ZX9R-tråden

Nu blev det så här...

-98, en del renoverat i maskineri...

Tror det ska bli bra.

Bifogat

• DSC08087skuren.jpg
    DSC08087skuren.jpg
    103.9 KB · Visningar: 146
Läskigt o provköra den när vägen var lätt vitaktig och vattenpölar vid sidan av vägen var frusna..

Fick på youshimara eller vad det heter idag, lät finfint verkligen!! Fixa blinkers och köpa ALL nödvändig utrustning bara, ska väl hinna med..

Jeg har hatt 3 stk ZX9R. En helt orginal ( + Akrapovic ), en med 923 kubikk og en med Turbo.

Hoj 1:
Orginal 125 hk
Akrapovic 138 hk

Hoj 2:
Orginal 114 hk ( mycket sliten )
923 + portet topp och 4-1 av ukjent merke 151 hk

Hoj 3:

Turbo: 215 hk.

Jeg har ennå hoj 1 och 2.

Hoj 1 bruker min fru och hoj 2 er min "bane" hoj.

DynotestZX9151hk.jpg

show_image_stream.php

show_image_stream.php

OBS det er en extended ECU på min slik at den varver litt mere enn orginalt.

Til vinteren ssetter jeg på 970 kubikk och Keihin FCR 39mm + Akrapovic.
Håper på 165+ hk.

http://www.bike.no/forum/thread.php?t=2677

Last edited:
växellåda hjälp??

hej

min låda har börjar hacka och tappa växeln...3an..

undra vad brukar det gå på ca att repa dom samt hörde att man kan

uppgradera så man slipper detta beskymmer??..

hur är servise intervallerna med ventilkolla och andra störrekontroller byten?..

mvh

Lådan til z1000 passer rett inn. Den har underkuttede drev orginalt.

lät dyrt=)...

det finns inge sätt man kan uppdatera gammel lådan och komma undan billigare?..eller är det bara att renovera med nya grejjr och hoppas att det inte händer igen?..

om man ska köpa en zx9r vad bör man kolla noga efter för fel? typ en årsmodell runt -95

Nån? ska åka o kolla på den snart :S vill inte göra ett dumt köp

om man ska köpa en zx9r vad bör man kolla noga efter för fel? typ en årsmodell runt -95

Om du bestämmt dig för en zx9r så köp en 98 uppåt. Men om du nu vill ha en 95 så är det standard saker som service,växellådan.

Då var en ZX9R -96 köpt. av det lilla jag körde med den så kändes o lät den gudomligt. men har inte ägt en stor hoj men som första hoj så ger den nog mer än jag behöver så hojen begränsar inte mig utan jag sätter gränserna.

service intrevaller

hur ser det ut på en -99..

är det som 600an med 1200...2400 osv någe annat man borde kika extra på min har gått 3800mil..

mvh

hur ser det ut på en -99..

är det som 600an med 1200...2400 osv någe annat man borde kika extra på min har gått 3800mil..

mvh

nu vet jag att 2400 är det den stora servicen, vid 3000 är det lite småsaker såsom oljebyte osv. vid 3600 är det en till stor service inkl ventiljustering. så din borde ha gått igenom det annars är det dags! :tummenupp

Tjoo...
Hämtade mig en Zx9a -95 igår :D så nu vill jag också vara med här.. :D

Den hade lite problem med att starta ibland sa förra ägaren.. ungefär som att den var lite sur eller så men har alltid gått igång efter några försök om den inte skulle starta direkt... någon som vet vad jag kan göra för att åtgärda det?? annars var den väldigt fin och väldigt lätt i växellådan.. och jag gav bara 20 000.. släbger upp lite bilder och info senare ikväll eller imorn .. ska jobba nu

Som tidigare nämnt är det växellådan som är frågetecknet... 94-95 skiljer sig inte så mycket från 96-97, bl a har de senare sexkolvsok fram t ex. Modellen som kom 98 är en helt ny hoj, har haft en sådan själv och den var förbaskat trevlig. Kändes nätt och lättkörd med ett ganska elakt bett när man drog trottlarna i taket. :yoparty

Tjoo...
Hämtade mig en Zx9a -95 igår :D så nu vill jag också vara med här.. :D

Den hade lite problem med att starta ibland sa förra ägaren.. ungefär som att den var lite sur eller så men har alltid gått igång efter några försök om den inte skulle starta direkt... någon som vet vad jag kan göra för att åtgärda det?? annars var den väldigt fin och väldigt lätt i växellådan.. och jag gav bara 20 000.. släbger upp lite bilder och info senare ikväll eller imorn .. ska jobba nu

Ett bra batteri och nya tändstift brukar göra susen!

.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...