ZX9R-tråden

Hallå alla glada :D
Jag ska serva hojjen nu ( den stora servicen ) Och när jag ringde o kollade vad det kostade höll jag på att trilla av stolen...... jag vet inte om det är rimligt alls men dom ville ha 7320 spänn för servicen. I mina öron låter det svin dyrt. Vad har ni för erfarenheter av servic:ar ?

det ingår ventiljustering som utan vinter rabatt går på ca 4-4,500kr (jag betala 3045 med 40% rabatt på arbetet)

och sen är det filter å olja… samt att dom går igenom allt på hojen.

Hade jag vart du så hade jag gjort en ventiljustering på verkstad och sen bytt olja och filter själv.
 
det ingår ventiljustering som utan vinter rabatt går på ca 4-4,500kr (jag betala 3045 med 40% rabatt på arbetet)

och sen är det filter å olja… samt att dom går igenom allt på hojen.

Hade jag vart du så hade jag gjort en ventiljustering på verkstad och sen bytt olja och filter själv.

Ok så det är rimligt iaf :(
Ja jag får försöka o lösa det på bästa sätt, hur som så får man väl ta till flaska efter betalning så kanske allt känns bättre Tack för snabbt svar !! ha det gott :fyllisar
 
Nu har "att göra listan" kommit igång!

Hur går det för er? Någon mer som skönhetsopererar sin? :)
Canidae

På gång är integrerade kåpblinkers med lins i hojens färg fram på min, borttagna handtag på vid sadeln och eventuellt ett LED lyse med blinkers i bak. Sen måste jag nog flytta fotpinnarna så jag slipper slå knäna i tanken, tycker det irriterar, konstigt att inte fler tänker på det? Jag kanske är en kärring. :gnissla

Satte tillbaka originaldrevet fram istället för det en kugg mindre som satt på förut, jag behöver all toppfart jag kan få :D .
 
På gång är integrerade kåpblinkers med lins i hojens färg fram på min, borttagna handtag på vid sadeln och eventuellt ett LED lyse med blinkers i bak. Sen måste jag nog flytta fotpinnarna så jag slipper slå knäna i tanken, tycker det irriterar, konstigt att inte fler tänker på det? Jag kanske är en kärring. :gnissla

Satte tillbaka originaldrevet fram istället för det en kugg mindre som satt på förut, jag behöver all toppfart jag kan få :D .

Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh
 
Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh

Bakdelen från -02-03 ska tyligen passa rakt av och den har inga handtag.
 
Bakdelen från -02-03 ska tyligen passa rakt av och den har inga handtag.

Ok, får bli att hålla ögonen öppna efter en sådan då till en billig peng! :tummenupp

Lurch, levde den hunden när du tog kort på den?
Söt men den ser väldigt förvånad ut...
 
Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh

Justera stötdämparen bak till det mjukare så kommer den känslan försvinna.
 
Jag är lite intresserad av vad ett portningsjobb, helsystem och ombestyckning kan göra på en ZX9R 98 och uppåt?

Jag har hört siffror på runt 155 på slangen. Någon som har någon erfarenhet?
 
Lamptyp i en zx9r 98?

Vilken/vilka lampor sitter det i en zx9r från -98?. Tänkte eventuellt köpa ett xenonkit till cykeln. Har ju inte fått hem den än så det är därför jag frågar.
 
Last edited:
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh
 
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh

Cylinder 1 och 4: 160
Cylinder 2 och 3: 165
 
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh

Jag satte på ett mindre fram då jag ändå var tvungen att byta. Men en tanke som jag har är ju att ju mindre drev man har desto större blir ju "brytvinkeln" på kedjan. Tror personligen att det är bättre för grejorna att gå upp ett par kugg bak. Bara en tanke och resultatet blir ju det samma.

Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Mvh


Har du några bilder på det och var har du köpt dom? Låter riktigt snyggt:tummenupp
 
Last edited:
När ska ventilerna justeras på en -00? Och vad ska man kolla extra noga på om man vill tjöpa en sådan?

Ventilkoll varje 1200 mil enligt Haynes!

Jag tror att de är ganska felfria men om jag inte minns fel så kan det vara bra att kolla upp växelgaffeln (selector fork?). Om den är sliten så kan det vara lite lurigt att få i tvåan vid fullgasväxling. Men det är som sagt inget jag vet med säkerhet. Kanske nån kan bekräfta?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top