klipp och försök till att minimera dem samt i efterhand försöka rädda skakiga klipp.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top