ZX9-R 99:a trycker ur sig glykol

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har en zx9-r med 998 Big borekit, hojen har gått ca 1000 mil med kitet utan problem. Tog upp och rengjorde förgasarna (enda ändringen som gjorts) men hann inte synka dom, har kört några mil med osynkade förgasare nu.
Igår duggregnade det och jag skulle köra en kortare sväng, höll ett lite högre tempo men ingen idiotkörning. Inga varningslampor lyste och tempen var normal tills jag stannade till då klättrade den ett snäpp och fläktarna började gå.
Sen 45 sekunder senare trycker den ur sig typ 2 liter glykol.

Vad kan ha hänt ? Vet att tidigare zx9:or har problemen med detta, borde man haft nån kralligare packning till högkompskitet ?
Kan det blivit nån felaktig detonation pga knasarna som ställt till det ?

Tacksam för svar
 
Topplockspackningen eller porer i toppen, det senare ett känt Kawaproblem genom åren, speciellt tidigare modeller av ZX9 och ZZR 1100...
På min ZX9 var det packningen, en liten rispa bara i tätmaterialet runt packningen, gick bara att se i motljus.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top