Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Magi!
Vilken är roligast?
Antar att du menar vilken som är roligast att köra och det har jjag lite svårt att uttala mig om:
Men det kanske du kände till?
Men om du menar vilket köp som var roligast, så var de kul på lite olika sätt. I.o.m köpet av GSX-R:en var kul få träffa Mr_Firestorm, en välkänd profil här på SH, samt att få historien bakom Suzukin och de två tidigare ägarna, vilka var kända för Mr_Firestorm. Hojen i sig var också i ett så fantastiskt skick att man häpnade.

YZF:en var också kul för att jag först backade ur köpet p.g.a usa-importen, men sen ångrade det när tt600s blev intresserad av den andra hojen. Alltså tjatade vi till oss leverans av båda cyklarna, vilket underlättade köpet enormt för oss.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Antar att du menar vilken som är roligast att köra och det har jjag lite svårt att uttala mig om:
Men det kanske du kände till?
Elände!!
Hade ingen aning, sorry. Hur är det med dig nu? Har du återfått några funktioner?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Elände!!
Hade ingen aning, sorry. Hur är det med dig nu? Har du återfått några funktioner?
Äsch, ingen fara. :krama
Nej, inga funktioner tillbaka, har inriktat mig på att gjort är gjort och att inget blir bättre av att älta. Jag fick ju en jäkla massa hojar att gulla med istället! :tummenupp
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Äsch, ingen fara. :krama
Nej, inga funktioner tillbaka, har inriktat mig på att gjort är gjort och att inget blir bättre av att älta. Jag fick ju en jäkla massa hojar att gulla med istället! :tummenupp
Bra, gäller att se det positiva i livet, kör järnet med rullisen! :yoparty
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Bytte in min Z1000 mot en Moto Guzzi V85TT, från 140 hästar till 80 med tillhörande V-twin vibrationer.

Kände det var dags att åka lite bekvämare i sakta
mak och njuta av lite Italiensk flärd

d039efdf6cdb719a024239e331c5bedc.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Oh, kromade backspeglar, jag har äkta svart plast på min... Årsmodell?
1983. Vilken årsmodell har du? Vet inte om det är original med kromade speglar eller om någon pimpat den.

Var in och besiktade den i fredags och hade räknat med att det skulle vara sista gången, men både fram- och bakbroms kärvade lite på returen vilket får effekten att bromsljuset lyser även ett tag efter att man slutat bromsa. Det verkar dock bara bero på kärvande vajrar, så jag ska fixa det under veckan.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
1983. Vilken årsmodell har du? Vet inte om det är original med kromade speglar eller om någon pimpat den.

Var in och besiktade den i fredags och hade räknat med att det skulle vara sista gången, men både fram- och bakbroms kärvade lite på returen vilket får effekten att bromsljuset lyser även ett tag efter att man slutat bromsa. Det verkar dock bara bero på kärvande vajrar, så jag ska fixa det under veckan.
Min är också en -83:a. Ska titta på säljbroschyren som jag fick med, men tror att orginal var med svarta speglar.

Jag väntar på en gaswire som är beställd innan jag kan besiktiga, den hade rostat av. Kan ju vara läge att smörja bromsvajrarna när jag ändå bara väntar.

Hur är din stötdämpare fram? Min känns som en cykelpump, bottnar den enkelt bara av att stå stilla med bromsen dragen och putta lite... Har beställt en ny dämpare till nån Peugeot-scooter, får väl se om det fungerar.

Inte ska vi väl behöva starta en tråd om enstånkan Suzuki CS 125 på sporthoj? Det känns inte riktigt rätt ändå på nåt sätt... :rodnar
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min är också en -83:a. Ska titta på säljbroschyren som jag fick med, men tror att orginal var med svarta speglar.

Jag väntar på en gaswire som är beställd innan jag kan besiktiga, den hade rostat av. Kan ju vara läge att smörja bromsvajrarna när jag ändå bara väntar.

Hur är din stötdämpare fram? Min känns som en cykelpump, bottnar den enkelt bara av att stå stilla med bromsen dragen och putta lite... Har beställt en ny dämpare till nån Peugeot-scooter, får väl se om det fungerar.

Inte ska vi väl behöva starta en tråd om enstånkan Suzuki CS 125 på sporthoj? Det känns inte riktigt rätt ändå på nåt sätt... :rodnar
Japp, framdämparen är väldigt mjuk. Vet inte riktigt hur den var när den var ny, men det får bli ett vinterpyssel.

Min chokevajer är helt stum, så en ny är beställd. Verkar finnas långt borta dock för jag har väntat i över en vecka utan att få uppdaterad leveransstatus.

Ser även att du har svart ram runt framlyset, där min är vit så det verkar vara lite skillnader ändå.

En CS/CP-tråd vore väl kul, även om vi inte är så många som är intresserade. Eller en generell tråd för gamla japanska skoters kanske, så kan även andra märken rymmas.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ahh, jag jobbpendlade med en sån ett tag...
Jag kan säga att väghållningen är väl anpassad till orginaltopphastigheten.

Reservdelar var redan då svårt och trimdelar obefintligt, men med sedvanliga trim tricks gjorda, en förgasare från en Ciao och ett omsvetsat effektrör från gud vet vad så gjorde den stadiga 50-55 med mig på, och med den mycket lättare sonen gick den skitfort.

Sonen glömde dock att låsa den och den fick ny ägare spontant.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ahh, jag jobbpendlade med en sån ett tag...
Jag kan säga att väghållningen är väl anpassad till orginaltopphastigheten.

Reservdelar var redan då svårt och trimdelar obefintligt, men med sedvanliga trim tricks gjorda, en förgasare från en Ciao och ett omsvetsat effektrör från gud vet vad så gjorde den stadiga 50-55 med mig på, och med den mycket lättare sonen gick den skitfort.

Sonen glömde dock att låsa den och den fick ny ägare spontant.
Snabb är den inte:) Premiärtur till jobbet idag 2,5 mil.
Men har ju nu tvingats in i moppevärlden och jävlars vad allt är billigt, blir riktigt skoj detta.

Och reservdelar finns det gott om uppenbarligen, tror att jag kan köpa hela moppen i lösa delar. Trim skiter jag i då anledningen till moppe är indraget körkort. Får i så fall bli när jag får tillbaka kortet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snabb är den inte:) Premiärtur till jobbet idag 2,5 mil.
Men har ju nu tvingats in i moppevärlden och jävlars vad allt är billigt, blir riktigt skoj detta.

Och reservdelar finns det gott om uppenbarligen, tror att jag kan köpa hela moppen i lösa delar. Trim skiter jag i då anledningen till moppe är indraget körkort. Får i så fall bli när jag får tillbaka kortet.

Var hittar du reservdelar?
Jag hittade drev och ett annat munstycke till deras egen förgasare hos Jofrab, därav förgarbytet då det blev lite mera än dragen plugg.
Jag jobbade då med en kille som hade sålt/servat Jawa i många år som även hade en själv
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top