Avlufta bensinslangen

Status
Ej öppen för fler svar.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Prova att byta slang. En mer gummi variant istället för sån du har idag som ser ut som plast.

Vet att jag hade bekymmer med en "hård" slang till förgasaren på 125an.
Om det visar sig hjälpa gör kan jag väl göra det, har biltema runt hörnet. Jag kan dock dementera att slagen är hård på något vis. Armerade slangar är ju betydligt hårdare men även originalslangen var oarmerade dock betydligt hårdare än den jag har nu, kanske inte så konstigt om den har varit utsatt för UV i 15år.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det är för att enligt dig är bubblan problemet, och enklaste sättet att då lösa "problemet" med bubblan är en svart slang, så är ditt problem löst.

Om problemet vore nåt annat, säg att den dör i backe eller liknande, så har du ju fått tips angående det också, jag hade isåfall börjat med att kontrollera flottörnivån, men åter igen, problemet enligt dig är att du ser en bubbla i bensinslangen och inget annat. Då är bästa lösningen en svart slang :tummenupp

Sen ligger tråden inte i teknikforumet utan i "mc relaterat".
Suck och suck igen... JA PROBLEMET ÄR ATT JAG HAR EN LUFTBUBBLA I SLANGEN FÖR DET YTTRAR SIG PÅ SÅ VIS ATT JAG INTE FÅR NÅGON SOPPA TILL FÖRGASAREN, (NO SHIT!?)!

ATT SÄTTA PÅ EN FÄRGAD SLANG ÄR SOM ATT BLUNDA FÖR PROBLEMET. BARA FÖR ATT BUBBLAN INTE SYNS GENOM SLANGEN BETYDER DET INTE ATT DEN INTE FINNS DÄR!

PROBLEMET ENLIGT MIG ÄR FÖRST OCH FRÄMST ALLA DESSA TOTALT MENINGSLÖSA KOMMENTARER FRÅN PERSONER SOM INTE TYCKS HA ANNAT ÄN JUST LUFTBUBBLOR INNANFÖR PANNBENET. MITT ANDRA PROBLEM ÄR ATT JAG HAR EN LUFTBUBBLA I SLANGEN MEN TILL SKILLNAD FRÅN DE FLESTA ANDRA I DEN HÄR TRÅDEN KAN JAG DRA SLUTSATSEN ATT DET ÄR PGA LUFTBUBBLAN SOM INTE HOJEN FÅR BRÄNSLE. ATT TÄCKA ÖVER LUFTBUBBLAN LÖSER ALLSÅ INTE PROBLEMET.

KAN MOD FLYTTA DENNA TRÅD TILL TEKNIKFORUMET OCH TA BORT ALLA INLÄGG SOM UPPMANAR MIG ATT BYTA TILL EN OGENOMSKINLIG SLANG, TACK! ELLER TA BORT HELA TRÅDEN ISTÄLLET, JAG STARTAR EN NY MED LITE STRIKTARE INFO
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu har jag läst hela tråden igen. Anledningen till att din luftbubbla i slangen växer är att det inte fylls på med bensin uppifrån. Så enkelt är det.

Om det sedan beror på soppatorsk eller att din bensinkran är kass har jag ingen aning om. Har du provat felsökning enligt mitt första inlägg? Det händer att bensinkranar (eller egentligen det lilla filtret i dem) sätter igen av smuts, färgflaga etc. Bensinkranen har normalt två små rör på olika höjd för normal resp reservläge. Har du provat med kranen i reservläge? Det skulle kunna vara så att nivån inte räckte till för normalläget, och den bottensats som skvalpade omkring satte igen röret.

Strunta i luftbubblan - monterar du ett klart bränslefilter på en motor så kommer du ständigt att ha en gigantisk "bubbla" i filtret hela tiden samtidigt som motorn går utmärkt... Koncentrera dig på varför det inte kommer bensin ur tanken när du slår på bränslekranen.

Är det så att du har någon form av bränslepump/membran/vacuumslang som pumpar in soppan till förgasarna skulle jag kolla där i andra hand. Men det förklarar inte lutningen på något sätt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top