ZX9R-tråden

hmm skulle prova den lite idag. men den ville inte starta nu :( batteriet höll i ca 10 min sen dog det. får prova byta tändstift. i värsta fall är det väl startgas :( får kolla närmare på det.. den är ju så fin i övrigt
 
Min 96:a har samma problem. har bytt tändstift men inte provat starta den än för jag har prockat isär en massa grejer och batteriet sitter inte i.
 
nån som vet ett smidigt sätt att byta oljefilter utan att behöva montera bort kylare och grenrör (tror det kallas så)?
 
nån som vet ett smidigt sätt att byta oljefilter utan att behöva montera bort kylare och grenrör (tror det kallas så)?


Jag har aldrig tagot bort grenröret eller kylaren på en hoj när jag bytt filter...

...men om du har en -95 - -97 så kan du behöva lossa oljeslangen som sitter intill filtret. Annars behöver inget förutom kåpan tas bort. I alla fall inte enligt Haynes-handboken som jag nyss kollade i! :)


.
 
Få loss den är inga problem, men att få ut den genom alla dessa prylar som sitter i vägen verkar vara en omöjlighet. men men kanske jag som måste kolla närmare.
 
Last edited:
såg nu exakt hur du menar, behövdes lite bättre belysning så man såg lite hur det såg ut. men om jag lossar på den slangen är den bara motorolja som rinner ut? behöver jag tänka på nåt speciellt? eller är det bara montera tillbaks den efteråt så fylls den med olja igen när jag fyller på med nytt olja?
 
Jo har fått det förklarat. frågan var ifall det bara är motor olja eller nåt annat som kommer rinna ur den, ska man göra nåt speciellt eller är det bara skruva tillbaks den sen när oljefiltret är bytt, oljan byt och bara häla i nytt olja?
 
Jo har fått det förklarat. frågan var ifall det bara är motor olja eller nåt annat som kommer rinna ur den, ska man göra nåt speciellt eller är det bara skruva tillbaks den sen när oljefiltret är bytt, oljan byt och bara häla i nytt olja?

Det är bara motorolja som rinner ut, en liten skvätt. Bara att skruva tillbaka, med reservation för o-ringen, den kan man med fördel byta ut.
 
Det problemet är löst nu min vän :) sen några dagar tillbaks. det jag undrar över nu är hur mycket hk hojjen har orginal.

edit: googlade lite och hittade infon jag sökte.

Kawasaki zx9r årsm. 1996

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 899 cc, 4 vent
Effekt: 143 Hk/10000 rpm
Vridmoment: 74 Nm/7000 rpm
Kraftöverföring: 6 växlad, kedja
Torrvikt: 183 Kg
Chassi: Deltaboxram, uni-trak, 46 mm gaffel
Bromsar: Dubbla 296 mm skivor med sexkolvsok fram, 220 mm skiva med enkelkolvsok bak
Tankvolym: 19 liter
Lila/orange, röd/grå

129.900:- / Nypris 1996
Vårt aktuella sortiment hittar du i prislistan

Årets nyheter: Sexkolvsok fram



lägger upp det här ifall nån annan söker samma info.
 
Last edited:
Har haft lite funderingar på o köpa en ninja, undrar om det är några särskilda årsmodeller som gäller eller nåt särskillt man bör tänka på i övrigt med dessa hojar....hörde att när det gäller zx6r så ska det vara efter -98 för då ändrades väldigt mycket på dom...något liknande när det gäller 9:orna?
 
Har haft lite funderingar på o köpa en ninja, undrar om det är några särskilda årsmodeller som gäller eller nåt särskillt man bör tänka på i övrigt med dessa hojar....hörde att när det gäller zx6r så ska det vara efter -98 för då ändrades väldigt mycket på dom...något liknande när det gäller 9:orna?


Japp samma sak gäller zx9r efter 98 kom det en ny lättare hoj.
 
Är inte 98-99 ungefär samma hoj ? Heter ju c1 och c2 för resp. modell väl ?
 
Har sökt runt efter torrvikten, men överallt står det olika. Nån som vet exakt vilken torrvikt det är på zx9r -96:an?
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top