LMS RR-Träningar 2012

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Får man träna 12 Juni on racet går 16-17 Juni?

såklart man får, det är ju en ÖPPEN träning für alle... RTF reglemente :)

du får inte ha en egen stängd träning på banan står det, alla ska ha lika möjligheter, så träna stenhårt! annars skulle ju tex inte fredagsträningen inte va OK heller... eftersom den inte hör ihop med själva tävlingen egentligen
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
såklart man får, det är ju en ÖPPEN träning für alle... RTF reglemente :)

du får inte ha en egen stängd träning på banan står det, alla ska ha lika möjligheter, så träna stenhårt! annars skulle ju tex inte fredagsträningen inte va OK heller... eftersom den inte hör ihop med själva tävlingen egentligen

Gött, tack för svaret, funderar på att komma upp en gång innan då jag aldrig sett banan :)
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Då var premiären avklarad och jag hävdar fortfarande att jag detroniserade Team DNS. ;) Dom började genast yra om diverse olika tekniska problem.

Tack för en kanonträning som alltid LMS. :tummenupp
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Tider då Sleven?

Sleven vågade inte köra med någon form av tidtagning men när jag körde som en F*TTA på 1.06-tider försvann han i kölvattnet. Sen körde jag 1.04,9 och blev bara halvdeprimerad. Pff, 'detroniserade' my ass!

Men jag slog rekord i spikningar, faktiskt ungefär 500 spikningar per pass. Så 50 spikningar per varv, runt 20-25 per kilometer. Jag vägrar 'öppna locket' och titta. Snyft.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åhh. Jag saknar det där ännu mer nu. Snacka skit, köra som en kratta men ändå ha någon att häckla. :D
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag vann första passet. Sen halkade bakfälgen på trekvart under andra passet och jag blev ledsen och uppgiven. Jag hatar motorcyklar.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Halka på trekvat? Hur då menar du?

Eftersom i princip alla begagnade delar du kan köpa till en räser är semi-dynga som någon annan kasserat så har jag en bakfälg/drev/drevhållar-kombination som inte är helt kompatibel. Fälgen är lite trött i ena lagersätet och i låsringspåret som håller det lagret på plats. Alltså blir det inte en helt glappfri distans-lager-rör-lagerradda vilket gör att vid belastning trycker den ur låsringarna till lagret som genast glider iväg en aning. Sen följer lagret på andra sidan med, eftersom det inte finns nån stoppfläns för det. Till slut svarvar skivan ganska hårt i okfästet.

Det är väldigt knepigt att få loss bakhjulet när det har hänt, faktiskt.

Jag tog isär det idag, och trots att jag värmde fälgen till körsbärsröd glöd så ville lagret inte alls komma ut. Inte förrän jag använde milt övervåld, så risken är väl att det andra lagersätet också tappat sin forna glans.

Men jag tänkte stoppa i nya lager och nya låsringar och prova igen. När jag gör det ska jag ha med mig en extra bakfälg med ett annat slicks på, bara för att hålla Murphy på avstånd.

Såna där gathojar med kraschkåpor på verkar alltmer intressant ur ett rent körningsperspektiv, faktiskt. Alternativt skita i alltihop och bli staketexpert på heltid.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Såna där gathojar med kraschkåpor på verkar alltmer intressant ur ett rent körningsperspektiv, faktiskt. Alternativt skita i alltihop och bli staketexpert på heltid.
Bara att tanka och byta däck. Ett perfekt val för den som älskar att köra men kanske inte det ultimata för självplågare som dig, Gustav, Sleven och Sege. Ni måste ha någon liten störning som orkar hålla på med era räsers som går sönder i parti och minut men å andra sidan har ni ju alltid något att skylla på när det går dåligt.

Jag gillar er ändå :krama
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Såna där gathojar med kraschkåpor på verkar alltmer intressant ur ett rent körningsperspektiv, faktiskt. Alternativt skita i alltihop och bli staketexpert på heltid.

Fast enda skillnaden är väl motorn, resten är ju bara en motorcykel helt enkelt. Det mesta kan ju vara slitet och fulmekat på en gathojsracer också, titta bara på (namnet dolt för att skydda den skyldige) hojar. :D
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Såna där gathojar med kraschkåpor på verkar alltmer intressant ur ett rent körningsperspektiv, faktiskt. Alternativt skita i alltihop och bli staketexpert på heltid.

Men lilla gôbben, nu får Du allt kammarej! Körningsperspektiv??:va?? NÖJJESPERSPEKTIVET dåhh! Har Du blitt helt galen:3freak
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Sleven vågade inte köra med någon form av tidtagning men när jag körde som en F*TTA på 1.06-tider försvann han i kölvattnet. Sen körde jag 1.04,9 och blev bara halvdeprimerad. Pff, 'detroniserade' my ass!

Men jag slog rekord i spikningar, faktiskt ungefär 500 spikningar per pass. Så 50 spikningar per varv, runt 20-25 per kilometer. Jag vägrar 'öppna locket' och titta. Snyft.

Du menar sista passet, när jag gjorde mitt genidrag att sätta på klart visir och solen tittade fram?
Det var ungefär semi-lätt att köra ifrån Torparen hela vägen bort till bergskurvan med en lågt stående kvällssol i ögonen.

Andra passet då? :7peta Kom ihåg att jag har allt på film. :)

Ps. jag hade noll spikningar. PPPPP Ds.
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Äh, mobba honom inte nu när han börjar se ljuset :7peta :hihi

Ljuset? Det enda ljus jag såg förra året när jag led av en tillfällig sinnesförvirring och skaffade mig en 600 var ljuset dom hävdar man ser när man dör.
För det var just var det var, dödstråkigt. ;)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top