ZX7R - Tråden

Är också sugen. Har startat min efter byte av bränslepumpen. Har aldrig varit så lättstartad nån gång.

Nu ska hojen rivas för byte till en fräschare motor, ska också montera ett laser xtreme slipon. Väntar också på enkelsvingen från metmachex ska dyka upp samt Ducatifälgen ska komma tillbaka från kromningen......................Finns som sagt lite att pyssla med här i april.

Låter som det kommer bli väldigt snyggt. :yoparty

Hej hallå hallå...
Jag skrev och undarde om någon har satt på en höjningssats på sin zx7r -97!
Jag e sugen på att sätta på den men jag vet inte om det hjälper att få in den i svängarna bättre, jag tycker den e lite svårsvängd.
Kommer det att bli bättre med en höjning i rumpan eller? Är det något problem med att montera på höjningen, jag menar med kedjan eller något??
Jag måste säga jag har haft alla möjliga hojar genom åren men denna zx7r:a e den bästa!!
Håller ni med?

-Pirre

Hej hallå hallå...
Jag skrev och undarde om någon har satt på en höjningssats på sin zx7r -97!
Jag e sugen på att sätta på den men jag vet inte om det hjälper att få in den i svängarna bättre, jag tycker den e lite svårsvängd.
Kommer det att bli bättre med en höjning i rumpan eller? Är det något problem med att montera på höjningen, jag menar med kedjan eller något??
Jag måste säga jag har haft alla möjliga hojar genom åren men denna zx7r:a e den bästa!!
Håller ni med?

-Pirre

Vill minnas att hojen är rätt så stadig så man får brottas lite med den när man ska ta kurvorna :tummenupp
- om du tänkte på att den är svårsvängd på parkeringen, så lär inte höjningsatsen göra någon större skilnad :tungan...

Kan ju Ev, prova att spänna bakfjädern istället?

Last edited:
Tjena

Nyligen köpt en zx7r. Väldigt nöjd med den men tycker den ligger rätt högt i varv. Vid 90km/h så visar den 4000 varv. Stämmer detta? Finns ju tre alternativ jag kan komma på drevad, fel på hastighetsmätaren eller att allt är som det skall. Har för mig att min föregående hoj zx9r, låg på 3500 varv vid 90km/h

Tjena

Nyligen köpt en zx7r. Väldigt nöjd med den men tycker den ligger rätt högt i varv. Vid 90km/h så visar den 4000 varv. Stämmer detta? Finns ju tre alternativ jag kan komma på drevad, fel på hastighetsmätaren eller att allt är som det skall. Har för mig att min föregående hoj zx9r, låg på 3500 varv vid 90km/h
Låter inte så farligt högt? En hoj är ju inte drevad för bränsleekonomi utan att nästan varva ur när luftmotståndet blir högre än motorn orkar, och 12k rpm vid 270 låter ju ganska lite eller? För mycket fortare kan dom väll inte orka och då är det väll rätt långt kvar till rödmarkeringen?

Bara min gissning. Har säkert fel.

Jag har länsförsäkringar. Betalar 4700 nåt, helförsäkring helår.
Men min e raggad som 25Kw.

Det är min med, jag provade det också på länsförsäkringar men fick nytt avtal efter 2 veckor för dom går på orginaleffekt. Tydligen är det vägverket som kontaktar försäkringsbolagen om detta. :huvet

Det är min med, jag provade det också på länsförsäkringar men fick nytt avtal efter 2 veckor för dom går på orginaleffekt. Tydligen är det vägverket som kontaktar försäkringsbolagen om detta. :huvet

Men dom kan la inte ändra det bara sådär eller?
Vadfick du för pris sen då?

Har en förhoppning att någon kunnig svarar mig här.

Skulle beställa högluftsfilter idag (sportfilter) men blev då tillsagd att eftersom min var förgasare så funka det inte så bra på min hoj. Utan var då tvungen o ställa in förgasaren(?) för att få ut effekt av det...

Någon som känner igen detta o kanske inte håller med eller de e så?
Vad på ett ungefär skulle det kosta mig att lämna in den o få den "omställd"?

Tacksam för svar, MVH!

Har en 98:a och ska besikta snart. Nån som vet om både halvljuset och parkeringsljuset ska lysa samtidigt? Vilken ljudnivå vid vilket varv gäller? avstånd dom mäter på?

Nån som har en kylarvätske behållare till salu?

Någon som är intresserad av ett komplett orginalavgassystem till en ZX7R? Har ett som ligger och skräpar.

någon som vet artikelnummer storlek o hur många hjullager som sitter på en 98:a??
Har lite glapp i mitt så tänkte byta...
kanske förslag på vart jag köper billigt....

Hjullagerbak =)

det är 2 st 6205-2RS i bakhjulet
sen har du 1 st 6006-2RS i drevnavet.

Billigast är nog på biltema men vet inte om det är bra kvalite där.
Annars då köper du det hos nån som säljer mc delar eller typ momentum..
Jag bytta mina nu i vintras och köpte dom på momentum i borås och då
va det riktiga skf lager.

Back