Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

DeMarko

#3643
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Såg nått om 16995 dollars så vad det blir i svenska kan vi ju spekulera i +50k ?
STD R1 - The 2015 YZF-R1 will launch in February and RRP is set at $16,490 in the USA.
R1M - These extra goodies certainly come at a price – the R1M will retail at US$21,990.
Källa: länk
 

DeMarko

#3643
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Hayabusa storlek på motorn men superbike i resten :) Sjukt koncept. :)

Vill inte byta ämne i tråden. Men för att reda ut vad som gäller för Ducati.

Panigale R kommer fortfarande ha 1198CC annars får man ej tävla i WSBK.
205hp, 136,2Nm. 183kg våtvikt (KERB).

Panigale 1299S (1285CC)
205hp, 144,6Nm. 190,5kg våtvikt (KERB).

Lite nya features kommer naturligtvis. så som quickshift upp&ner, ny elektronisk fjädring & abs.
Finns att läsa på ducati.com för den som är intresserad.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur fin som helst, ett klart lyft och tydliga drag från M1:an som enligt mig är den snyggaste hojen på startfältet i MGP.

Håller med, den är väldigt lik M1:an, och det är ballt!
Särskilt för att det får oss som inte kan köra att känna oss lite mer som räserstjärnor! :yoparty

Yamaha_YZR-M1_Tokyo_Motorcycle_Show_2014.JPG
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Yamaha kommer inte att ha ett officiellt fabriksteam (i alla fall inte under 2015), men det är flera privata team som visat intresse.
 

MeanMach

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Hej!
Är ny på forumet, och kommer investera i ny hoj till våren efter några års pause med småbarn.
Såg nya R1:an igår, och blev helt såld.
Min fråga är hur man går tillväga om man fastande extra mycket för den svarta? Tydligen ska bara den blå/silver och röd/silver säljas inom EU. Konstigt att man inte får välja färg på den hoj man ska köpa? När den ändå tillverkas i 3 färger.
Något som vet mer om detta?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hej!
Är ny på forumet, och kommer investera i ny hoj till våren efter några års pause med småbarn.
Såg nya R1:an igår, och blev helt såld.
Min fråga är hur man går tillväga om man fastande extra mycket för den svarta? Tydligen ska bara den blå/silver och röd/silver säljas inom EU. Konstigt att man inte får välja färg på den hoj man ska köpa? När den ändå tillverkas i 3 färger.
Något som vet mer om detta?

Man kan alltid fråga närmaste ÅR men tror inte att det går att få in den svarta via importören då det verkar som att de inte valt att ta in den. Att importera själv är nog ända sättet tror jag och det är ju alltid lite jobbigt/dyrt med en helt ny hoj. Har ingen ingående koll på import fn USA iofs..

Personligen tycker jag att den svarta är lite tråkig. Borde vart svart med guldiga dekaler. Snyggast är R1M och därefter kommer blå och röd på delad andra plats.
 

MeanMach

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Ok, men fattar inte att man som återförsäljare/importör inte tar in alla färger den tillverkas i. Konstigt att man som kund i får bestämma färg, men men
Tack för svar.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Är nere på Eicma och har kollat på R1an några gånger idag, ok ur vissa vinklar är den ok, men framför allt i fram är vi tre som är här ense om den är kräkful.
Lik M1?
Inte ett streck är lika.
Frågan som alla ställer sig är om hondan kommer att homas.
Kawan är fräck men inte vacker i nån vinkel.
Bara en tidsfråga innan ducatis gråterskor fixat in 1299 i wsb.
RSV4 med facelift och 201hk skulle sitta fint..
Snyggast? Helsvart MV F3 800 tätt följd av Panigale.
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ok, men fattar inte att man som återförsäljare/importör inte tar in alla färger den tillverkas i. Konstigt att man som kund i får bestämma färg, men men
Tack för svar.

Jag är helt med dig. Även om de bara har vissa färger på lager borde det att gå att beställa. Sen om man får vänta en månad extra eller något liknande är ju inga problem.

Edit: Kollat på videon typ 10 ggr. Ryser varje gång. Fast vad ska man förvänta sig med Rossi i huvudrollen..
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Borde inte en yamahaåterförsäljare kunna fixa det??

Det var det jag menade när jag skrev "ÅR", det skulle ha stått "ÅF" = återförsäljare. Det skadar som sagt inte att fråga men ÅF säljer endast det som generalagenten, Yamaha Motor Scandinavia, bestämmer sig för att ta in i Sverige. De är säkert i sin tur påverkade av Yamaha Europe och de i sin tur kanske av Japan.

Fan vad krångligt det ska vara:confused: En vacker dag kanske vi får lite billigare hojar och större valfrihet genom att datorisera bort en massa jobb som människor sköter och varje lokal ÅF direkt kan beställa från tillverkaren:D
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Den är inget vidare, fronten är värst. Men snyggast brud på mässan ;)
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Visningar: 224

MeanMach

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Ok, sorry missuppfattade. Då kommer det säkert inte funka.

Håller med. Helt sjukt system egentligen.
 

OldschoolGixxer

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Umeå
Hoj
Gsx-r 1100 -90
Den har växt hos mig under de senaste dygnet....nu tycker jag till å med fronten ser riktigt grym ut...särskilt på den svart/silvriga... Undrar va priset landar på??? Tror ni man kan räkna om jämfört me vad Mt09an kostar här jämfört med va den kostar i staterna?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ännu så länge inga Euro-priser eller SEK-priser i Yamahas monter. Däremot har Kawasaki och Ducati priser:

H2 25.000 Euro (gatvarianten, inte H2R)
1299 21.000 Euro
1299S 26.000 Euro
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top