Pro Superbike kör på Anderstorp Raceway

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Bättre med magnesium då dom håller bättre!!:krama
Är inte det där en gammal sanning?
Läser man lite om BST-fälgar, TüV-testerna osv får iaf jag känslan av att de är minst lika tåliga som magnesium.

Du har helt rätt att gemene "racer" förare har annat som måste förbättras innan man tjänar på ett par svindyra fälgar :tummenupp - men föraren som körde i testet var ingen vanlig reporter utan en UK version av Backlund!! :krama
Skulle ändå vilja se ett sånt test på en svensk bana :)
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Man undrar hur mycket det verkligen gör, PRO killarna körde originalfälgar i serien i år, och så körde dom Conti, det innebär att Conti var lika bra som Dunlop :va

Sen kan vi nog glömma den där 1.5 sek tror jag, det skiljer inte dom kilona på fälgarna som det gjorde förr!
Har hänt mycket sedan 05!

Särskilt Hondans 08- fälgar är ju superlätta!

Hmm nu pratade ni kolfiber:rolleyes:
Ok jag tänkte magnesium :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja, jag vet att det är flera månader kvar men i vintertristessen är det ju kul att kunna läsa anmälan, tidsschema osv för årets första tävling. Stod att info skulle komma i januari. Är det på G?

:)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ja, jag vet att det är flera månader kvar men i vintertristessen är det ju kul att kunna läsa anmälan, tidsschema osv för årets första tävling. Stod att info skulle komma i januari. Är det på G?

:)

Just nu håller vi på med att lösa lite hastigt uppkomna problem med kommunen, men tidsschema finns, och inbjudan snickrar tävlingsledaren på. Hoppas att vi kan presentera det i veckan. Jag åker till Ryssland imorgon, och hoppas att jag får det på mailen så jag kan lägga ut det snarast.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Just nu håller vi på med att lösa lite hastigt uppkomna problem med kommunen, men tidsschema finns, och inbjudan snickrar tävlingsledaren på. Hoppas att vi kan presentera det i veckan. Jag åker till Ryssland imorgon, och hoppas att jag får det på mailen så jag kan lägga ut det snarast.
Lysande :tummenupp

Vad bråkar kommunen om?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag vet, men jag kör den ödmjuka stilen eftersom Humlan är större och starkare än mig :D
Äh, jag gömmer mig bakom datorn :näsblod

Just nu håller vi på med att lösa lite hastigt uppkomna problem med kommunen, men tidsschema finns, och inbjudan snickrar tävlingsledaren på.
Problem med kommunen? :( Vad har hänt då?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Äh, jag gömmer mig bakom datorn :näsblod


Problem med kommunen? :( Vad har hänt då?

När lekmän ska besluta om saker dom inte riktigt förstår blir det lätt fel. Mer än så kan jag inte säga. Om dom däremot inte gör något åt det uppkomna problemet kan du vara säker på att jag ska säga allt, och lite till.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
När lekmän ska besluta om saker dom inte riktigt förstår blir det lätt fel. Mer än så kan jag inte säga. Om dom däremot inte gör något åt det uppkomna problemet kan du vara säker på att jag ska säga allt, och lite till.....

Kämpa på, du är envisare än dom!!!
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Mycket trevliga nyheter i den här tråden. I'll be there, antingen som publik eller som förare!

En tanke:
Kan man inte få Stigefelt himself o komma o va gästkommentator/prisutdelare..? Hade ju blivit en ÄNNU mer komplett racehelg då.
O så på tidiga kvällen... när adrenalinet är slut, när man har fulmekat klart... när man bara vill korka upp en öl o slappa så kan han få berätta om sina memoarer framför stora läktaren - med superduper bioduk bakom sig för bilder och filmklipp..! :D :D :D
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Inbjudan kommer ut också, ska bara få den från TL.

Ser mycket bra ut tycker jag. Kommer bli bra valuta för mina betalda parkeringspeng och inträde :fakta

Jag har en liten idé inför kommande tävlingar: Borde in PSBK köra ett riktigt långt race alá WSBK? Typ 35 varv på torpet? Då får man ju verkligen reda på vem som kan åka och spara på material osv... 12 varv är ju uppvärmning för pöjkarna i världseliten :mattias
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Japp, och läktarna lär hinna tömmas tills vi rookisar ska ut :rolleyes: Brukar man inte ha huvudakten sist? :va Eller, det kanske dom har? :fattartil :D
Klart de spar det bästa till sist: Rookie 600 :tummenupp

Jag har kört sist på Anderstorp ett år och det var fan inte kul. Först eldad Arris upp sin hoj på gamla start/mål, sen fick vi ligga bakom SC i 5-6 varv innan de släppte oss lagom tills rödflaggen kom ut. Vi fick inte köra efter klockan 18. Faccccck! :D
Jag har en liten idé inför kommande tävlingar: Borde in PSBK köra ett riktigt långt race alá WSBK? Typ 35 varv på torpet? Då får man ju verkligen reda på vem som kan åka och spara på material osv... 12 varv är ju uppvärmning för pöjkarna i världseliten :mattias
Men de ska ju åka hela 15 varv! Det skulle du aldrig orka :krama
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Klart de spar det bästa till sist: Rookie 600 :tummenupp

Jag har kört sist på Anderstorp ett år och det var fan inte kul. Först eldad Arris upp sin hoj på gamla start/mål, sen fick vi ligga bakom SC i 5-6 varv innan de släppte oss lagom tills rödflaggen kom ut. Vi fick inte köra efter klockan 18. Faccccck! :D
Men de ska ju åka hela 15 varv! Det skulle du aldrig orka :krama

Jag är ju Elit till skillnad från dig så jag orkar lätt 35 varv.


I vilket tempo jag skulle åka dom sista 20 varven talar jag helst inte om...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top