LMS RR-Träningar 2012

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Äh, mobba honom inte nu när han börjar se ljuset :7peta :hihi

De här ente mobbing. Försöker bara få grabben å tänka klart. Å ljuset??? Kolla med Sleven som förra året inte fick se ljuset förrän han köpte sej "eine kleine zweitakter" :kär Dåh blev han lycklig igen, stackarn.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Du menar sista passet, när jag gjorde mitt genidrag att sätta på klart visir och solen tittade fram?
Det var ungefär semi-lätt att köra ifrån Torparen hela vägen bort till bergskurvan med en lågt stående kvällssol i ögonen.

Andra passet då? :7peta Kom ihåg att jag har allt på film. :)

Ps. jag hade noll spikningar. PPPPP Ds.

Hur var det nu? Ursäkter ursäkter? MOHAHA! Andra passet åkte jag runt och tittade på deto-counter för att se när det spikade, så DET så!
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Filip Helbergs 0,58,8! är väl nära på rekord på Sviesta om han
nu körde en 125cc?? eller.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Eftersom i princip alla begagnade delar du kan köpa till en räser är semi-dynga som någon annan kasserat så har jag en bakfälg/drev/drevhållar-kombination som inte är helt kompatibel. Fälgen är lite trött i ena lagersätet och i låsringspåret som håller det lagret på plats. Alltså blir det inte en helt glappfri distans-lager-rör-lagerradda vilket gör att vid belastning trycker den ur låsringarna till lagret som genast glider iväg en aning. Sen följer lagret på andra sidan med, eftersom det inte finns nån stoppfläns för det. Till slut svarvar skivan ganska hårt i okfästet.

Det är väldigt knepigt att få loss bakhjulet när det har hänt, faktiskt.

Jag tog isär det idag, och trots att jag värmde fälgen till körsbärsröd glöd så ville lagret inte alls komma ut. Inte förrän jag använde milt övervåld, så risken är väl att det andra lagersätet också tappat sin forna glans.

Men jag tänkte stoppa i nya lager och nya låsringar och prova igen. När jag gör det ska jag ha med mig en extra bakfälg med ett annat slicks på, bara för att hålla Murphy på avstånd.

Såna där gathojar med kraschkåpor på verkar alltmer intressant ur ett rent körningsperspektiv, faktiskt. Alternativt skita i alltihop och bli staketexpert på heltid.

Ja men vad fan..? Släng skiten åt helvete med en gång. Du kan väl inte montera ett trasigt hjul av ren snålhet? Kul att lägga en jävla massa tid och pengar på en Lkpg-resa bara för att gå i depå efter ett pass. Du får BANNOR från bonnvischan!

P.S. Fälgfixarna i Helsingborg fixar hjulet för en tusenlapp så blir den som ny.

/Lasse
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Vad har vi för väderförutsättningar i Linköping idag? Finns det nån mening att en vatten-rädd kommer ner och tränar lite ikväll.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag svor eder hela dagen över att jag fick jobba heldag istället för att kunna åka till Sviestad i godan ro, vi hade ju egentligen halvdag, men såhär i efterhand kanske det inte gjorde så mycket att man jobbade in lite lekpengar istället?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Det sämsta med dagens regn var när torkararmen på förarsidan på skåpbilen gick av på väg ner till Sviestad. Jag lurade på att flytta högertorkaren till förarsidan inför hemresan, men det såg så murket och rostigt ut, så den fick sitta där den satt. Lite sidolutning när det ösregnade på vägen hem så blev det fint.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top