Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.
Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Tror du kommer sakna en modern hoj. Men önskar lycka till med Gussin!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
Man kan säga att idealantalet är en mer än vad som ryms i garaget - åtminstone är det så jag känner det, "bara en till så räcker det, men f-n hur skall jag stuva om alla prylar?"
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jahopp, så blev jag med ny hoj idag, min första glidare.
När t om min GPZ känns för stressig så får det bli en rullande fåtölj ett tag :)

Säljer GPZan, länk i sign + finns på den där andra sajten också
 

Bifogat

  • 2023-07-15 11.20.02.jpg
    2023-07-15 11.20.02.jpg
    3.3 MB · Visningar: 41
  • 2023-07-15 11.19.07.jpg
    2023-07-15 11.19.07.jpg
    3.3 MB · Visningar: 39

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Tillökning i familjen så nu har Transalpen en beskyddare av rang
1193676f8e8d21ed78e3df499b8b4abb.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Inte en utan TVÅ på samma bild. Så vackert. Det tar nog en stund att hämta sig...:)
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
Sukkan hemma, äntligen (0,5).jpg
Sukkan, äntligen hemma! (4).jpg
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom ny klarlack skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.


ny klarlack...
 
Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Magi!
Vilken är roligast?
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
Nybliven återfallsknutte utför en kulturgärning och renoverar en TDR250, ungefär 30 år efter att den förra blev ett försäkringsärende. Införskaffades i mitten av april, men först nu i besiktigat och någorlunda presentabelt skick. Kosmetiska tillkortakommanden får fixas till i vinter.

Känd från Blocket-tråden: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6645910
Gissningsvis denna hoj som varit på tapeten även här: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411215, baserat på vad som står några poster längre ner: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411268

Ursprungligen såld i Kanada, importerad därifrån till Nederländerna och slutligen Sverige 2008. Endast 1134 mil på mätaren, men efter 34 år krävdes en rätt omfattande genomgång (utöver det kolvbyte som nämndes i annonsen), särskilt som den inte verkar ha varit i bruk de senaste 15 åren. Oanvänt Jim Lomas-system i rostfritt medföljde i alla fall, en bidragande orsak till att det blev affär. Ska monteras så fort jag tröttnat på det mer diskreta ljudet från originalsystemet. Medför ca 7 kg viktreducering om inte annat.

Stort tack till @Marsupilami för garageplats, assistans och tålamod. :)
20230801_151608.jpg
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Det glädjer mig att du låter tanken vara original. Då jag kände likadant.
Men framförallt att den gör dig glad när du kommer till garaget ?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top