ZX7R - Tråden

Tack för den snabba responsen. Nu har jag lite mer kött på benen! Nu hoppas jag bara det blir affär ?.

Tack fär svaren
- Ombestycka förgasarna och öka kompet.
De här hojarna ääälskar komphöjning och blir betydligt piggare med den lilla dopingen : )

Jag hade ut 117,8 hk på hjulet vid bänkning med detta.
 
- Ombestycka förgasarna och öka kompet.
De här hojarna ääälskar komphöjning och blir betydligt piggare med den lilla dopingen : )

Jag hade ut 117,8 hk på hjulet vid bänkning med detta.
Bra jobbat. Originalhojen med britterna i "budget bike battle" gav väl runt 100 hk
 
- Ja det är vad de brukar lämna. Men lätta att trimma.
Har haft 3 st. 98:eek:r o det är nog helt normalt rwhp för dem, skulle jag tro.
Du som järnkoll på Kawa ska nu få en (vet att detta gäller 7or också) ZXR-fråga:
Vad är det som gör dem så tunga?

Jag vägde en -93 inför regbesiktning en gång och fulltankad med verktyg vägde den 235,5! Men varför, var sitter vikten?
 
Du som järnkoll på Kawa ska nu få en (vet att detta gäller 7or också) ZXR-fråga:
Vad är det som gör dem så tunga?

Jag vägde en -93 inför regbesiktning en gång och fulltankad med verktyg vägde den 235,5! Men varför, var sitter vikten?
- Fronten är ganska tung jämförelsevis, swingen och bakhjulet är tungt som f*n.
Men jag har ju haft 98:orna då, och de går att lätta rejält om man vill göra sig omaket.
 
- Fronten är ganska tung jämförelsevis, swingen och bakhjulet är tungt som f*n.
Men jag har ju haft 98:eek:rna då, och de går att lätta rejält om man vill göra sig omaket.
Visst går de att lätta, har för mig att Grevens hojar han körde SM och SO med låg ju runt dryga 170kg. Såhär 25 år senare kommer jag inte ihåg vilka komponenter han bytt ut.
Men för en vanlig Svennebanan verkar det bara li så dyrt att lätta. Avgassystem byter ju "alla", men sen fälgar och kåpor i kolfiber, alu-tank osv... Dyra delar. Exklusiva delar!
 
Visst går de att lätta, har för mig att Grevens hojar han körde SM och SO med låg ju runt dryga 170kg. Såhär 25 år senare kommer jag inte ihåg vilka komponenter han bytt ut.
Men för en vanlig Svennebanan verkar det bara li så dyrt att lätta. Avgassystem byter ju "alla", men sen fälgar och kåpor i kolfiber, alu-tank osv... Dyra delar. Exklusiva delar!
- Billig lättnad är att byta bakhjul med swing. Framgaffel från en vurpad ZX10:a..eller vad det nu var som jag inte kommer ihåg.
Sen en annan är att plocka bort gummifodret inuti kåporna. Jag har kört både med och utan och vet ärligen inte vad de gör för nytta. Värmeisolering? Vibrationsdämpning?
 
- Billig lättnad är att byta bakhjul med swing. Framgaffel från en vurpad ZX10:a..eller vad det nu var som jag inte kommer ihåg.
Sen en annan är att plocka bort gummifodret inuti kåporna. Jag har kört både med och utan och vet ärligen inte vad de gör för nytta. Värmeisolering? Vibrationsdämpning?
Jo jag läste din tråd om allt du fixat med din 7:a, synd att den inte blev 100% färdig, för visst såldes den innan? Oavsett vad så tycker jag att du kämpade tappert med alla småprojekt i projektet!
Men imponerande så mycket du kan om ZX-7R, t.ex. att gaffeln från en 10:a passar och svingen och bakfälg från nån annan hoj passar?
 
Jo jag läste din tråd om allt du fixat med din 7:a, synd att den inte blev 100% färdig, för visst såldes den innan? Oavsett vad så tycker jag att du kämpade tappert med alla småprojekt i projektet!
Men imponerande så mycket du kan om ZX-7R, t.ex. att gaffeln från en 10:a passar och svingen och bakfälg från nån annan hoj passar?
- Jag sålde den ja, pga att jag inte hann med. Annars var det ett kul (o krävande) projekt.
 
Håller på att återställa en ZX-7R -97 från Streetfighter till original, har trålat mc-skrotarna samt eBay men saknar fortfarande några delar.

  • Vänster + höger sidopanel + "V"-delen till kåpan (även kina eller racekåpor av intresse). Färg kvittar, även skadade delar kan vara av intresse.
  • Ställningen som sitter mellan ram och kåpa och även fungerar som fäste för backspeglarna.
  • Vänster inre gaffelrör, eventuellt komplett gaffelben.
  • Framskärm, färg spelar ingen roll.

Skicka gärna ett meddelande om något av detta finns i gömmorna :)
 
Håller på att återställa en ZX-7R -97 från Streetfighter till original, har trålat mc-skrotarna samt eBay men saknar fortfarande några delar.

  • Vänster + höger sidopanel + "V"-delen till kåpan (även kina eller racekåpor av intresse). Färg kvittar, även skadade delar kan vara av intresse.
  • Ställningen som sitter mellan ram och kåpa och även fungerar som fäste för backspeglarna.
  • Vänster inre gaffelrör, eventuellt komplett gaffelben.
  • Framskärm, färg spelar ingen roll.

Skicka gärna ett meddelande om något av detta finns i gömmorna :)
Kul! Jag har nyligen gjort samma resa, och alla de där delarna dyker upp efterhand om man inte har akut behov. Marknaden för delar är mycket större i Tyskland, Frankrike, England, Nederländerna m.m. än vad den är i lilla Sverige. Så där har jag hittat delar löpande.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top