zx6-01 försäkring??

Status
Ej öppen för fler svar.
Det här med försäkringar, jag kollade på trygghansa lite snabbt om trafik/halv/hel osv. Trafik måste man ju ha, är inte det samma siffra för alla?

Halv är ju bara stöld, rättshjälp och lite sånt

medan hel är om man klotar right?

Borde inte halv vara då samma pris oberoende av ens ålder osv, då stöldrisken ökar ju inte direkt bara för att man e yngre? Läste inte så nogrant så kanske en hel del annat ingår i halv också men men..

Sen tänkte jag är det nån mening ha annat än trafik försäkring om man inte har råd med helförsäkring och man har hojjen inlåst i garage i huset man bor i så att risken för stöld e minimal, något annat bra som halv för med sig?

Freppa skrev:
Majjen, jag säger detta, med all respekt som min kropp kan uppbringa.

Du, är ett praktpucko.

Här har du en hälsning från mig och Oljekyld.
E du född i farstun och släpad bakom en vagn.

JonnyN skrev:
Det kan du ju glömma..Ja är 23 och min R1 står på mig själv..Hoppas du kvaddar din hoj och inte får ut en krona för den :kocko
Vad betalar du för din försäkring da?????? :kocko

@Freppa: :rofl

Jag väntar med spänning på att alla pre-25åringar skenförsäkrar.
Då kommer premierna sänkas till överkomliga summor för hel/hel. Inte sån dum ide va?

Freppa skrev:
Ja. Och ändå, på något konstigt sätt, lyckas jag köpa en hoj och försäkra den på mig själv. Vad är din ursäkt?
Min ursäkt, är inte gubbe än, får fortfarande snygga brudar... :tuttar

Är det här flamebait eller är du på riktigt majjen? Om du skenförsäkrar så är inte det här inte alls rätt ställe att skriva om det på. Jag håller tummarna för att du lyckas hålla dig på vägen och om inte att du inte får ett öre i ersättning.

Vi borde sechemalägga att vissa får låtsas vara skenförsäkrare vissa veckor så att vi har något att hetsa upp oss på. Har varit alldeles för lugnt på "Jag är 21 sOMrAr OcH hAr kÖpT en rETtA och uPPtäCKte aTT FöRSÄkrinGen äR sVINdyr så jag SkA FÖrSÄkra pÅ FArsan"-fronten på senaste tiden. :hihi

majjen skrev:
Min ursäkt, är inte gubbe än, får fortfarande snygga brudar... :tuttar

Well, själv blir jag gubbe om två månader och har en försäkringskostnad på 3000 i månaden när den är påställd. Inte skoj, men tror du jag skulle riskera att inte få ut ett öre (och det lovar jag att du inte får) när hojen blir stulen eller klotad? Jag äter, sover, arbetar och när det går, kör hoj. Det är min prioritering.

Sedan vet du väll att unga tjejer vill ha äldre killar?

Villee skrev:
Det här med försäkringar, jag kollade på trygghansa lite snabbt om trafik/halv/hel osv. Trafik måste man ju ha, är inte det samma siffra för alla?

Halv är ju bara stöld, rättshjälp och lite sånt

medan hel är om man klotar right?

Borde inte halv vara då samma pris oberoende av ens ålder osv, då stöldrisken ökar ju inte direkt bara för att man e yngre? Läste inte så nogrant så kanske en hel del annat ingår i halv också men men..

Sen tänkte jag är det nån mening ha annat än trafik försäkring om man inte har råd med helförsäkring och man har hojjen inlåst i garage i huset man bor i så att risken för stöld e minimal, något annat bra som halv för med sig?

I halvförsäkring ingår väl brand, har inte så stor koll exakt.
Men tyvärr så blir alla försäkringar dyrare ju yngre man är, spelar ingen roll om det är trafik eller halv, det är iallfall billigare för de äldre...
Alltid bra att ha halvförsäkring, vem fan vet om nåt klothuvve nån gång snor hojen? Inte speciellt kul kanske :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026