Men de ska ju åka hela 15 varv!
15 varv = 25 min
25 varv = 40 min
Det vore mer lagom
Fan, nu är vi överens igenJag tror det skulle vara bra för sporten med ännu kortare race! Flera korta race istället för långa race med få omkörningar. Det händer sällan så mycket på slutet i dagens race, när alla hittat sitt tempo rullar man på utan att vi får se halsbrytande manövrer i sista kurvan. Vill man ha långa race finns ju alltid endurance!
Fan, nu är vi överens igen
15 varv på Anderstorp räcker mer än väl för mig som åskådare
Jag tror det skulle vara bra för sporten med ännu kortare race! Flera korta race istället för långa race med få omkörningar. Det händer sällan så mycket på slutet i dagens race, när alla hittat sitt tempo rullar man på utan att vi får se halsbrytande manövrer i sista kurvan.
Vill man ha långa race finns ju alltid endurance!
Du menar alltså att racing på världsnivå är tråkig? .
Ett fullt startfält, stora krav på inställningar av hojar, uthålliga förare, krav på däcksval/tillverkare. Ohh, så tråkiga delar av det hela.
Bättre att vi kör 4 race på 5 varv vardera så däcken inte riskerar att bli ruggade innan dom kastas på högen.
Att racingen blir så utdragen i sverige beror ju på att sexton (16!) personer står på gridden. Pinsamt.
Endurance är ingen åskådarsport mer än för dom närmast sörjande. WSBK-upplägget är en åskådarsport. Superpole osv.
Det finns en stor skillnad här Jens och det är att i WSBK har de jobbat upp ett intresse för serien under snart 25 år, den visas i TV osv. Att försöka kopiera det konceptet till Sverige rakt av, med 40 minuters race och dessutom två st samma dag tror jag inte ett dugg på.Endurance är ingen åskådarsport mer än för dom närmast sörjande. WSBK-upplägget är en åskådarsport. Superpole osv.
Det finns en stor skillnad här Jens och det är att i WSBK har de jobbat upp ett intresse för serien under snart 25 år, den visas i TV osv. Att försöka kopiera det konceptet till Sverige rakt av, med 40 minuters race och dessutom två st samma dag tror jag inte ett dugg på.
I Sverige vet publiken knappt vad roadracing är så därför tycker iaf jag att vi bör ge dem korta intensiva race där det händer saker hela tiden. Därmed inte sagt att "vi" ska köra 5 varv. Runt 20 minuter är precis lagom och den dag folk vallfärdar till banorna för att se sina favoriter kan vi börja titta på hur resten av världen gör och vad vår publik tycker om.
Ser ut att bli en skön blandning av hojtyper och racing på Anderstorp
Och hur många av de som kör Pro Superbike har kapacitet att nå världseliten? Ingen? En?Ett långt race för att förarna faktiskt ska få bli trötta, slutkörda och använda lite av materialet. När vi kommer ut i europa/världen (ja, just det. Vi gör ju inte det nä) så är vi då förberedda på hur det faktiskt är att raca.
Och hur många av de som kör Pro Superbike har kapacitet att nå världseliten? Ingen? En?
De som vill ut i världen tränar självklart på att köra längre, har råd att hyra en bana och mjukstartar tex i IDM.
Vi kan inte anpassa svensk RR för att passa 2-3 personer, så stor är inte sporten och den lilla publik vi har måste få valuta för pengarna. Vem fan vill se Backlund eller Freddy leda med 10 sekunder de sista 10 varven? Inte jag iaf.
Ja fy fan, finalracen på Mantorp 2009 och 2010 har ju varit sjukt ospännande
(Njuter fortfarande när jag ser hur nära Freddy låg Fille efter Mjölby-kurvan 2010 )
Tänk dig 10 varv senare. Jag tror vi hade sett en förskjutning av "idolerna" då. Filip hade ju inte haft tillstymmelse till däck kvar dom sista 10 varven
Läste precis att Bergmanbröderna skall köra PRO SBK nu med, det kan nog få en del förare att darra
Dom körde ju 1.18 tex på Mantorp med en 600:a ,,, skall bli kul att se hela ruljansen på Torpet, blir ju fullt upp hela helgen med att kolla på bra race samtidigt som man skall ha sitt eget material i trim med ,,,, puh ,,, svettigt men roligt
Mycket duktiga grabbar det där, men lite inkörningsperiod blir det nog kanske 35or tippar jag!
Vem fan vill se Backlund eller Freddy leda med 10 sekunder de sista 10 varven? Inte jag iaf.
Jag har för mig att Christoffer Bergman körde en 36:a på Anderstorp, då Schacht körde 35,6 med en 600. Andreas körde en låg 37a. Om jag inte missminner mig. Med en 1000cc kör de absolut 35-tider, mot slutet av säsongen kör de garanterat 34-tider.
Grymt snabba. Bra för både de och för Pro Superbike med unga snabba förare
Då kan jag tipsa om ERF, mer än 100 varv och massor av varvningarOch ja, när ändå folk kommer att vallfärda för att se 40 startande Superbikare, så kan det nog bli spännande med lite varvningar, jag är för 30 varv
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |