Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Garagefynd

Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U
 

Bifogat

  • IMG_0161 (Large).JPG
    IMG_0161 (Large).JPG
    67.2 KB · Visningar: 117

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hm, sån har jag jagat i 22 år...........
I:gnissla f-n hittar jag nån i garaget....................

Bodde fortfarande hemma s a s då första Katanan köptes. Och några flyttar har det ju blivit sedan dess:D Ganska precis 28 år sedan första Katana köpet, står 821030 som orderdatum på kvittot från Lelles:tummenupp

/U

Den som spar han har :tummenupp
Grattis, måste varit en skön feeling att öppna den kartongen.
Har du många kartonger som står oöppnade efter flytt??

Ingen med något jag saknar i a f.:gnissla

/U
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U

Då är ju allt komplett, fick du ta in den eller var du tvungen att hänga den i garaget:D Har du skinnställ också?

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Då är ju allt komplett, fick du ta in den eller var du tvungen att hänga den i garaget:D Har du skinnställ också?

/Ingvar

Fick o fick, inne är den. Men å andra sidan så har den ju inte farit illa av förvaringen hittills då skicket var utmärkt!
Skinnställ, det har du väl sett? :tummenupp Aningen moderniserat bara:D

/U
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U

Tjusig! :tummenupp Har också jagat en sådan sedan typ -89 då jag tjackade min första Katana. Avis blir man. :gnissla
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån Katanaägare som kan göra mig en tjänst?

Vad är yttermåttet mellan ramrören under motorn. Alltså måttet från utsidan av höger ramrör till utsidan på vänster ramrör.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Nån Katanaägare som kan göra mig en tjänst?

Vad är yttermåttet mellan ramrören under motorn. Alltså måttet från utsidan av höger ramrör till utsidan på vänster ramrör.

Det borde vara samma som på din ram eftersom motorerna passar i bägge utan modifieringar.
Svårt att mäta när man är solo och rovan sitter i ramen, men ca 31cm.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Gjorde nya fästen för tändspolarna ikväll. Bockade lite 6mm gängstång i skruvstädet (med plastbackar och en plastklubba), blev riktigt bra måste jag säga. :)

Sen började jag se över infästningen av oljekylaren lite. Just nu har jag haft en oljekylare på 7 rader, vilket enligt mina mått mätt motsvarade ungefär två gånger så mycket kylarea som originalkylaren. Denna har varit fäst med två vinkeljärn i aluminium. Men efter lite funderingar hit och dit nu ikväll så provade jag montera på en 16 raders kylare som råkade ligga i garaget. Den passade men kanske var det lite väl tight mot nedre gaffelkronan. En 13 raders kylare skulle däremot passa perfekt, och det skulle ju ge ytterligare en dubblering i kylarea. Ska börja skissa på lite fästen som en kompis ska få fräsa i lite aluminium. :tummenupp

Skadar nog inte en varm sommardag eller på en bankörning.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Feel the heat

Gjorde nya fästen för tändspolarna ikväll. Bockade lite 6mm gängstång i skruvstädet (med plastbackar och en plastklubba), blev riktigt bra måste jag säga. :)

Sen började jag se över infästningen av oljekylaren lite. Just nu har jag haft en oljekylare på 7 rader, vilket enligt mina mått mätt motsvarade ungefär två gånger så mycket kylarea som originalkylaren. Denna har varit fäst med två vinkeljärn i aluminium. Men efter lite funderingar hit och dit nu ikväll så provade jag montera på en 16 raders kylare som råkade ligga i garaget. Den passade men kanske var det lite väl tight mot nedre gaffelkronan. En 13 raders kylare skulle däremot passa perfekt, och det skulle ju ge ytterligare en dubblering i kylarea. Ska börja skissa på lite fästen som en kompis ska få fräsa i lite aluminium. :tummenupp

Skadar nog inte en varm sommardag eller på en bankörning.

Välkommen till staden med alla rödljus du hinner inte långt innan tempen rusar, max varv vid rödljusen å minst 1 min hög tomgång i väntan på gult om å om å om igen... Men fan så kul är det :D
Å det låter så gött

Man väntar redan på första vårtecknet - sången av ett rensat 4 till 1, växel för växel tonas sakta ned i fjärran...

Är det inte dax att modda skotern med en GSX snurra med 4-1, så vi har anledning att upp till Paltarna å prova en mean machene i fruset vatten... :Bugar

//NH
 

McForEver

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2010
Ort
Ljungsbro
Hoj
Suzuki GSX 1100-83
Ny på SH

Tjena!

Har följt denna favorittråd i många år nu. Men inte fått tummen ur.... och registrerat mig som medlem här på SH förrens nu :)

Har lärt känna några av er när jag var i Västervik o provade på dragracing (som är mycket svårare än vad jag trodde), IngvarB, Katanpilot, Jonas G och många andra jättetrevliga hojåkare :banana

Själv är jag en ung gubbe på 46 år och bor i chokladstaden Ljungsbro utanför Linköping. Har åkt mc nästan hela livet och kommer så göra. Polisen kallade i alla fall min moppe för en mc när de tog mig.

Så då har jag uppat denna tråd som var alldeles för långt ner.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top