ZX9R-tråden

Är det nån som är intresserad av att köpa en zx9r -98 så har jag en svart tokfräsch hoj som har gått 2000mil som jag funderar på att sälja.

Är lite sugen på storebror till zx9r:en..försvinner sporthojs kännslan helt om man köper 12:an tro??


12:an känns som ett touringlok jämfört med 9:an tycker jag.
Men det går ju bra att köra med den med om man fixar lite.
12:an är klart bättre att åka långt på.
 
Toppkåpa

Tja! äger för tillfället en zx9r från 99, det jag tänkte va att byta ut lyse och toppkåpa på för att bli av med cyklopögat :P

tänkte därför höra om 00 -> passar med kåpfästen? Hur är det med elen då?
funkar det oxå?

/ Jussi
 
Det råkar inte vara nån som har haynes verkstadshandbok liggandes på pdf till zx9r -98? eller vart man kan köpa den?

Tänkte jag skulle gå igenom pärlan lite i vinter:)

Är lite sugen på att köpa en undertail oxå
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot....c0.m245&_trkparms=72:543|65:12|39:1|240:1318

Om jag fattat det rätt så är blinkersen i bromsljuset eller?

i denna nerladdning finns service manual är fram till -99
http://thepiratebay.org/torrent/4002817/Kawasaki_MC_manuals

//Aberada
 
Vad tror ni om det här? Har inte hunnit få på mer än dom här dekalerna.



Här är inspirationen, dock ska det inte bli exakt som den här. [YOUTUBE-ID]pVfNaSsLMA0[/YOUTUBE-ID]

Ska dock inte använda alla dekaler. Jag tror det blir snyggt. :)
 

Bifogat

  • IMAGE_107.jpg
    IMAGE_107.jpg
    202.3 KB · Visningar: 63
  • IMAGE_111.jpg
    IMAGE_111.jpg
    186.4 KB · Visningar: 64
  • IMAGE_108.jpg
    IMAGE_108.jpg
    176 KB · Visningar: 72
  • IMAGE_109.jpg
    IMAGE_109.jpg
    188.6 KB · Visningar: 72
Vad tror ni om det här? Har inte hunnit få på mer än dom här dekalerna.



Här är inspirationen, dock ska det inte bli exakt som den här. [YOUTUBE-ID]pVfNaSsLMA0[/YOUTUBE-ID]

Ska dock inte använda alla dekaler. Jag tror det blir snyggt. :)

Det blir nog ballt! Upp med bilder när det är klart:tummenupp
 
Vad tror ni om det här? Har inte hunnit få på mer än dom här dekalerna.



Här är inspirationen, dock ska det inte bli exakt som den här. [YOUTUBE-ID]pVfNaSsLMA0[/YOUTUBE-ID]

Ska dock inte använda alla dekaler. Jag tror det blir snyggt. :)

Du får väl se till att få ut lite "sponsorpengar" i form utav energidryck. :fyllisar
 
Tar o slänger in en fråga till er som har skruvat lite på era hojar.
Hur jobbigt är det att plocka av svingen på en ZX9R -98 och vad för verktyg behövs?

Ska ta o byta drivpacket och vill helst inte behöva kapa kedjan.
Mcfirman som jag snackade med vill ha ca 1500 för jobbet, tyckte det hade varit trevligt och lärorikt att göra det själv kanse.
 
Tar o slänger in en fråga till er som har skruvat lite på era hojar.
Hur jobbigt är det att plocka av svingen på en ZX9R -98 och vad för verktyg behövs?

Ska ta o byta drivpacket och vill helst inte behöva kapa kedjan.
Mcfirman som jag snackade med vill ha ca 1500 för jobbet, tyckte det hade varit trevligt och lärorikt att göra det själv kanse.

Jag har inte plockat av svingen på ninjan, men på andra hojar och jag kan bara säga att det är mycket enklare att kapa kedjan.

Varför vill du inte kapa kedjan?
 
Jag har inte plockat av svingen på ninjan, men på andra hojar och jag kan bara säga att det är mycket enklare att kapa kedjan.

Varför vill du inte kapa kedjan?

Jo det är klart att det är enklare att kapa kedjan. men när jag snackade med mc-firman så sa killen där att det inte är så överdrivet svårt att plocka av svingen, så jag tänkte att om det va nån här som har gjort det så kan dom berätta hur avancerat det är.

Anledningen till att jag inte känner för att kapa kedjan är hållbarheten.
 
Jo det är klart att det är enklare att kapa kedjan. men när jag snackade med mc-firman så sa killen där att det inte är så överdrivet svårt att plocka av svingen, så jag tänkte att om det va nån här som har gjort det så kan dom berätta hur avancerat det är.

Anledningen till att jag inte känner för att kapa kedjan är hållbarheten.

Jaha! Jag uppfattade det som om du skulle ha av den gamla och inte ville kapa den :tungan

Då förstår jag. Nej så svårt är det inte, bara att palla upp den stadigt, kanske dra spännband i taket om det håller? Om taket är klent kan du dra spännband upp till taket bara för att hålla balansen lite.

Sen är det bara att plocka av hjulet, bromssystemet och sen plocka av svingen. Kommer dock inte ihåg om svingbulten går igenom motorn också, då kanske du får lösa det med.
Men går du bara efter handboken så är det inga problem.
För du har väl handbok till den?
Lycka till! :)
 
Jo det är klart att det är enklare att kapa kedjan. men när jag snackade med mc-firman så sa killen där att det inte är så överdrivet svårt att plocka av svingen, så jag tänkte att om det va nån här som har gjort det så kan dom berätta hur avancerat det är.

Anledningen till att jag inte känner för att kapa kedjan är hållbarheten.

Ladda ner serviceboken här och kör igång :yoparty
http://thepiratebay.org/torrent/4002...aki_MC_manuals

//Aberada
 
Jo handboken har jag. fick med en pärm när jag köpte hojen.
Kan tänka mig att förra ägaren figk fylla på papper i skrivaren under tiden han skrev ut den, det är en rätt rejär bunt med papper. :)
 
Vid framdrevsbyte från 16 kugg till 15kugg.
Öppnas oljetrycket på nåt sätt.
Att jag frågar är att hydrauliken verkar sitta på den kåpan som ska tas bort för att komma åt drevet?
Hojen är en årsmodell 95:hihi
 
Vid framdrevsbyte från 16 kugg till 15kugg.
Öppnas oljetrycket på nåt sätt.
Att jag frågar är att hydrauliken verkar sitta på den kåpan som ska tas bort för att komma åt drevet?
Hojen är en årsmodell 95:hihi


Slavcylindern till kopplingen sitter i den kåpan du tar bort. Skruva bort den och vik undan. Men den öppnas inte så länge du låter bli att trycka in kopplingshantaget, då blire blött:D

Jag satte ett spännband runt den så att det inte fanns någon risk för kolven att flyga ur (har barn med i garaget ibland som trycker på allt).
 
Jo handboken har jag. fick med en pärm när jag köpte hojen.
Kan tänka mig att förra ägaren fick fylla på papper i skrivaren under tiden han skrev ut den, det är en rätt rejär bunt med papper. :)

Hur ser pärmen ut? Vart ifrån kommer hojjen?
Jag hade en grön zx9'a förut och skrev ut hela manualen på papper och in i pärm ; )

(Jobbade på ett företag som även sålde kopiatorer så pappret var gratis kan
man säga = )
 
Slavcylindern till kopplingen sitter i den kåpan du tar bort. Skruva bort den och vik undan. Men den öppnas inte så länge du låter bli att trycka in kopplingshantaget, då blire blött:D

Jag satte ett spännband runt den så att det inte fanns någon risk för kolven att flyga ur (har barn med i garaget ibland som trycker på allt).

Tack för svaret:)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top