Jaha. då blev man av med lappen..

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Neka alltid oavsett om du vet att du kommer bli fälld!
Det är ett dåligt råd som jag använde tills för några år sedan. Man blir i 9999 av 10000 fall fälld och att neka innebär en massa pålagor och att ta ledigt från arbetet för att infinna sig till huvudförhandling i tingsrätten och ”försvara” sig som en pinsam rättshaverist. Man har ju kört för fort och kommit undan med det tusentals gånger.
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det är ett dåligt råd som jag använde tills för några år sedan. Man blir i 9999 av 10000 fall fälld och att neka innebär en massa pålagor och att ta ledigt från arbetet för att infinna sig till huvudförhandling i tingsrätten och ”försvara” sig som en pinsam rättshaverist. Man har ju kört för fort och kommit undan med det tusentals gånger.

Njä du kommer att få hem ett papper från åklagare där du kan erkänna innan det blir frågan om rättegång.
Men polismannen blir sur för han får pappersexercis, det kan de gott ha.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Njä du kommer att få hem ett papper från åklagare där du kan erkänna innan det blir frågan om rättegång.
Men polismannen blir sur för han får pappersexercis, det kan de gott ha.
Nej, det är åklagaren som ”får pappersexercis” och du belastar systemet som finansieras med skatt som dras från din, min och alla andras lön med skitsaker istället för viktiga saker.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Nej, det är åklagaren som ”får pappersexercis” och du belastar systemet som finansieras med skatt som dras från din, min och alla andras lön med skitsaker istället för viktiga saker.

Det är inte viktigt att se till att folk inte håller 120 på E6, kvittar vad du säger.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Europaresan behöver inte vara körd, beror bara om du är villig att köra utan kort. Utanför Sverige kan dom ändå inte kolla om du har kort eller ej.

Min längsta indragning var april-september och juli var jag nere i Spanien, totalt 750 mil på hojen.

Indragning av körkort är bara trams enligt mig men vem fan frågar mig. Har dubbla nu, ett som jag visar i sverige och ett "tappat" som jag visar utomlands…
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det är inte viktigt att se till att folk inte håller 120 på E6, kvittar vad du säger.
Det är inte jag som ”säger” något; lagar/bestämmelser är ryggraden i vår samhälleliga struktur och för dig innebär de att du lever i ett av världens rikaste och mest jämställda länder. Om du vill slippa ”oviktiga” regler:

https://www.socialdemokraterna.se/Bli-medlem/
http://www.moderat.se/bli-medlem
https://mitt.folkpartiet.se/Public/Register/
http://www3.centerpartiet.se/Vart-parti/Engagera-dig/Bli-medlem/
http://www.mp.se/bli-medlem
http://portal.vansterpartiet.se/portal/page/portal/bli_medlem/registrera_medlem
https://www.kristdemokraterna.se/Engagera-Dig/blimedlem/
http://sverigedemokraterna.se/vart-parti/stod-oss/
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Europaresan behöver inte vara körd, beror bara om du är villig att köra utan kort. Utanför Sverige kan dom ändå inte kolla om du har kort eller ej.

Min längsta indragning var april-september och juli var jag nere i Spanien, totalt 750 mil på hojen.

Indragning av körkort är bara trams enligt mig men vem fan frågar mig. Har dubbla nu, ett som jag visar i sverige och ett "tappat" som jag visar utomlands…

Men så får man ju inte jöra!! Nu kommer dubbelmoralsmobben här och lynchar dig snart :banana
Borde göra en lista här på vilka lagar som är "ok" att bryta men inte andra, då jävlar!
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Men så får man ju inte jöra!! Nu kommer dubbelmoralsmobben här och lynchar dig snart :banana
Borde göra en lista här på vilka lagar som är "ok" att bryta men inte andra, då jävlar!

Då borde jag inte lägga in bild på anmälan för att då jävlar :smasha:dummer
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Shit happens, ibland är man utan kort.
Det är bara att acceptera:(
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot

Det är fortfarande inte viktigt att hindra folk från +10 på motorväg.
Det har inte inneburit att Sverige tillhör ett av de medelrika nationerna och tyvärr det mest "jämställda".
Att du ens orkar leta upp bli medlem-sidan till alla riksdagspartier för en liten kommentar. Gå och dra något gammalt över dig, du är pinsam.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det är fortfarande inte viktigt att hindra folk från +10 på motorväg.
Det har inte inneburit att Sverige tillhör ett av de medelrika nationerna och tyvärr det mest "jämställda". Att du ens orkar leta upp bli medlem-sidan till alla riksdagspartier för en liten kommentar. Gå och dra något gammalt över dig, du är pinsam.
Ditt exempel om tio kilometer i timmen för fort på motorvägen relaterar inte till något som diskuteras i tråden. Och dina kommentarer om jämställdhet och regler är inte förenliga med att vara vuxen, upplyst och tänkande. Så vem är pinsam?
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ditt exempel om tio kilometer i timmen för fort på motorvägen relaterar inte till något som diskuteras i tråden. Och dina kommentarer om jämställdhet och regler är inte förenliga med att vara vuxen, upplyst och tänkande. Så vem är pinsam?

DU kommenterade mitt inlägg om "120 på motorväg".
Att du inte förstår vad jag menar med jämställdhet inom citationstecken får stå för dig.
Du har helt rätt, jag har svårt för människor som i ur och skur ska proklamera sig själv som högre tänkande och upplyst för att de har en meningsmotståndare (egentligen inte i detta fallet, du är fortfarande bara pinsam).
:glömdet

Glad påsk förresten, din bittra fan :)
 
Last edited:

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Lär dig hålla hastigheten så får du behålla ditt körkort. Svårare än så är det inte.

Så du ligger och fiskör HELA tiden för att du är rädd om ditt körkort?
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Så du ligger och fiskör HELA tiden för att du är rädd om ditt körkort?

Jag är visserligen ny på MC men jag är nyfiken. Vilken dag klubbades det att du fiskör om du följer hastighetsbegränsningarna? Jag är 100% säker på att du är Rossi x 100, minst. Du är antagligen bäst i universum. Alla på forumet är imponerade av din förmåga och i den bästa av världar skulle du ha "slipper följa regler" stämplat på körkortet. Men så är det inte. För du vistas ute bland folk som inte är världsbäst. Gamlingar och ungar som inte begriper bättre. Bakfulla idioter som knappt kan knyta skorna och 19-åriga brudar som Facebookar på E4an. Sitter man och tycker synd om sig själv efter att självförvållat blivit av med körkortet så har jag ingen sympati. Alls. Står det 70 på skylten, då står det 70 på mätaren med. Om Allan Ballan Mc-Guden med flest hår på kuken tycker det är orättvist, då kan han med fördel börja köra på bana eller på Xbox.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jag är visserligen ny på MC men jag är nyfiken. Vilken dag klubbades det att du fiskör om du följer hastighetsbegränsningarna? Jag är 100% säker på att du är Rossi x 100, minst. Du är antagligen bäst i universum. Alla på forumet är imponerade av din förmåga och i den bästa av världar skulle du ha "slipper följa regler" stämplat på körkortet. Men så är det inte. För du vistas ute bland folk som inte är världsbäst. Gamlingar och ungar som inte begriper bättre. Bakfulla idioter som knappt kan knyta skorna och 19-åriga brudar som Facebookar på E4an. Sitter man och tycker synd om sig själv efter att självförvållat blivit av med körkortet så har jag ingen sympati. Alls. Står det 70 på skylten, då står det 70 på mätaren med. Om Allan Ballan Mc-Guden med flest hår på kuken tycker det är orättvist, då kan han med fördel börja köra på bana eller på Xbox.

Så man kan inte förstå själv att det är självförvållat men endå tycka att det är surt eller?
I ett land där ALLA kör för fort..till o med de poliser som ger dig böterna, eller de anställda på transportstyrelsen som skall avgöra hur länge du ska få ditt körkort indraget..så är det klart som fan det är surt när man blir av med lappen. Bara att inse..oftast är den skrivna hastigheten avsevärt lägre än vad som är komfortabelt att köra i. I synnerhet 70 och 90 sträckor.
Blir lika förbannad varje gång man åker dit på fortkörning...klart som fan jag vet att det är mitt fel. Men det är mitt val att köra fort..jag får stå för konsekvenserna...och jag bestämmer själv ifall jag ska bli förbannad eller inte över det. Att ha någon jävla mupp som sitter o säger att det är självförvållat är bara löjligt..som om personen inte redan visste det.
 
Last edited:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Så man kan inte förstå själv att det är självförvållat men endå tycka att det är surt eller?
I ett land där ALLA kör för fort..till o med de poliser som ger dig böterna, eller de anställda på transportstyrelsen som skall avgöra hur länge du ska få ditt körkort indraget..så är det klart som fan det är surt när man blir av med lappen. Bara att inse..oftast är den skrivna hastigheten avsevärt lägre än vad som är komfortabelt att köra i. I synnerhet 70 och 90 sträckor.
Blir lika förbannad varje gång man åker dit på fortkörning...klart som fan jag vet att det är mitt fel. Men det är mitt val att köra fort..jag får stå för konsekvenserna...och jag bestämmer själv ifall jag ska bli förbannad eller inte över det. Att ha någon jävla mupp som sitter o säger att det är självförvållat är bara löjligt..som om personen inte redan visste det.

Word! Håller med 100%
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top